Gå til innhold

Bilstereo til BMW E26

Ranger emnet

patrix

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en E36 her om dagen, og har litt planer om å erstatte en del av høyttalerne og sette inn en sub i bagasjerommet. + ny forsterker så klart.

Så vidt jeg har fått med meg er det 5,25" foran (nede ved pedalene), og de vil jeg gjerne bytte ut. Noen forslag til gode høyttalere til under 1000-lappen her? Jeg vil beholde diskantene som allerede er i døra, så gjerne noen høyttalere med litt trøkk foran.

Jeg vil også bytte ut høyttalerne i hattehylla, men her har jeg ikke helt klart å finne ut størrelse. Går det an å sette inn 6x9 her? Evt. overgang?

Gi meg gjerne noen linker om du gidder, også til forsterkere som kan drive disse høyttalerne.

Jeg har allerede en cd-vekser baki og kassettspiller foran, er det noe av dette som må byttes ut?

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgang til 6x9" finner du her.

bmw-e36-6x9.jpg

Det er nok av alternativer på 5,25" frontsett, så om du kan si litt om hva du liker å høre på av musikk, blir det enklere å komme med noe konkret. ;)

For litt trøkk kan f.eks Audiobahn AMD50Q til 795,- pr. par være én mulighet, om du MÅ beholde diskanten. (AMD50Q fortjener nok litt bedre diskanter, men... :))

AMD50QStreetsound.jpg

Og har anlegget ditt minst én linjeutgang, kan du ihvertfall legge til en forsterker eller to enkelt, uten å bytte ut noe i første omgang.

Hva slags anlegg er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen så langt! Det blir nok mest hiphop og noe trance. Når det gjelder anlegget er det orginalt bmw anlegg, bavaria eller nå hva det heter? ;p

Er litt usikker på det med uttaket, men får sjekke det i morgen.

Har noen noe forslag til forsterker som kan drive et par ok 5,25" + 6x9" i hattehylla og kanskje en subwoofer baki? Er aktiv subwoofer noe å satse på?

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider