Gå til innhold

Eigensveisa GrenrØr

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

ER det lov å lage eige grenrør?? ikkje noke krav eller noke i den dur?? OG må røra frå kvar sylinder vere like lange før dei "møtest"?? Har både kompetanse og muligheit til å gjennomøre dette så eg må berre finne ut om dette r lurt og kan bli godkjent!!!

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir nok sikkert godkjent... men hele 'vitsen' (om du ikke bygger for turbo da??) er jo at du skal få bedre og jevnere flow utifra motoren.

 

Så om det er lurt/lønner seg vet jeg egentlig ikke helt, men selfølgelig, får du det til lønner deg seg nok :)

Vil tro røra må være like lange, ja.. dette pga. at ikke en sylinder skal slite med enn en annen f.eks(tror jeg.. skyt meg hvis jeg tar feil=)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fordel med å få alle rør like lange og kolektor(der rørene møtes/samles) er sikkelig. for mye tull med et grenrør. så kan man ende opp med minus resultat..for å ta det grovt.

 

men hvis du søker litt rundt på forumet og ellers på nett så står det utrolig mye info om åssen man skal bygge bra grenrør både for turbo motorer og for suge motrer, men et grenrør for sugetrim er vell egentlig ganske rimlige i pris så sjekk litt rundt om hva som er mulig å kjøpe også i samme slengen som du likevell søker rundt etter dokumentasjoner osv på selvbygg av grenrør

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til for å få et godt resultat, men alle mål og dimmensjoner kan regnes ut. Har en bok hvor dette er meget godt forklart, ISBN 1859604358!

Let, kjøp, les og bygg!

Du vil forøvrig ha lite å hente med et grenrør alene (uten annen trim), og du vil garantert ikke spare mye penger på å gjøre det selv.

Men, det er jo morro å ha lagd det! Tviler på at noen vil gå til angrep på deg pga hjemmelaget grenrør.

 

 

jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår