Gå til innhold

Turbokanos bilstereo prosjekt!

Ranger emnet

turbokano

Anbefalte innlegg

Siden jeg nå er blitt arbeidsledig har jeg fått nok tid til å starte mitt lille prosjekt.

Bilen alt skal inn i er min 91 Audi Coupe

Headunit blir min pioneer deh-p8600mp som jeg har brukt ei stund,synes spilleren er grei og har nok av innstillingsmuligheter!

I skrivende stund er frontsett kjøpt fra usa,valget blei Fusion Jonah Lomu 5.25

Sub har jeg ikke bestemt meg helt for ennå,men håper på en DD3510/3512.

Forsterker til sub tror jeg blir en Orion 2500D.

Forsterker til høytalere er ikke valgt i skrivende stund,men kommer oppdateringer underveis når alt utstyret er i hus!:)

Første post på prosjektet er å lage nye dørsider til frontsettet.

Bør jeg bygge ei "tett" kasse til høytaleren som skal sitte der? eller kan elementet stå i friluft?

Ikke så Mye Info og bilder å skryte av nå,men kan love dere at det kommer,har en del planer,får bare håpe pengene holder:) og ikke minst arbeidlysten:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund er frontsett kjøpt fra usa,valget blei Fusion Jonah Lomu 5.25

Ikke ett dumt valg, har samma sett sjøl, som jeg skal selge nå for 2000kr, men det har kongelyd, jeg har dog SVÆR kasse på de (bagasjerommet på vitoen) Spiller dypt og presist. Men regn med at det tar noen timer å spille inn, før det låter som det skal, her hører du virkelig stor forskjell etterhvert som timene går.

Det er jo ett beist av ett komp.sett som bygger mye bakover, og bør ha litt plass, så å bygge en kasse rundt elementet vil jeg ikke anbefale, da får det ikke yte sitt beste hvertfall...

Så jeg ville nesten brukt hele døra som kasse.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda,greit nok,men var jo bare kasta inn:) skal bli litt mere ornkli nå og mere lyd forann,det var det stor mangel på.

sender min far på mdf jakt i morra,så er det bare å få begynt:)

Stikk ned på Kjøita (er jo ikke lange turen for deg det)

Der har de 19mm MDF, koster et par hundrelapper for ei plate..

De er greie og kutter det opp for deg der også hvis ikke du har stor bil tilgjengelig (noe som clioen min ikke er :))..

Lenke til kommentar
Del på andre sider