honnings88 Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Hei har innstalert forsterker på nytt. Har slitt med jordingspunkter som slutter å funke så kjører nå på jording direkte fra batteriet. Problemet er at forsterkeren går i protect. Har feilsøkt litt og fant ut at hvis kobler fra signal kabelen funker forsterkeren. Feilsøkte litt fremover til siste enkle sted. Bak på pioneer spilleren min kan jeg koble fra alle rca utgangene som henger i en ledning. Så lenge denne kontakten er koblet fra spilleren funker spilleren. Er det noe feil på mine RCA utganger fra spilleren. De har funket før med samme oppsett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 det kan hende den går i protect fordi den får inn et alt for høyt signal? altså ved at spilleren enten er deffekt eller sender ut for kraftig signal. jeg vet dog ikke om forsterkeren går i protect pga dette, eller bare begynner å klippe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Den går i protect selv uten at noe spiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 har du ikke en mp3 spiller eller no sånt som du kan koble direkte til forsterkeren da? se om den funker da, om den gjør det så er det vel noe feil med kabelen eller spilleren:) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 protect er i bunn å grunn et kortsluttnings værn sjekk om signal kablen har noen skader. kanskje den er kort sluttet... Mvh Fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Protect er som de sier for å sjekke mot jordingsfeil. Sjekk at jordingskabelen din er skikkelig festet og har GOD kontakt begge steder. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 men hvis den går i protect kun når du har koblet til RCA kabelene virker det jo nesten som noe er galt med spilleren. går den i protect med en gang du skrur den på, eller går den bare i protect når du prøver å skru opp lyden? hvis den går i protect bare når du skrur opp litt, kan det hende at forsterkeren er kortsluttet på en eller annen måte. koble ifra høyttalerene og prøv igjen. om den ikke går i protect nå, er det mest sannsynelig noe feil med høyttalerene. eventuelt prøv det som codegen da, med en annen signalkilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg