Rockford Seat Skrevet Juni 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2003 Originally posted by RiZLa Spiller : "Pioneer p9r, pioneer deh-p77mp (pga burr brown konverter), eclipse, clarion." I Pioneer P77MP så sitter det en stk 1 bits Burr Brown D/A konverter.... I P9 løsningen er det 8 stk 24 bits Burr Brown D/A konvertere, en på hver utgang ! Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Juni 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2003 I Pioneer P77MP så sitter det en stk 1 bits Burr Brown D/A konverter.... I P9 løsningen er det 8 stk 24 bits Burr Brown D/A konvertere, en på hver utgang ! Det stemmer nok det, men skulle påpeke at grunnen til at jeg valgte p77mp enda den var billig var fordi den hadde god lydkvalitet i forhold til prisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by Rockford Seat Skal me sjå her: Mener at jeg har ramset opp noe av dette før men... Hvis penger osv ikke spiller noen rolle: Forsterkere: Rockford Power og Type RF, Audison Vrx, Zapco Competition, Signat LAB, US Amps, McIntosh, DLS Ultimate, Soundstream Tarantula/Da Vinci/Picasso SKamme seg: Glemte de gode gamle Hifonics forsterkerene som Son of Colossus og Colossus Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by Rockford Seat Skal me sjå her: Mener at jeg har ramset opp noe av dette før men... Hvis penger osv ikke spiller noen rolle: Bassere: Rockford Fosgate Punch Hx2/Power Hx2, Focal Utopia Skamme seg del II: Glemme Jl Audio W6/W7 ikke bra.... Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Juni 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 hvem av disse forsterkerne: (må trykke på lagre som av en eller annen syk grunn) Burde drive en slik basser eventuelt to slike bassere: Features: Rockford Power HX2 12" Subwoofer FIBERlock treated paper cone with Santoprene™ rubber surround frequency response 26-400 Hz power range 150-1,000 watts RMS (500 watts per coil) peak power 2,000 watts sensitivity 85 dB dual voice coil design (two 2-ohm voice coils) top mount depth 6-7/8" syntes det er litt rart at de 2kanals forsterkeren ikke klarer mindre enn 4 ohm når de er bro koblet, eller klarer de mindre, bare at det ikke står oppført? Det er tatt fra rockford sine sider så det burde være riktig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Grunnen er at 1 kanal ikke kan belastes under 2ohm. Når du brukobler legger du egentlig to kanaler i "serie", for å doble ut spenningen. Resultatet blir at du også må legge sammen impedansen til hver kanal, og du får 4ohm som minste last. Litt snålt forklart dette, men du skjønner kanskje tegninga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Juni 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 ja jeg skjønner, men når du har minste impedans 4 ohm fra forsterkeren, og skal drive en sub med dual coil (subber med dual coil har motstand på 2 ohm, hvis jeg jeg har skjønt det rett). hva skjer da? blir det for mye for forsterkeren i lengden eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Orker ikke og lese igjennom alt her, men har ingen nevnt JBL?? De kommer jo alltid best ut i test og ekspertene sier at det er det mann skal ha om man skal ha best lyd i bilen sin. Cerwin-vega er vell ikke bare dritten heller?? Høytalera jeg har hjemme (AL-1000 15") fikk ihvertfall 10++ i lyd og bilde Audison VRx1.400 er den forsterkeren som kom best ut i Lyd og bilde, den fikk 10 :D den koster 4.990 importør er ICE Audio Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by candyman Orker ikke og lese igjennom alt her, men har ingen nevnt JBL?? De kommer jo alltid best ut i test og ekspertene sier at det er det mann skal ha om man skal ha best lyd i bilen sin. Cerwin-vega er vell ikke bare dritten heller?? Høytalera jeg har hjemme (AL-1000 15") fikk ihvertfall 10++ i lyd og bilde Audison VRx1.400 er den forsterkeren som kom best ut i Lyd og bilde, den fikk 10 :D den koster 4.990 importør er ICE Audio Focal heller for pen lyd. CW dunker, spiller ikke så pent akkurat..... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by Zievert ja jeg skjønner, men når du har minste impedans 4 ohm fra forsterkeren, og skal drive en sub med dual coil (subber med dual coil har motstand på 2 ohm, hvis jeg jeg har skjønt det rett). hva skjer da? blir det for mye for forsterkeren i lengden eller? Hvis du har en sub med 2x2ohm spoler, kan du koble disse i serie og få 4ohm. Vet ikke hva slags forsterker det er snakk om, men merkelig om den ikke greier under 4 ohm på en kanal... Men det er vel to brokoblede kanaler det er snakk om da. Det er jo ingen problemer, om det er en to kanals forsterker du har. Har du en fire kanals, kan du velge om du vil bruke de to andre på en ekstra sub, eller et par vanlige høytalere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spewster Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by borabora Focal heller for pen lyd. CW dunker, spiller ikke så pent akkurat..... Kunne ikke vært mer ening :) btw.. har en sliten Focal Utopia wx38 (15") til salgs (gamle typen) pm om intressant. Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by borabora Focal heller for pen lyd. CW dunker, spiller ikke så pent akkurat..... Pleier ikke å sitte å høre på klassisk musikk jeg, men jeg finner ihvertfall ingen feil på høytalera mine. Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by candyman Pleier ikke å sitte å høre på klassisk musikk jeg, men jeg finner ihvertfall ingen feil på høytalera mine. Ikke jeg heller, og regner med det ikke er noen feil på de selv om det er CW. ;) Men alt er med smak og behag å gjøre... Mye å si hva slags lydbilde man er ute etter da.... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Det er ikke så vanvittig stor forskjell på seriøse merker så jeg vil si at du får hva du betaler for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Juni 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 det var en 2 kanals forsterker det var snakk om ja, en ROCKFORD FOSGATE PUNCH 801S. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg