laupsa Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hei! SKal kjøpe russebil. Har på hånd ein VW Caravelle 1987 mod, gått 100k km. Kr 13000. Men problemet er at den berre er regga for 5 seter.. Kor mykje vil det kosta og vil det gå å setta inn 2 seter til, slik at det blir 7 seter. Kva må gjerast ? Kostar dette ? Godkjenning ? Nytt vognkort ? Mange spørsmål men:P hehe.. veit ikkje om da va rett plass å plasssera denne tråden men :P hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 ca 500 kr på høgger'n og ca 500 kr for godkjenning - ingen avgifter Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Husk at det har blitt nye regler så setene må stå med eller mot kjøreretningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123hei Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 og så har jeg hørt rykter om at man må ha et førerkort utover det "vanlige" for å kjøre 7-seters bil..? Kan hende jeg er helt på jordet her, men en kompis av meg kunne ikke kjøre foreldrenes Chrysler Voyager 7-seters. Kanskje det regnes som minibuss da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaasin Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 og så har jeg hørt rykter om at man må ha et førerkort utover det "vanlige" for å kjøre 7-seters bil..? Kan hende jeg er helt på jordet her, men en kompis av meg kunne ikke kjøre foreldrenes Chrysler Voyager 7-seters. Kanskje det regnes som minibuss da? Det er bare piss. Vanlig førerkort er opp til 9 personer. Altså 8 + sjåføren. Vektbegrensinger er noe annet da. Bygge om biler til flere seter er ikke noe problem. Det eneste er hvis bilen er blitt solgt i en annen avgiftsklasse o.l. Da koster det hvis ikke bilen er eldre enn 10 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg