VR6power Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 hei , leverte bilen idag til EU kontroll, og hadde ikke gått mere enn 500m mot hjemmet da eg hørte et helvetes brøl fra en vr6 motor..joda der kom golfen min susande...D finne eg meg faen ikkje i ...SKAL ikke sjekke skje inne på verkstedet ??! Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 hehe kjipt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 kommer til å si kraftig ifra, blir ikke mye betalt den EU kontrollen der nei... vet ikke ka som gjeld av regla e , nokken som veit ??! Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 nja,bilene skal prøves/varmkjøres på pkk Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 prøves å dra til turtallsperra er en vesentlig forskjell. Du skulle ha gått tilbake med en gang! Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 fy faen..serriøst, hadde klikka i vinkler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 snakk med verksmesteren og ha en vennlig tone så ordner det seg sikkert greit.. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Derfor jeg alltid har levert mine biler på Biltilsynet. Gjerne eldre mannfolk som gjør jobben ordentlig, jeg får være der mens han går over, og de skal ikke tjene på at jeg har feil på bilen. Så da finner de ikke fantasifeil... Men nå har jeg alltid hatt biler jeg veit ikke blir avskilta på flekken der da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Send gjerne en PM med navnet på verkstedet, så jeg slipper å oppleve det samme... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Var å måtte vise bilen hos biltilsynet etter å ha blitt stoppet med ikke godkjent senkesett og ratt. Da jeg kom til biltilsynet satte karen seg inn i bilen og kjørte seg en runde med en gang. Sikkert for å sjekke om den var kjørbar. Kan være noe slikt som skjedde her også, altså om du har senket den eller store felger så vil de sjekke omden er i kjørbar stand. Men om de røkjørte bilen din så er det noe annet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Er helt normalt at bilen blir kjørt litt. Hadde RS Turboen til EU hos Biltilsynet i Trondheim, der ble bilen kjørt et par runder rundt bygget. Dette for å sjekke instrumentpanel o.l. (avslørte mitt defekte speedometer hvertfall :D ) Likevel, dersom han "prøvde ut", tynte motoren osv, ville jeg sagt KLART ifra! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 neida han kjørte ikke foooort lissom, men hørte han dro godt på på 1 gir..kjente igjen brølet;) hehe, var ikke på turtallssperra da , for da hadde e sikkert sprintet FRA bilen og dratt han ut og voldtatt han med hendene . hehe, neida som dere sier , greit at dem kjøre en runde for å sjekke ting, men at dem sku kjøre bilen varm til CO e bare tull, for den va varm når eg satt den fra meg 5 min før...hadde vert å kjørt 1,5 mil e da så.. men men , they break it they buy it..kjenner mange der nede så tror ikke det er noe problem..bilen e senka ja, men ikke ekstremt, og det sitter bare 15 " vinterdekk på den enda ); hehehe, 17" sommerhjula ligg godt bevart inne enda Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 neida han kjørte ikke foooort lissom, men hørte han dro godt på på 1 gir..kjente igjen brølet;) hehe, var ikke på turtallssperra da , for da hadde e sikkert sprintet FRA bilen og dratt han ut og voldtatt han med hendene . hehe, neida som dere sier , greit at dem kjøre en runde for å sjekke ting, men at dem sku kjøre bilen varm til CO e bare tull, for den va varm når eg satt den fra meg 5 min før...hadde vert å kjørt 1,5 mil e da så..men men , they break it they buy it..kjenner mange der nede så tror ikke det er noe problem..bilen e senka ja, men ikke ekstremt, og det sitter bare 15 " vinterdekk på den enda ); hehehe, 17" sommerhjula ligg godt bevart inne enda :D Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Men skal kjøre den varm før man tar co målingene. hvertfall som jeg har vært med på. Mange MBr som har fått kjenne turtallsperra på follobil i askim i lang tid for å få klart co greiene. hvorfor de må være varme eller at det hjelper aner jeg ikke. sikkert noen her som veit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Hvis motoren er varm når de tar CO test så vil utslippet være mindre enn på kald motor. Greit at de kanskje skal få bilen varm, men de kan de gjøre på verkstedet også, bare la den stå på tomgang og sånt. Et godt tips før Co test er å kjøre bilen ganske varm før du leverer den. ligge på lavt gir og høyt turtall en stund. Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg