Gå til innhold

Sandblåsing og Pulverlakking av felger!?

Ranger emnet


Singh_Supreme

Anbefalte innlegg

jeg jobber på bs-teknikk på fornebu og vi tar ca 2400,- for og syre bade, sand blåse og pulver lakke felgene dine.. prisen kommer litt ann på om du har vanskelig lakk fra før av og om hvilken farge du ønsker...

You got an PM!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vanlig lakkering så sprayer du på lakken..

 

Pulverlakk fungerer enkelt sagt på denne måten:

 

Det skal som skal lakkeres henges opp og sendes inn i et kammer og gis en elektrisk ladning. Pulveret, som er motsatt elektrisk ladet, sprayes inn i kammeret og legger seg overalt på det som skal lakkeres ( +/- el. ladede elementer), deretter kjøres hele greia inn i et varmekammer som smelter pulveret. Når objektet er avkjølt, er det ferdig lakkert.

Det som lakkeres blir veldig hard og sprøtt,så derfor er det lurt å lakke ting som er konstant stive,ikke deler som har fleksibilitet..

 

 

Til info så er pulverlakk mye mere fleksibelt enn våtlakk det blir heller ikke veldig hardt og tåler værken bensin eller mineraloljer dersom det man lakkerer skal være eksponert utendørs. (polyesterlakk)

 

Våtlakk blir blankere, flyter bedre, er sprøere og tåler hardere kjemikalier enn pulverlakk.

 

Dersom man pulverlakkerer felgene må man regne med at man får skjolder etter tid hvis man bruker sterke avfetningsvæsker for å ta bort f.eks bremsestøv.

 

Dette gjelder dersom man bruker Epoxy eller polyesterlakk. Dersom man får tak i pulverlakk basert på akryl eller polyuretan så har det egenskaper som nærmer seg våtlakk i utseende.

 

Pulverlakk blir som oftest brukt som grunning fordi pulverlakken bygger mye mere enn en våtlakk og derfor bygger mere og skuler porer i støpen. På toppen legger produsenten først sølv våtlakk og avslutter med våt klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka er det som blir ødelagt viss en sandblåser alu.felger egentlig? blir det mye porer eller noe? kan vel hjelpe med to lag med pulverlakk gjerne da (viss det går an)? er det gamle billigfelger med slitt lakk, så ser det jo bedre ut med ny "småporete" lakk en gammal avflassa kantkjørt lakk..

Vurderer å overta min mors Honda Civic 89mod 1.300000 ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår