benja Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Hei håper det er noen som kan hjelpe meg. Har en 1992 modell 1.8 legacy som ofte blir hengende på turtall fra 1300 til 1800 selv om mottor er blitt varm. Er der en føler eller noe som gjør dette, snakket med en som mente at dette var et kjent subaru problem men kunne ikke si hva det kom av . Så er der noen av dere som kan hjelpe meg er jeg dere evig taknemlig Mvh Stig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mgyth Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Har lignende problem på min 91 mod 1.8L. Bare at bilen kan gå på utrolig høyt turtall i flere minutter, uavhengig om motoren er varm eller ikke. Den kan stå å gå på 3-4000Rp/m i 5-10 minutter før den sakte roer seg ned. har også en del problem med at den ikke starter på første forsøk når bilen er varm. noen tips? (beklager at jeg ikke hadde noe svar til op) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune75 Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Gammel tråd, men jeg kan jo komme med et svar alikevel. Det er tomgangsregulatoren som gir problemet med varierende turtall på tomgang. Du kan enten gjøre den rein eller bytte den, men ifølge et Subaruverksted jeg var i kontakt med så hjelper det ikke særlig lenge. Det er et vanlig problem på di bilene. Selv har jeg fjernet den innsugs slangen som går fra skjermen og bort til luftfilterboksen, og det hjalp faktisk veldig mye, uten at jeg har noen god forklaring på det. Mulig fordi den trekker inn litt varmere luft nå ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subarumekkærn Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Det er ganske riktig tomgangsregulatoren som er problemet. Denne kan gjøres ren (forgasserrens) demonter dynamoen, den sitter på innsuget bak dynamoen, festet med 4 stjerneskruer. Ta denne av og del den elektriske delen fra den mekaniske delen. La den mekaniske delen ligge litt i forgasserens, gjør den sjikkelig ren. Monter sammen. Dette er ingen varig løsning men det holder en stund, det lønner seg også å fjerne dekslet som sitter over motoren sånn at denne får bedre kjøling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Feilen ligger i tomgangsregulatoren ganske riktig, men er det monopoint eller multipoint? Tror begge har en som blir regulert av vanntempen på så tidlig, og løsningen, er merkelig nok å kjøre hardt, kjører du så du drar ut gira går de lettere ned på normal tomgang. mgyth: Stopper du bilen etter den har gått i kort tid? Subaru skal gå iallefall 5 minutter etter start, ellers står kaldstartsfunksjonen på og bilen vil ikke starte, ett annet problem er hengende ventiler, som rett og slett må kjøres hardt med for å få løsna, de soter lett med daukjøring. Om den er vrien å starte varm uansett, ville jeg sjekke ventilklaringer, spesielt om bilen er kjørt på LPG. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.