Gå til innhold

1 kicker L7 eller 2 RF p3?

Ranger emnet

Acidica

Anbefalte innlegg

Hva slår best, 1 stk 12" kicker L7 i portet kasse eller 2 stk 12" RF p3 i lukket kasse?

Har forøvrig tenkt å bruke en JBL GTO1201.1. Noen som har erfaring med denne forsterkeren?

Jeg har hørt en 10" L7 i portet kasse og den slo veldig bra etter min mening! Har derimot ikke hørt RF P3...

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller plusset på 800 kroner å kjøpt storebroren til p3... nemlig T1 power serien til Rf... i portet kasse selvfølgelig

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1056

Den så jo fristende ut ja... Greier Jbl gto 1201.1 drive 2 slike? :D

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha kicker, så blir det i så tilfelle bare 1 element for det er som Markro sier, svindyrt! Men så var det hva som slår mest av 2 T1 eller 1 L7 :)? Men skulle det bli 2 T1 så må jeg vel kjøpe elementer med 2ohm spoler viss jeg skal parallel-koble de, da jeg ser at den jbl-blokka ikke leverer lavere enn 2 ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å spille høyt så finnes det jo ett par fine JBL-subber også som på ingen måte koster skjorta, men som spiller ganske heftig :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å spille høyt så finnes det jo ett par fine JBL-subber også som på ingen måte koster skjorta, men som spiller ganske heftig :)

Hvilke da tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk P1222E ;) Gir deg 2 ohm totallast. Med 97dB sensitivitet så gir det deg _greit_ med trykk samtidig som forsterker fremdeles har krefter til overs :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huh.. gå for en T2. Får du ikke nok ut av den, så er det i hvertfall ikke elementet det er noe galt med...! :p (dessuten er det et fett element og slår kraftig fra seg! Ulempen er jo at du ikke burde kjøre denne med mindre enn 2000RMS - på det minste - etter hva jeg har hørt...)

Men serriøst; T1'erne er fete...! Hvis du skal ha høy lyd og skikkelig trykk (?) Hvorfor ikke bare gå for Rockford med en gang? :D

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig med Zettie, men er uenig ang. følsomheten som god referanse på basselementer...

For det første, spiller ofte elementer med lavere følsomhet høyere, ganske enkelt fordi lav følsomhet kan skyldes f.eks. høyere masse, som igjen ofte kommer av mer robust membran og større spoler (altså diameter og vekt, ikke elektrisk). Lenger slaglengde gir også økt masse...

Når DET er sagt, så stemmer heller ikke følsomheten på mange elementer... Kicker, Rockford, Soundstream (til en viss grad), osv. skriver temmelig nøyaktige tall, mens Pioneer, og særlig JBL og Infinity skryter på seg "litt" - i den grad 6dB er "litt".

Man kan regne ut følsomheten ved 1 reell watt/m vha en formel (finnes hos Adire, bl.a.) basert på Qes, Vas og Fs, og mens noen følger denne, velger andre å ta tall basert på målinger i forskjellige miljøer eller lavere impedanse på 2,83V.

Når jeg sammenlikner elementer i WinISD o.l. regner jeg alltid ut reell følsomhet, for å gi et bedre bilde av sannheten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare mase på indoaudio om at de må få inn 12" T112d4 da BoomBoxx, jeg ser de bare har inne 15"'ern :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider