Evolve Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Åssen funker dette siden dysene som sitter orginalt på b230ft/fk er lavohm (?) og R - dysene altså 986ccm dysene er høyohm (?). Trenger jeg da forkoblingsmotstand? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Åssen funker dette siden dysene som sitter orginalt på b230ft/fk er lavohm (?) og R - dysene altså 986ccm dysene er høyohm (?). Trenger jeg da forkoblingsmotstand? Nei Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Forkoblingsmotstand skulle du trenge dersom det var omvent da.. Men jeg kjenner ikke LH noe serlig, så jeg tør ikke svare på hvordan du kan løse det på den, eller om det rett og slett er plug'n play..? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Hva annet behøves hvis jeg setter på disse dysene på en slik motor? større LMM? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Med R- dyser, mener du de som sitter på 850R? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 De grønne 986ccm er det jeg mener! :) Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Det kommer vel helt ann på motorstyringa di. Det er vel ikke så veldig mye å vinne på å KUN bytte dyser, du bør vel gjøre noen endringer i mapping osv for motoren. Og da kan det jo være at du bør ha en større LMM. Jeg kjenner ikke så mye til dimensjonene og kapasiteten til dette på Volvo, men skal du ha dyser på 986ccm så ser jeg for meg at du må tilføre en GOD del mere luft dersom du skal få utnyttet effekten som disse klarer å levere drivstoff til.... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 De grønne 986ccm er det jeg mener! :) Er nok ikke 986 ccm:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Så klart er det ikke prat på bytting av kun dyser! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Skal man gjøre det enkelt, kan man lage et nytt rør til lmm med samme prosentøkning i dimensjon som på dysene. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Så klart er det ikke prat på bytting av kun dyser! Hadde det vært så klart, så hadde du vel kanskje gitt oss litt mer opplysninger når du stillte spørsmål i første omgang da?? Ikke mange her som vet hva du sitter med av kunnskaper fra før, og siden du spør om noe så logisk som ekstra formotstand på noe som har høyere motstand enn det du plukker ut, da tolket i hvertfall JEG det slik at du kanskje ikke hadde all verden med kunnskap om motor og elektro. Shoot me if I'm wrong... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Åssen funker dette siden dysene som sitter orginalt på b230ft/fk er lavohm (?) og R - dysene altså 986ccm dysene er høyohm (?). Trenger jeg da forkoblingsmotstand? Spørsmålet er like enkelt som svaret:) Trenger du forbikoblingsmotstand? Nei.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Det skjønte jeg ikke helt, beklager hvis jeg ikke var presis nok i førsten! Men ihvertfall det som er er at jeg skal sette inn b230ft/fk i min 240. Derfor må det jo byttes ledningsnett, og da trengs det jo forkoblingsmotstander hvis jeg skal brukes org dysene, og hvis jeg bruker disse dysene så slipper jeg altså det? Correct me if I`m wrong! Eller om de orginale dysene klarer 260 - 300 hk med progressiv btr? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Forkoblingsmotstand trenger du dersom: Dysene du setter inn som erstatning har LAVERE resistans enn de du tar ut. Og så kommer det helt ann på ECU'n du benytter deg av, altså hvilke resistanser denne klarer å jobbe mot uten å brenne opp. Bokstavlig talt, brenne! Det som skjer dersom du setter en spenning på en krets med for liten resistans, så vil du få en større strøm, som igjen vil belaste strømforsyning og kretsen denne strømmen går igjennom. Da får du varme, som kan føre til at en eller flere av kretsene i ECUn din blir for varme og brenner opp. Dette gjelder ikke bare biler og dyser, men alt som du setter spenning på! Enkel logikk, og du finner det i alle elektriske apparater.... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Takk for utfyllende og flott svar! :) Da har jeg fått vite alt jeg trenger Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.