asmo Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Bråker skikkelig fra det ene forhjulet nå, kjenner også at hjulet er litt "løst" så jeg antar det er hjullageret. Må dette isåfall byttes eller kan jeg fjerne splinten og stramme skruen litt og så sette på splinten igjen? Kan dette gjøres uten å fjerne bremseskiva? Siter svensk stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Bytt lager! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Hvis det bare er slakk i lageret, kan du fint stramme det. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Hvis det bare er slakk i lageret, kan du fint stramme det. "det bråker skikkelig i hjulet" Ville ikke kjørt en meter med det jeg. Lagerhavari i 80 km/t er ikke gøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Hehe, nei... Er det defekt, så må det selvfølgelig skiftes, er jo det sikreste. Er dumt å spare noen kroner, hvis man lett kan skifte og unngå uhell! Så jeg er ikke uenig i det, men man kan stramme. Det blir jo lyd hvis man har slakk, men om lageret er defekt/skadet, så bytter man. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 apropos; noen som veit hvorfor man får en slags tynn vine-lyd som kommer foran fra høyre? den komme litt innimellom.... når jeg gasser kommer den, forsvinner mer og mer når jeg bremser? kan det være hjullagret? kanskje bare stramme litt? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Er no bare til å skifte hjullageret.. Koster ca 400kr for et skikkeli SKF lager. Og er virkeli ingen kunst å skifte heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asmo Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Artig at du nevner denne hvinelyden! Jeg har opplevd også akkurat det, har prøvd å sjekke om det kommer når jeg gasser, bremser, på tomgang, pådrag osv men ikke klart å fremprovosere lyden eller høre når den kommer.. akkurat som om bilen plystrer pga vind, men det er liksom ikke det heller.. og den har kommet nå som lageret har begynt å bli defekt... Er på hytta så lagerskifte er bare siste utvei. Har kjøpt lager, men strammet lagrene i dag, og det ser ut til å hjelpe noe. Blir nok lagerskifte når jeg kommer hjem ja. Siter svensk stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Artig at du nevner denne hvinelyden! Jeg har opplevd også akkurat det, har prøvd å sjekke om det kommer når jeg gasser, bremser, på tomgang, pådrag osv men ikke klart å fremprovosere lyden eller høre når den kommer.. akkurat som om bilen plystrer pga vind, men det er liksom ikke det heller.. og den har kommet nå som lageret har begynt å bli defekt... Er på hytta så lagerskifte er bare siste utvei. Har kjøpt lager, men strammet lagrene i dag, og det ser ut til å hjelpe noe. Blir nok lagerskifte når jeg kommer hjem ja. Haha.... luree meg hadde jo skifta venstre framme, hjullager asså, å så så høyre hjullager fint ut.... så jeg bytta det ikke gett:P tragiskt.... hvinelyde blir værre etterhvert, sakte men sikkert.... får nok tå å bytte lager jeg å:/ Men det er ikke så sinnsykt pes å bytte da:) Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg