SaNtA_cRuZ Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 jeg har et lite problem med min VR6 den er litt tungstartet! må liksom kime litt før den starter, men å huske det var fler som hadde dette problemet her? den er også sånn når den er varm, men værst når den er kald! håper noen har no tips Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 sjekk om batteriet er dårlig. ....as simple as it is stupid. min har samme problemet, kjøre komputer min nuller seg ut for kvar gang eg starta bilen, klokka og alt nulla seg ut, dette fordi voltspenninga på batteriet synker til under 8v ved oppstart...det er vel ikke nok til å holde på "minnet" i kjørekomputeren. just a tip for u Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 er nok ikke dette som er problemet, har ikke hatt noe problemer med batteriet, den drar veldig lett rundt, også ikke noe problemer med at det nullerseg ut, kan stå i ro lenge å spille musikk, dette også uten at det nullerseg ut under oppstart Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Så det du mener er at den dras lett rundt av starteren men ikke fyrer noe lett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Så det du mener er at den dras lett rundt av starteren men ikke fyrer noe lett? stemmer Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_andreas86 Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 glødeplugger? ikke at jeg er noen motorekspert da.. Siter 92mod. VW Golf III Gti 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 glødeplugger? ikke at jeg er noen motorekspert da.. VR6 er da vitterlig ingen diesel? doh Tror heller det er en sensor som tuller. Den som registrer motorvarme? Få kjørt en diagnose på den. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Har faktisk samme problem med min gti 8v. Den chinner gått. Batteri er ganske nytt. Men når den er kald så må jeg chinne i 3-4 sec før den starter. Starter mye lettere når den er varm da. Noen som vet hva denne sensoreren heter som det muligens kan være? Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 har samme problem selv på min VR6, er litt tungstartet, nettopp blitt slik, for en ukes tid siden kanskje. har ikke helt orket å sett noe på det ennå. Tenkte jeg skulle skifte plugger og pluggledninger nå å se da. får ta en diagnosetest å se hva den sier. hvis noen løser problemet så si fra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Bull Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Har dere sjekket at bensintrykket holder seg. Har vært borti at returventilen på bensinpumpa har kødda.... Da vil det ta 2 - 3 sek. fra du prøver å starte til bensintrykket har fått bygd seg opp. Siter VW Passat 1.8T GT28RS VW Golf III 1.8T Opel Kadett E(solgt) Opel Manta 2,2i turbo(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Har dere sjekket at bensintrykket holder seg. Har vært borti at returventilen på bensinpumpa har kødda....Da vil det ta 2 - 3 sek. fra du prøver å starte til bensintrykket har fått bygd seg opp. Hei. her tror jeg du har redda meg med mitt problem :) :) Nå gjenstår det bare å gå til innkjøpt av den delen jeg trenger for å fikse dette. Må jeg kjøpe helt ny bensinpumpe eller holder det med denne returventilen? Vanskelig å skifte i så fall hvis det bare er ventilen? Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Bull Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Ventilen sitter inne i pumpa, så du må nok kjøpe hele pumpa. Pumpa får du billigst på Bilextra, under halv pris av hva møller tar og i tillegg like bra kvalitet. Men før du kjøper ny pumpe ta å mål holdetrykket. Er veldig enkelt å gjøre hvis du har et manometer og ett T-stykke, hvis ikke så tar ikke ett verksted alt for mye for å gjøre det........ Siter VW Passat 1.8T GT28RS VW Golf III 1.8T Opel Kadett E(solgt) Opel Manta 2,2i turbo(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 glødeplugger? ikke at jeg er noen motorekspert da.. Ja, det må være glødepluggene, kanskje de er borte? Du finner dem vel under baksete, mener jeg har hørt at det er der dem er. Det kan vel også være pumpa for strømmen, den som for strømmen til å gå til pærene? Mener jeg har hørt at det kan være det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Ja, det må være glødepluggene, kanskje de er borte? Du finner dem vel under baksete, mener jeg har hørt at det er der dem er. Det kan vel også være pumpa for strømmen, den som for strømmen til å gå til pærene? Mener jeg har hørt at det kan være det. Måtte jo komme en fjortiss kommentar her også...! Takker for svar Red Bull. Skal få sjekket dette!! Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg