Gå til innhold

Hjullager til corrado og hjullagerbytte.

Ranger emnet


oWo

Anbefalte innlegg

Er det noen som har byttet hjullager på corradoen sin?

Merket ganske raskt etter at jeg fikk corradoen min i hus at et av hjullagerene

var dårlig. Dro ned på den nermeste bilrekvisitabutikken og fikk tak i et hjullager.

 

La merke til at det hadde blitt kjørt alt for lenge med dårlig hjullager, det hadde blitt noen grader i selve akslingen.

Slipte jo bort disse før vi satte på det nye hjullageret.

La også merke til at nå vi strammet hjullageret at mutteren ble skrudd så langt

inn at låseringen ikke nådde inn på mutteren.

 

Men det hele ble løst etter bare noen turer. Så la vi mellom en skive mellom

ytterlageret og mutteren. Men det løsnet igjen etter noen kjøreturer. Strammet det igjen, men nå er det løst igjen.

 

Har den offisiele corrado rep. manualen, og på bildet der skal det være en ganske stor skive mellom mutteren og det ytre hjullageret.

 

Var på mekonomen og sjekket, og der fulgte den skiven heller ikke med i hjullagersettet.

Må jeg kjøpte orginalt for å få med dette tro?

 

Også lurer jeg på om akslingen (stub axle, står det i boka) kan være skadet slik at jeg må bytte det.

 

Har noen andre vært borti noe lignende?

VW Corrado G60 -91

VW Golf 1.5 C -83 (vinter-/bruksbil)

VW Golf 1.6 GL -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran er det jo ikke koniske rulle lagre men kule lagre . Så de går ikke og stramme opp.

 

Har litt samme problemet selv vet ikke hva som gjør det men vist du strammer for hardt fucker du lageret på første tur.

 

Har forresten begge spindlene liggendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår