eirwave Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Hei. Om noen få dager får jeg mitt justerbare senkesett i posten. Da hadde det vert fint og hatt alt klart. Visst hvordan det skal monteres osv. Vet at mange her på forumet har montert Supersport justerbart nylig. Så er det noen her som kunne laget en D.I.Y guide med bilder og forklaring. Hadde vert kjempefint :) Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Ingen som i det minste har en forklaring? helpme Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Se denne siden for info og bilder Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 ouff, må jo anstrenga meg når det e på engelsk.. venter på coilovers sjøl, mn noen erfaring rundt hva som pleier å bli gjort med gjengene slik at det blir mulig å juster når vinteren kommer. kan tenka meg at det gjerna e komt litt rust,smuss osv der etter enstund. smøre gjengene inn med noe form for fett,sånn at det ikke blir prob å justera de ??? noen erfaringer?? Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Jeg smørte mine inn med fettet som følgte med da jeg monterte, og prøver å holde det "vedlike" inni der, spyle og vaske vekk dritten som legger seg. Hørt om tilfeller hvor folk ikke greier å justere tilslutt pga dette. Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Orker ikke å skrive noen avhandling, men her er to gode tips: 1) Kjøp deg nye styrelager (foran) først som sist. Dermed slipper du å montere det nye understellet med halvdårlige styrelager, som sikkert tar kvelden etter under ett år. I tillegg vil da originalfjærbeina da være komplette, slik at du kan bytte tilbake når vinteren kommer. Neste vår er du så rutinert at du bytter alle fire fjærbein på en time, inklusive kaffepause;). 2) Sjekk om boltene som fester fjærbeina bak til bakstillinga lar seg løsne. Hvis nei, er det bare å stikke til din lokale VW for å bestille seg nye bolter, muttere og skiver. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 gode råd d. såg faktsik på bolten som fester fjørbenet bak, såg rimlig rusta ut så e nok lika gret å kjøpa nytt der. styrelager, er det det samma som Fjærbeinslager?? Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hvis det er til noe hjelp kan jeg ordne bildene fra haynes/maxpower golf boka. Har ikke scanneren her nå, så må bli fotos i så fall. Skulle bli leselig likavel. Eksempel http://www.xgrape.net/bilen/IMG_3985.JPG Si fra om du vil ha resten:) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 sleng inn alt du.. bedre forklart her siden detta e te ein golf. på bilde 8 brukes det en spesiell "dings".. e detta noe som fulgte med på v-maxx settet (er vel rettet mot han som har fått slikt sett) evt får eg kjøpt noe sånn på biltema ?? Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 sleng inn alt du.. Det var da ikke måte på heller:) Men skal få ordna de sidene om senking hvertfall.... Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Sånn! http://www.xgrape.net/bilen/senk1.JPG http://www.xgrape.net/bilen/senk2.JPG http://www.xgrape.net/bilen/senk3.JPG http://www.xgrape.net/bilen/senk4.JPG http://www.xgrape.net/bilen/senk5.JPG Er litt gjennskinn fra blitzen, men det får dere leve med! Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 supert.. va jo ikj høydejusterbart detta men er nok helt likt fordi. kanskje vart et forslag å lagt te dei bildene på den "klistret" DIY tråden. Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 supert.. va jo ikj høydejusterbart detta men er nok helt likt fordi. kanskje vart et forslag å lagt te dei bildene på den "klistret" DIY tråden. Styrelager og tårnlager er det samme, ja. Når du får gewinden er det bare å skru løs toppmutteren (pass på at det ikke er spenn i fjæra! Skru justeringsmutterne helt ned. Dersom det ikke er tilstrekkelig setter du på fjærklemmer på hovedfjæra), sette på styrelageret og skru til toppmutteren. Dermed skal fjærbeinet være klart for å overta plassen til det originale. Når styrelageret titter opp gjennom hullet i fjærtårnet er det bare å tre på den lettere traktforma skiva øverst og sikre fjærbein og skive med den øverste toppmutteren. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Styrelager og tårnlager er det samme, ja. Når du får gewinden er det bare å skru løs toppmutteren (pass på at det ikke er spenn i fjæra! Skru justeringsmutterne helt ned. Dersom det ikke er tilstrekkelig setter du på fjærklemmer på hovedfjæra), sette på styrelageret og skru til toppmutteren. Dermed skal fjærbeinet være klart for å overta plassen til det originale. Når styrelageret titter opp gjennom hullet i fjærtårnet er det bare å tre på den lettere traktforma skiva øverst og sikre fjærbein og skive med den øverste toppmutteren. Hei. Bare lurte på om dette er det styrelageret som jeg bør bytte før jeg hiver på den nye gewinden? http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=483953&CarRefID=2256 Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hei. Bare lurte på om dette er det styrelageret som jeg bør bytte før jeg hiver på den nye gewinden? http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=483953&CarRefID=2256 Stemmer. Kom på nå at du også trenger mutteren som holder dette på plass (dersom du har planer om å bevare originalfjærbeina komplette. Hvis nei, tar du bare mutteren fra disse). På enkelte gewinder må du også bruke ei tykk mellomleggsskive under styrelageret, for å få nok klaring mellom gummien rundt lageret og øvre fjærskål på gewinden. Jeg husker i farta ikke om jeg måtte gjøre dette på Caddy 9KVF'en jeg hadde (samme løsning som på Golfen din). Men dette vil du se når du trer nedpå styrelageret på det nye fjærbeinet ditt. Dersom du ikke greier å rotere styrelageret fritt uten at gummien subber trenger du disse melomleggsskivene. Disse får du hos din lokale VW. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.