Gå til innhold

Soting av baklykter

Ranger emnet


Falken`

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lurt på om jeg skal sote øvre rad på baklyktene mine og refleksplata sort. Men går det igjennom eu-kontroll og kan jeg få bot for det.

 

Er det noen som har erfaring med dette eller vet hvordan jeg skal gå fram og hva jeg trenger for jobben.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å gjøre det selv jeg da. Skal jeg bare bruke svart sote spray da eller? og vaska du med tynner eller noe før du lakka. Må jeg pusse ned lyktglasset før lakk også?

 

Men hva er minste prisen du har satt på lyktene?:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å gjøre det selv jeg da. Skal jeg bare bruke svart sote spray da eller? og vaska du med tynner eller noe før du lakka. Må jeg pusse ned lyktglasset før lakk også?

 

Men hva er minste prisen du har satt på lyktene?:)

 

Minsteprisen er den som står, 299,- :)

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ræva på bilen min er helt svart, lakket med vanlig matt svart spray, både lyktene og refleksplata. Går sikkert ikke gjennom noe eu. Men har enda ikke blitt stoppet:) Lyser veldig fint og bra i mørket, men ikke like bra i dagslys..

 

Om jeg blir stoppet osv, har jeg andre baklykter som jeg kan sette på om jeg må på visning osv:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har lurt på om jeg skal sote øvre rad på baklyktene mine og refleksplata sort. Men går det igjennom eu-kontroll og kan jeg få bot for det.

 

Er det noen som har erfaring med dette eller vet hvordan jeg skal gå fram og hva jeg trenger for jobben.

 

 

blir som regel bare sendt på Visning, tro meg!!! har vært på en del visninger begrunna de sota lyktene. bare å sette på orginal lykter når du skal å vise bilen. men er så slitsomt å bytte hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kan gi bot ved ulovlig soting. Kan være heldig å treffe på en som er trivelig og ber deg ta det av og vise den, men om den personen tar deg mange nok ganger gir han deg garantert bot til slutt.

 

Men kan ein politibetjent gi bot på bilen sin stand da? Det er det vel berre på teknisk kontroll du kan få bøter for slikt. Politibetjenter veit no ikkje ka som er lovlig på bilen?

 

Ein som blei stoppa her fekk bot for brudd på vikeplikt, bot på fart... Og måtte vise bilen pga soting. Har ikkje hørt om noken som har fått bot for soting av politiet... (soting av baklykter og ikkje rutene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår