Gå til innhold

Simtech RX-2

Ranger emnet


OleM

Anbefalte innlegg

Den gale mannen har nesten begått en 13B i den gode gamle orange kjerra. Altså boret opp sylindrene med ufattelige 14%, noe som fører til økt hurra-faktor både i svinger, på rettstrekker og forøvrig stillestående, dog med bakhjulene i rotasjon. Visstnok også forsterket registerreima.

 

Ny respirator er ikke spesielt liten den heller, så det antas at man kommer seg frem og tilbake til butikken enda litt fortere enn tidligere, har dessverre ikke bilde av den akkurat nå fordi jeg var litt svimmel og det dugget på øynene når jeg tok bildene, men den vil bli behørig dokumentert senere.

 

Hjulbuer fra gammel BMW er satt inn for å få plass til fetere ting, som vi fremdeles håper dukker opp ASAP. Bremser som matcher er montert. Som dere ser mangler det litt lakk, men det årnær sæi forhåpentligvis i løpet av morradagen. Nytt drivstoffsystem også, den nye wankelreaktoren forventes å være rimelig tørst.

 

Bildene er tatt for et par timer siden, driver nå å kobler opp ledningsnett & datasprut. Venter fremdeles på clutch, men motor/girkasse (6-trinns fra Supra) er satt inn for å sjekke at alt fungerer. Håper å få clutch i morra, fordi avreise til Gardermoen og Autofil er rett rundt svingen, to dager. Innkjøring av motor er for pyser!

 

Satser på oppstart i morra!

 

 

DSC00002.JPG

DSC00008.JPG

DSC00014.JPG

DSC00015.JPG

DSC00016.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info kun til Volvoraaner: Ja du har rett ang registerreim og rotorhus, vi gravde masse metall ut av rotorhusene sånn at volumet økte til 1308 kubikk - vi måtte lage en større rotor av unobtanium for å få den til å passe. Deretter portet vi opp ventilene i turboen, og justerte kamakselvinkelen noen grader, sånn at den ikke skulle piske opp skum i vindusspylervæsken eller forårsake trykkfall i reservehjulet, noe som gjerne er fatalt i en wankelmotor.

 

DSC00022.JPG

 

Ikke akkurat sugerørdim der nei.

 

Fikk litt småkjeft av Roger fordi jeg la ut masse bilder av kvartferdig bil, så bildet av turboen er det siste jeg legger ut, før Gardermoen er unnagjort. Da regner jeg med at Redaktøren (Roger) frigir all info om prosjektet! Sorry folkens! Men dette blir en jævlig morsom sommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er status kl 2307 onsdag kveld:

 

http://www.simtechracing.no/bilder/hosting/rx2_autofil/oppstart_rx2.mpg

 

Når det gjelder unobtanium har vi desverre gått tom, jeg fant en klump i baksetet på en gammel bil, som vi behandlet med radioaktivitet og formet som en rotor på konvensjonelt vis, nemlig ved hjelp av sugerør, stylter og ønsketenkning. Vi brukte også litt unobtanium for å bli kvitt ventilkaklingen, vel verdt synes jeg, fordi nå er det null ventilkakling på 13b'en, som dere hører på vidoyen.

Det lille vi har igjen av unobtanium, har vi spart til neste fest, for å blande i drinkene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forøvrig litt utopium og impossibilium til overs, jeg kan sende deg litt hvis du vil ha. Det er mulig at esken tilsynelatende ser tom ut når du åpner den, men jeg forsikrer deg om at den ER full.

 

Lakking av bil foregår forøvrig i natt. Blir visst også litt tid til innkjøring ser det ut til, nærmere to timer.

 

Det er endel wankelmennesker i Trondheim som har sorte ringer rundt øynene denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forøvrig litt utopium og impossibilium til overs, jeg kan sende deg litt hvis du vil ha. Det er mulig at esken tilsynelatende ser tom ut når du åpner den, men jeg forsikrer deg om at den ER full.

 

Lakking av bil foregår forøvrig i natt. Blir visst også litt tid til innkjøring ser det ut til, nærmere to timer.

 

Det er endel wankelmennesker i Trondheim som har sorte ringer rundt øynene denne uka.

 

Hva? Trøtt? Skjønner ikke hva du mener med det Ole! Du kan si det sånn; i det den motoren startet var alt arbeid verdt det!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår