Gå til innhold

Forhjulsdrift Eller Bakhjulsdrift??


newguy

Anbefalte innlegg

jeg har sett på primera nå..skal ha den til ungdomsbil, men jeg skal ha bakhjulsdrift. og det meste er primera forhjulsdrift av søkene mine. men har funnet noen tilfeller av bakhjulsdrift til primera. dette er sikkert det dummeste spørmålet dere har sett men er ikke så god med biler osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som han sier, det er en FWD bil.

 

Dem kommer og som 4wd, men er sjeldne her til lands. Da med nermest det samme

oppsettet på drivverket som Sunny GTi-r.

 

Er vertfall 1 fyr eg vett om som har prøvd og låst av framdelen, og kjørt den som

en RWD bil.

 

Men som sagt, det er primær drift på framhjulene, så det blir enorm påkjenning

for drivverket bakover.

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ett klipp av en bakhjulsdreven Primera men det er garantert en 4x4 som er gjort om. Aldri skjønt hvorfor folk skal ha bakhjulstrekk :) Har hatt begge deler og vil aldri ha bakhjulstrekk igjen... med mindre den har ESP eller Antispinn slik at den oppfører seg som folk om vinteren.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Sett ett klipp av en bakhjulsdreven Primera men det er garantert en 4x4 som er gjort om. Aldri skjønt hvorfor folk skal ha bakhjulstrekk :) Har hatt begge deler og vil aldri ha bakhjulstrekk igjen... med mindre den har ESP eller Antispinn slik at den oppfører seg som folk om vinteren.

 

 

Det som er poenget, er gøy når den ikke oppfører seg;)

Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,-

BMW e36 Cab

[x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen nå bør du vel ha kjønt det? hehe.. Drifting er svaret. Jeg skulle virkelig ønske min Galant var RWD!! Hater framhjulsdrift..

 

FWD kan være veldig gøy å kjøre hvis du har riktig oppsett men det er pokker ikke gøy å se på fremhjulstrekker jage rundetider av sammenlignet med bakhjulsdrifter som slædder :P

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FWD kan være veldig gøy å kjøre hvis du har riktig oppsett men det er pokker ikke gøy å se på fremhjulstrekker jage rundetider av sammenlignet med bakhjulsdrifter som slædder :P

 

 

Eirik

 

nja.. tenk deg om.. Forhjulstrekker har uansett de kjappeste rundetidene sammenlignet med rwd på asfalt, eneste som tjener virker på axx, er 4x4

 

så ikke nødvendigvis se ned på fwd;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da FWD selv jeg, sitter veldig godt og klistra, lite understyring. Ikke helt orginal bil da. Veldig glad i det, bedre plassutnyttelse i tillegg.

Men på video av en bil på bane gir nok slædding mer spenning enn sporkjøring med FWD ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår