Gå til innhold

POLLY (peanøtter) trans-am..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo tung som ett hus.Han har jo 350 hk mer enn VS M5 men blir allikavel parkert.Er ikke imponert over amcar i det hele tatt

 

0-100km/t: 2,38sek, 0-200km/t: 6,55sek, 0-300km/t: 14,88sek.

 

0-201m: 6,42sek-191km/t, 0-402m: 9,73-239km/t.

 

60 ft: 1,61sek.

 

Høyeste målte hastighet: 358 km/t.

og dette med den gammle "slappe" motoren.

 

ehhh. *hosthost*

Jeg vet ikke prestanda på VS motor's M5 men vil allikevel si at dette er til og bli imponert over:D

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke så alt for mye teknisk kunnskap om bil (men er villig til og lære!) så derfor spør jeg kansje dumt men.

Hvordan se forskjell på om det er en turbo eller kompressor? vist jeg ikke viste bedre så ville jeg trodd det var en turbo p.g.a. kompressorhuset...:confused:

 

litt dårlig skrevet kansje? meen la gå;)

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser ut som en turbo:) Men forskjelen er at en kompressor har reim-drift å en turbo blir drevet av eksosen..

Detter er en såkalt Sentrifugal-kompressor:) Men det finnst flere typer kompressorer..

F.eks skrukompressor(Det er vel den som blir mest brukt på V8) og G-lader(Ble brukt på Golf G60 osv.) I tillegg er der vel flere:)

 

Visst dere søker her eller på Google finner dere helt sikkert et bedre svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo tung som ett hus.Han har jo 350 hk mer enn VS M5 men blir allikavel parkert.Er ikke imponert over amcar i det hele tatt

 

 

et par ting du burde tenke på her!

 

han kjørte 9,73 med den gamle motoren! (ca 1100hk! altså litt mindre en VS!)

da kjørte han med BANEOPPSETT og GATEDEKK!!!

VS kjører med dragoppsett og DRAGDEKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Pollyen lørdag for en uke siden og leverte motoren min. Og en ting kan jeg si dere gutter, den kommer vertfall IKKE på noe street lagal greier og dukker mest sansylig ikke opp på Gatebil heller. Prøvde og pushe han litt til og komme men den bilen er slett ikke bygget for noe bane kjøring på lille rudskogen eller på stripa.

 

Han liker best HØYE hastigheter og bygger bilen for løp borti USA og på desse store europeeiske banene. Er vell noen som har hørt historien om da han var borte i USA og kjørte Viper?? hehe..ganske morsomt.

 

Det som sto på spill når vi var der var modifisering av innsug og nye plenum samt gasspjeld. Nå skal han kjøre væskekjølte ladeluftkjølere for han fikk ikke laget intercoolere som flødet nok. (han kjørte med 2stk JÆVLI digre med 4" ut og inn). Så det ble 2 væskekjølte med nye plenum og gasspjeld. Han fikk kanskje ikke mere effekt av det, men han kunne ha samme effekten ved lavere ladetrykk.

 

Kjikka litt på motoren og, den som han sa hadde vert fin og ha i konebilen:p, og den kompressoren er DIGER!!

 

Tror nok at VS kan stikke og gjemme seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår