Gå til innhold

"Reviews" av frontsett

Ranger emnet


RiZLa

Anbefalte innlegg

Hepp..!

 

Har prøvd å tenkt ut best mulig måte å få demonstrert bilstereokomponentsett på for at kundene lettere skal finne ut hvilken lyd han er ute etter..

 

Endte med at vi lagde en kasse som skal brukes på demo/hi-firommet i butikken.. Kassen er 112cm høy og er delt i to kamre på ca 35liter..

Der kan to komponentsett monteres, ett i topp, og ett i bunn..

For å bytte høyttalere å lytte på, snus den bare opp ned..

Er dempet med gode mengder rockwool og trekt i sort teppe/filt.

Blir brukt på en Atoll CD-80 cd spiller og Atoll IN-100 integrert forsterker..

 

Det er viktig at jeg som selger vet mest mulig om produktene jeg selger...

Samtidig som kundene får lyttet på produktene på skikkelig vis så jeg på dette som en lur ide..

 

Men, det jeg lurte på, var om det hadde vært ønskelig fra deres side om jeg la ut utfyllende og god "review" av diverse komponentsett, både i rimelig prisklasse og i dyr prisklasse...

 

Har sett utrolig mange eksempler på folk her inne på forumet som er utrolig usikker på hvilket frontsett de skal velge, og hva de liker av lyd..

 

Tenkte dette ville hjelpe dere godt på vei!

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp..!

 

Har prøvd å tenkt ut best mulig måte å få demonstrert bilstereokomponentsett på for at kundene lettere skal finne ut hvilken lyd han er ute etter..

 

Endte med at vi lagde en kasse som skal brukes på demo/hi-firommet i butikken.. Kassen er 112cm høy og er delt i to kamre på ca 35liter..

Der kan to komponentsett monteres, ett i topp, og ett i bunn..

For å bytte høyttalere å lytte på, snus den bare opp ned..

Er dempet med gode mengder rockwool og trekt i sort teppe/filt.

Blir brukt på en Atoll CD-80 cd spiller og Atoll IN-100 integrert forsterker..

 

Det er viktig at jeg som selger vet mest mulig om produktene jeg selger...

Samtidig som kundene får lyttet på produktene på skikkelig vis så jeg på dette som en lur ide..

 

Men, det jeg lurte på, var om det hadde vært ønskelig fra deres side om jeg la ut utfyllende og god "review" av diverse komponentsett, både i rimelig prisklasse og i dyr prisklasse...

 

Har sett utrolig mange eksempler på folk her inne på forumet som er utrolig usikker på hvilket frontsett de skal velge, og hva de liker av lyd..

 

Tenkte dette ville hjelpe dere godt på vei!

 

Hva tror dere?

 

Nå er det jo veldig mye våre produkter du her kommer til å legge ut omtale om. Egentlig vet jeg ikke om det er en god idé. Jeg vet veldig godt hva våre produkter står for, men det blir liksom litt "bukken og havresekken" fenomen. Jeg vet at du er ærlig over for meg, både på godt og vondt, samtidig vil du garantert være dette overfor leserne her, men alikevel tror jeg det kan bli feil. Samtidig er det viktig å påpeke at en demonstrasjon i et demorom, kan gi feil inntrykk. Tar man Hertz som eksempel, så er disse settene laget for å fungere i bil, det betyr at filterdesign og parametre er tilpasset dette.

 

Jeg tror derfor det er best å la slikt ligge. La kunden selv få lytte, og veiled på best mulig måte til nytte for kunden.

 

En ren omtale trenger ikke nødvendigvis være nøytral, men det hjelper på troverdigheten utad.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp..!

Endte med at vi lagde en kasse som skal brukes på demo/hi-firommet i butikken.. Kassen er 112cm høy og er delt i to kamre på ca 35liter..

Der kan to komponentsett monteres, ett i topp, og ett i bunn..

For å bytte høyttalere å lytte på, snus den bare opp ned..

Er dempet med gode mengder rockwool og trekt i sort teppe/filt.

Blir brukt på en Atoll CD-80 cd spiller og Atoll IN-100 integrert forsterker..

 

Det er viktig at jeg som selger vet mest mulig om produktene jeg selger...

Samtidig som kundene får lyttet på produktene på skikkelig vis så jeg på dette som en lur ide..

 

Men, det jeg lurte på, var om det hadde vært ønskelig fra deres side om jeg la ut utfyllende og god "review" av diverse komponentsett, både i rimelig prisklasse og i dyr prisklasse...

 

Har sett utrolig mange eksempler på folk her inne på forumet som er utrolig usikker på hvilket frontsett de skal velge, og hva de liker av lyd..

 

Dette er sånt som jeg har savnet, jeg er for tiden på utkikk etter front\back\center\sub. Du holder til i Molde et godt stykke unna her desverre.

 

Jeg skulle så gjerne ha hørt Hertz Mille MLK3 settet og Focal Utopia settet i aksjon. Jeg har så langt lyttet til Pioneer ODR settet og Morel Elate 3 Way settet.

