Gå til innhold

Hjelp til div. ting

Ranger emnet


Royal

Anbefalte innlegg

Hei, nå skal bilen snart på veien og da er det litt småtteri som må gjøres gitt:)

 

Spm nr1: Kan vri om nøkkelen uten at bilen tenner.. Tenning står på hele tiden såfremt batteri er tilkoblet. Hva er galt, tenningsbryter? Pris?

 

Spm nr2: På førersiden så når jeg låser funker alt fint, men når jeg vrir nøkkelen den halve omdreiningen tilbake for å ta ut nøkkelen,

så låser bilen seg opp igjen.

Bruker da koffertlokklås, men irriterende. Justering?

 

Spm nr3: Tror muligens brekket har stått på halve vintern.. Er skive både foran og bak.. Hva må gjøres hvis disse henger på?

 

Spm nr4: Hvor får jeg verdens billigste TÜV godkjente senkefjører? :)

 

Takk på forhånd :* (gjelder bilen i min signatur! btw.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar spm 3: kan funke med å nappe i brekket under kjøring.

Svar spm 4: http://www.autospar.no har noe billig. av og til tilbud på 1000kr for senkefjører med godkjenning

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

spm. nr 3: Har brekket stått på i hele vinter på skivebremser, vil eg anbefale deg å ta av caliperene og rengjøre caliper klavene og klossene(dvs pusse vekk all rusten med båndsliper el. fil) , og smøre på noe caliperfett. Så sant det ikke henger eller lager lyd da. Men ja, kjøring med brekket oppe kan hjelpe littegrann.

Kjører polo

Skrur på polo

Jobber med polo

Går i polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår