Kverna Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hallo. Noen som kan forklare meg hvordan 4x4 systemet på golf fra 80tallet fungerer, hvor slitesterkt det er osv ? Tenker på å kjøpe en golf 4x4 turbo. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Det er vel forskjell på hvor kraftig syncro systemet er utifra hvilken type golf det er fra/på. G60 rallye og g60 syncro drivverket tåler endel juling og er solid. Ved vanlig kjøring er ca 90% av drivkraften på forhjulene og ca 10% trekk på bakkhjulene. Når forhjulene begynner å rotere fortere enn bakhjulene kobles bakhjulene inn og det blir ca 50/50 trekk på for og bak hjul. Dette skjer ved hjelp av en viskosekobling. Er ikke ekspert på området, så arrester meg hvis eg lyger her. Men du får hvertfall en idè om hvordan det fungerer:) Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 så g60 er veien å gå mao ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Om du har en turbo motor på et vanlig syncro drivverk vil jeg tro at viskose koblingen får problemer med å overføre kraft nok bakover. Detter fører til at den ryker.... Det bør være g60 drivverk på en turbo blir vel konkulsjonen. Også med tanke på bremser ..... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Def. bakdiff er visstnok en vanlig feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Har golf 2 Syncro. Den står nå uten girkasse :( Men 4x4 var drit arti så lenge det varte. Off topic: Kverna @ Hw.no ;) Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Har golf 2 Syncro. Den står nå uten girkasse :( Men 4x4 var drit arti så lenge det varte. Off topic: Kverna @ Hw.no ;) Kjipt, jepp det er meg vettu :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Hei... Planlegger 16VT i syncroen min når einsern min blir ferdig engang... 020 syncro kassa tåler vel kraften på rundt250 NM? Har merka meg mellomakselen på en Rallye Golf er like tykk som på min..Er det bare bakdiffen som vanligvis tar kvelden? Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hei...Planlegger 16VT i syncroen min når einsern min blir ferdig engang... 020 syncro kassa tåler vel kraften på rundt250 NM? Har merka meg mellomakselen på en Rallye Golf er like tykk som på min..Er det bare bakdiffen som vanligvis tar kvelden? 020 kassa? Fortelle litt om den?? Har fått ny kasse nå, ligger på et millitært verksted ( seff har de ferie heler påskeuka :( ) Skal finne ut hva kassa mi heter,, skulle gentli sette inn ei G60 / GTI kasse, men den passer ikke, det var forskjellige navn på HUSA. Så det ble en Vanlig 1.8 kasse, fordelingskassa har holdt seg, heldigvis ;) Har også vurdert tanken på 16v, men har fått angst på grunn av det her girkasse styret,,,, er faen ikke lett å få tak i ei syncrokasse som er i god stand :S ,, men jeg fant :P Forresten,, har du testa fremkommeligheta til Syncroen? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 020 kassa? Fortelle litt om den?? Har fått ny kasse nå, ligger på et millitært verksted ( seff har de ferie heler påskeuka :( ) Skal finne ut hva kassa mi heter,, skulle gentli sette inn ei G60 / GTI kasse, men den passer ikke, det var forskjellige navn på HUSA. Så det ble en Vanlig 1.8 kasse, fordelingskassa har holdt seg, heldigvis ;) Har også vurdert tanken på 16v, men har fått angst på grunn av det her girkasse styret,,,, er faen ikke lett å få tak i ei syncrokasse som er i god stand :S ,, men jeg fant :P Forresten,, har du testa fremkommeligheta til Syncroen? Visst det er vanlig kasse med stagoverføring er det 020 kassa du har... G60 kassa har wireoverføring og hydralisk clutch...navnet på G60 kassa er 02A..Får jeg taki ei slik kasse så har jeg fått en god oppskrift om hvordan man bygger om uten å bruke hydralisk clutch... Har ikke fått testa noen noen spes fremmkommelighet i vinter siden det var snø bare noen dager etter jeg kjøpte bilen i vinter...Men så langt er jeg fornøyd med fremkommeligheten, og artig å leke seg med..Men må vær aktiv med clutchen får å få den til å slippe hvertfall:) Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Visst det er vanlig kasse med stagoverføring er det 020 kassa du har...G60 kassa har wireoverføring og hydralisk clutch...navnet på G60 kassa er 02A..Får jeg taki ei slik kasse så har jeg fått en god oppskrift om hvordan man bygger om uten å bruke hydralisk clutch... Har ikke fått testa noen noen spes fremmkommelighet i vinter siden det var snø bare noen dager etter jeg kjøpte bilen i vinter...Men så langt er jeg fornøyd med fremkommeligheten, og artig å leke seg med..Men må vær aktiv med clutchen får å få den til å slippe hvertfall:) JEpp, er nok derfor kassa mi røk,, leka meg 24/7.. Du vet at det er anna utveksling på G60 kassa? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Visst det er vanlig kasse med stagoverføring er det 020 kassa du har...G60 kassa har wireoverføring og hydralisk clutch...navnet på G60 kassa er 02A..Får jeg taki ei slik kasse så har jeg fått en god oppskrift om hvordan man bygger om uten å bruke hydralisk clutch... Har ikke fått testa noen noen spes fremmkommelighet i vinter siden det var snø bare noen dager etter jeg kjøpte bilen i vinter...Men så langt er jeg fornøyd med fremkommeligheten, og artig å leke seg med..Men må vær aktiv med clutchen får å få den til å slippe hvertfall:) Jeg har brukt min 16V syncro en god del i vinter og må bare si at det er helt rått når en G2 kommer i firehjulsladd:) Jeg trengte ikke bruke clutch for å få den til å slippe, men måtte ligge over 3500 omdr for å få nok drag i maskinen til å hive bilen ut. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Jeg har brukt min 16V syncro en god del i vinter og må bare si at det er helt rått når en G2 kommer i firehjulsladd:) Jeg trengte ikke bruke clutch for å få den til å slippe, men måtte ligge over 3500 omdr for å få nok drag i maskinen til å hive bilen ut. Nice,,, må vel clutsje ut i stor fart? :P Er din ombygd med orginal kasse? Har du 4x4 på reversj? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Jeg har drift på alle fire hjulene i revers, ja. Er en mekanisk sperre i fordelingskassen som gjør at du får dette. Vet at noen mangler denne, men det er ihvertfall slik det skal være. Mulig den er røket hos noen? Så lenge jeg har bra drag i motoren trenger jeg forsåvidt ikke clutche for å få sladd, men det kommer veldig an på hvilken hastighet jeg har og hvor glatt det er. Det er veldig lett for å bare få spinn foran slik at bilen oppfører seg som fwd og bare går rett frem med sving på hjulene. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Aldri før hørt at bakdif. er noe problem. Mens viskosekoblingen kan ryke. De som mangler 4wd i reverse har som regel gåen ryggelysbryter på girkasse - da det er denne som slår inn driv bak ved rygging. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.