 

Er faktisk så bra dette tiltaket du har gjort her til at jeg hadde seriøst vurdert og kaste meg på et fly for og få hørt på de 2 settene om du har disse på "demo"

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånt som jeg har savnet, jeg er for tiden på utkikk etter front\back\center\sub. Du holder til i Molde et godt stykke unna her desverre.

 

Jeg skulle så gjerne ha hørt Hertz Mille MLK3 settet og Focal Utopia settet i aksjon. Jeg har så langt lyttet til Pioneer ODR settet og Morel Elate 3 Way settet.

 

Er faktisk så bra dette tiltaket du har gjort her til at jeg hadde seriøst vurdert og kaste meg på et fly for og få hørt på de 2 settene om du har disse på "demo"

 

Har Hertz Mille MLK2 montert nå... Kommer vel med en liten review..

 

Har også Focal K2P montert..

 

Mulig jeg får oppover et Utopia BE No6 ettehvert...

 

Du får ta deg en tur for en liten lytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke dette som en spøk.

 

Har du settene jeg nevnte (Focal Utopia Be N°7, Hertz Mille MLK3) oppkoblet og kan gi meg en demo tar jeg fly jeg enten i slutten av uka eller starten av neste uke, alt etter hva som passer for deg.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke dette som en spøk.

 

Har du settene jeg nevnte (Focal Utopia Be N°7, Hertz Mille MLK3) oppkoblet og kan gi meg en demo tar jeg fly jeg enten i slutten av uka eller starten av neste uke, alt etter hva som passer for deg.

 

Jeg mente det heller ikke som en spøk..

 

Det blir verre med treveis settene..

 

Har MLK2, om du vil kan jeg få hit BE No6...

 

Lydkarakteristikken blir jo det samme mellom to og tre veis settene vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal forhøre meg litt rundt, men det er sikkert rett at det vil gi meg en god pekepin og høre på de settene du har.

 

Kommer med en tilbakemelding jeg litt senere i uka. Ikke umulig at jeg tar en tur. Ligger butikken din langt fra nermeste flyplass?

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente det heller ikke som en spøk..

 

Det blir verre med treveis settene..

 

Har MLK2, om du vil kan jeg få hit BE No6...

 

Lydkarakteristikken blir jo det samme mellom to og tre veis settene vil jeg tro...

 

Nå får du jo et MLK3 på torsdag.

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du jo et MLK3 på torsdag.

 

Glenn

 

Ja, men det går nok fortere ut av døra enn det kommer inn :D

 

Har en som er ivrig i å få hendene på det :)

 

Men om du tar deg en tur "deleted" så kan du få ta en titt på settet om du vil.. Dessverre blir det verre med mulighetene med å montere 3-veis settet i kassa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heller ikke sikkert at jeg får inn et Be No6, dette er dyrt å kjøpe inn :D

 

Jeg kommer nok til og gå for 1 av disse 4 settene jeg har nevnt og som du påpeker, de ekke akkurat "billige" så jeg vil vite at jeg kjøper det settet som er RETT for meg.

 

Om jeg ikke får noen rejell mulighet til og høre på disse settene så regner jeg med at jeg ikke kommer til og kjøpe 2 1\2 (i verstefall 3 sett) uprøvd. Jeg får forhøre meg litt mer rundt og se om noen har mulighet til og gi meg en demo.

 

Jeg er jo helt newbee i Bilstereo gamet så jeg kjenner ikke de forskjellige merkene så godt, men etter det jeg har skjønt skal alle disse settene være noe av det bedre på markedet.

 

Hvem en velger går mer eller mindre på smak og behag. For at jeg skulle kunne gjøre et valg utfra smak og behag må jeg jo test lytte til settene for og finne ut hva som "passer" meg best.

 

Jeg synes ikke jeg kan ta meg råd til og kjøpe 1 sett fra hver produsent bare for å teste, for så komme opp med et valg.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til og gå for 1 av disse 4 settene jeg har nevnt og som du påpeker, de ekke akkurat "billige" så jeg vil vite at jeg kjøper det settet som er RETT for meg.

 

Om jeg ikke får noen rejell mulighet til og høre på disse settene så regner jeg med at jeg ikke kommer til og kjøpe 2 1\2 (i verstefall 3 sett) uprøvd. Jeg får forhøre meg litt mer rundt og se om noen har mulighet til og gi meg en demo.

 

Jeg er jo helt newbee i Bilstereo gamet så jeg kjenner ikke de forskjellige merkene så godt, men etter det jeg har skjønt skal alle disse settene være noe av det bedre på markedet.

 

Hvem en velger går mer eller mindre på smak og behag. For at jeg skulle kunne gjøre et valg utfra smak og behag må jeg jo test lytte til settene for og finne ut hva som "passer" meg best.

 

Jeg synes ikke jeg kan ta meg råd til og kjøpe 1 sett fra hver produsent bare for å teste, for så komme opp med et valg.

 

ta en tlf til Ice Audio så tipper jeg at de fikser en lyttedemo til en potensiell kunde.

og litt godsnakking med Glenn så er det vel mulig å få lyttet til Hertz også :)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår