Gå til innhold

Lurte bare på et par ting jeg.


Red Tornado

Anbefalte innlegg

Mulig det her hører hjemme et annet sted på forumet, men skitt au....

 

Har akkurat kjøpt meg en del sol. Kjempefornøyd så langt.

Bilen er helt original foreløpig, men har lyst til å gjøre litt med den i hvertfall.

Da kroner er noe jeg ikke har mest av blir det i første omgang felger og senking.

Når det gjelder senking har jeg hørt at det lett blir trøbbel med cambervinkel eller hva det nå heter. Da jeg ikke har kjempegod peil på det må jeg bare spørre.. Hva kommer dette av og er det nødt til å bli sånn ved senking? Hva innebærer det at cambervinkel blir feil? Ser at man får kjøpt utstyr så man kan justere vinkelen. Er dette et must ved senking av disse bilene? Og er det ikke mulig å justere cambervinkelen på disse bilene uten dette settet?

 

Og så har jeg et spørsmål om hovedlyktene på del solen. Ser at det sitter H4 pærer i lyktene, men at det ikke er trekt kabel til fulltlyset i pærene. Er det mulig å uten videre koble til fulltlyset i pærene eller må jeg bytte lyktene eller noe annet sprell for å få fulltlys i hovedlyktene?

 

Detta blei langt og vondt, men håper på svar i alle fall. :)

If it ain't broke don't fix it!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Dessverre bare 125, men det har jo med penger og gjøre. Var ute etter en billig bil og kom over denne og ble solgt. Og det blei bilen og. He, he... 93 mod. Ga 52000 for den. Er vel ikke så helt ille det. Har ikke gått mer enn 168000 heller. Ihvertfall det som står på telleren. Så en her som hadde kjøpt til 40 lapper og det må jo være et skikkelig røverkjøp.

If it ain't broke don't fix it!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min for 40k ja, faktisk fra en som bor oppe hos deg og... Hvilken var det du endte opp med? Den blå?

125 versjonen går ikke SÅ mye dårligere enn 160èn da...;)

Overraskende hissig til så lite effekt å ha.

 

Sleng opp noen bilder av bilen da vel :)

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, endte opp med en blå en ja. Skal se om jeg ikke får lagt inn noen bilder etterhvert. Må vel en tur til`n Sharif etter påske, men det blir nok bare de billigste 17" er jeg redd. Det var dissa penga da... Har vært der å kikka litt og han har noen 18" til 9500 som jeg tror kan være helt rå på del Solen. Sikle... Men, som sagt, blir nok 17". Må jo senke litt og. :) Har litt "kåntækts" så jeg får tak i høydejusterbart Koni sett til litt over 5 lapper. Familierabatt kalles det visst. ;) He,he...

 

Med det samma vi snakker senking.. Høydejusterbare sett, altså dempere og fjærer "i ett", er det det man kaller coilovers? Eller er det to forskjellige ting?

If it ain't broke don't fix it!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok det ja, coilovers er fulljusterbart på høyde f.eks 30-70mm. koni har noen demper som man kan flytte fjærskålen på 20mm opp eller ned fra normal bak, og kun 20 mm ned frame...litt ukurant for vist den blir for lav på det laveste er det ikke noen mellom ting, og den er kansje akk. for høy på normal. gå for coilovers vist du kommer over det..koni koster ca.1000kroner per demper så sånn kjempe rabatt vet jeg da ikke om du har fått..

Det går i R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok det ja, coilovers er fulljusterbart på høyde f.eks 30-70mm. koni har noen demper som man kan flytte fjærskålen på 20mm opp eller ned fra normal bak, og kun 20 mm ned frame...litt ukurant for vist den blir for lav på det laveste er det ikke noen mellom ting, og den er kansje akk. for høy på normal. gå for coilovers vist du kommer over det..koni koster ca.1000kroner per demper så sånn kjempe rabatt vet jeg da ikke om du har fått..

 

Det er snakk om coilovers her ja. Fra 0-60 mm mener jeg det stod i katalogen. Koni leverer det også, ikke bare dempere. Aner ikke hvor mye det koster fullpris, men det er nok snakk om et godt stykke over 1000 pr hjørne vil jeg tro. Nå vet jeg jo heller ikke hvor bra Koni er i forhold til andre som leverer coilovers da, men i og med at jeg får det såpass billig blir det Koni uansett. :)

If it ain't broke don't fix it!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

vist du kobler fjernlysa inn på hoved lampa vil du brenne opp det som er

pga at ikke nærlysa slukker automatisk som på en annen bil.

med andre ord begge tråene i pæra vil lyse og bli grise varm. har ikke prøvd selv men anbefalt av en som har det til å ikke prøve.

tror det er laga anderledes på 97 mod og at den har fjernlys i hovedlampa uten og være helt sikker på det og om hva som er anderledes.:confused:

caddyca18 under bygge

touran til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du kobler fjernlysa inn på hoved lampa vil du brenne opp det som er

pga at ikke nærlysa slukker automatisk som på en annen bil.

med andre ord begge tråene i pæra vil lyse og bli grise varm. har ikke prøvd selv men anbefalt av en som har det til å ikke prøve.

tror det er laga anderledes på 97 mod og at den har fjernlys i hovedlampa uten og være helt sikker på det og om hva som er anderledes.:confused:

 

Hørte detta var et problem ja. Men det finnes jo løsninger på alt da. :) Etter å ha tenkt meg litt om er det ikke så veldig vanskelig. Jeg kommer til å gjøre dette med et relè med to kontaktsett. Kjører både nærlys og fjernlys gjennom samme relè, men over forskjellige kontaktsett. Man må da ha ett sett som er normalt åpent (NO) og ett som er normalt lukket (NC) og så henter man styrestrømmen til relèet fra fulltlyset. Når man da setter på fulltlyset vil kontaktsettet til nærlyset åpne samtidig som kontaktsettet til fulltlyset vil lukke. Altså: nærlys av, fulltlys på. Problemet løst. happyhappy

If it ain't broke don't fix it!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår