Gå til innhold

mer kjøreglede ut av e30 320?

Ranger emnet


shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

hei!

noen som har formeninger om hva jeg burde gjøre med bilen min?

har 57i-konfilterkit og dtm-bråkepotte. er også senka med jamex-fjører.

hvis jeg har 10k, hva burde jeg gjøre?

tenker da motor, understell osv.ikke stereo, styling og interiør.

hvis d r motormessig så kan du gjerne oppgi hva jeg sånn circa får av effekt etterpå:)

mvh Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp den ny kvassere kam.. kjøp deg grenrør(og bygg nytt eksos fra grenrøret og helt ut.) få portet toppen (lettere for motoren å puste). og høvled den ned en litt.. (høyere comp. bra på suge motor.)

 

her har du en grei oppskrift for å få en del mere ut av motoren din vil du kan krabbe opp til rundt 150hk kanskje mer og kanskje mindre. spørs helt hvem som gjør hva og åssen deler som blir brukt.

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske nybegynner på bil og motor så tviler på at jeg greier å porte eller høvle toppen..men har planer om grenrør og ny mellompotte. er det vanlig hjula har litt camber/caster bak på e30'ene? har sett dette i flere salgsanonser og lurer litt på d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med camper og caster på bakhjula skal ikke jeg utale meg noe om har sett mye rart på div e30'r og andre bakhjulstrekkere. men når det gjelder porting og høvling så kan du jo ringe bort å høre hvor mye dem skal ta for det på oslo sylinderservice. som liger på øker'n sjekk ut http://www.sylinderservice.com for mere info der.. å hvis du koster på den et grenrør så anbefaller jeg deg å kaste på deg et helt nytt eksosanlegg hele veien. (såkalt efektanleg (ikke bare bråkepotta bak men nye større rør hele veien 2"-2.5" hele veien og en sikkelig lydemper mitt under og så kan du beholde bråke potta bakerst hvis du vill))

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så gammel i gamet jeg heller. har lest til meg mye info og jobbet til meg en del, har lagt det meste av kunskap om toppen på hylla og sitter med bundelen oppover ørene ang det bygget jeg holder på med nå. men ventiler må justeres på nytt mener jeg å huske fra sist gang vi byttet til en kvassere kam på en sierra. men der var jeg mere medhjelper hehe. men hvis du sjekker ut litt på bimmers.no så finner du alt det du trenger av info om det meste ang bmw. så søk litt rundt der så finner du stort sett mere info en du klarer å svelge over,

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da anbefaller jeg deg sterkt å titte litt på både bimmers.no og den svanske siden pure-pf.com/ <- selger også mye trim deler til bmw

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke si noe om produkter jeg ikke har prøvd selv men hør feks på bimmers.no sikkert noen der som har prøvd den

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår