Gå til innhold

går det å sette inn en turbo i en 8v 1990 modell?

Ranger emnet


Tussi

Anbefalte innlegg

Ring biltilsynet før du bynner ombygging og prat med de. Turbokonvertering og ombygging til C20LET er gjort flere ganger før i Norge så er ikke noe problem å få dette godkjent.

 

For Vectra 8v kontra Turbo så må bremsene og bremsesylinderen byttes

Bare konvertering av 8v så kan du slippe uten å bytte bremsene, husker ikke helt hvor mye de var godkjent for men.

Foran Bak

Vectra 2,0 A 8V 256x24 261x10 (260x10 93-95)

Vectra 2000 A 256x24 270x10

Vectra 2,0i Turbo 284x24 270x10

 

Husker ikke om bakbremsene trengtes å bytte i det hele tatt men forbremsene må vel byttes. Disse kan godkjennes på firebolt da.

Når du bytter forbremsene må og hovedsylinderen byttes. Disse tingene får man kjøpt brukt for noen få lapper, skivene til firebolt er heller ikke dyre...

 

Rett plass for å spørre nærmere er nok OMC forumet ;)

 

må neste gjøre det du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som Spriti har skrevet, er bremsene på 8V og 16V like store fremme.

Bremser er godkjent for en økning i effekt på 15%, noe som gir oss 172,5hk hvis jeg husker riktig.

Den 16V Turbo-motorn det er snakk om her (C20LET) koster fort 25000-30000 kr ferdig med det du trenger. Da snakker vi org 204hk.

En C20NE, 2,0i 8V, kommer fort opp på ca 200hk med riktig turbo-oppsett. Dette får du fikset for ca 15000kr og da slipper du å bytte motor.

En annen fordel er at org. deler til C20NE får du nesten gratis rundt om....

 

Moro med slike prosjekt:)

Trenger du mer inngående informasjon og lurer på mere får jeg bare henvise deg til http://www.opelmotorsport.com/forum2

Der får du svar på det aller meste!

00 Omega 2,2 16V

86 Ascona "GSi" 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som forstår hva i huleste han har skrevet her? Kan være bare meg men den der dialekta var merkeli:???:

 

det skule så det se;) var litt fylesjuk i dag:S fikk ike skreve så bra:)hehe

 

har veling lust bilen min veling rask.. kan hadde at jeg kommer å bygger den opp doe å få den litt...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Spriti har skrevet, er bremsene på 8V og 16V like store fremme.

Bremser er godkjent for en økning i effekt på 15%, noe som gir oss 172,5hk hvis jeg husker riktig.

Den 16V Turbo-motorn det er snakk om her (C20LET) koster fort 25000-30000 kr ferdig med det du trenger. Da snakker vi org 204hk.

En C20NE, 2,0i 8V, kommer fort opp på ca 200hk med riktig turbo-oppsett. Dette får du fikset for ca 15000kr og da slipper du å bytte motor.

En annen fordel er at org. deler til C20NE får du nesten gratis rundt om....

 

Moro med slike prosjekt:)

Trenger du mer inngående informasjon og lurer på mere får jeg bare henvise deg til http://www.opelmotorsport.com/forum2

Der får du svar på det aller meste!

 

takker takker;) tenkte å legge inn en prokjekt snart;) får motoren for 15000kr med girkasse:) skla ta men inn om en tur på opelmotorsport;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår