Gå til innhold

Turbokonventere min Primera, er det mulig?

tmeland

Anbefalte innlegg

Det viktigeste du må ha er penger!;) om du skal bruke di innsuget så må du bruke tillgessprut,bytter du over til DE innsug så må du skifte dyser og slipe ned "innportene" på toppen!skal du godkjenne må du oppgradere bremsene dine,alt etter kor mange hk du skal ha! var en post nettopp om dette...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.

Takker for svar :)

Så da er det fullt mulig og bare sette på turbo også legge til tillegsprut?

Får se om jeg finner den andre posten da.

Ser du er fra Hardanger du også ja, hvor i Hardanger er du fra da?

jepp!er en eg snakka med som har gjort det før,var ikke det opptimale og like godt som SR20DE men det hadde funka ifølge han!men eg gikk over til DE pga det er meir stabilt og mindre rissiko!har et DI innsug om du er interisert å kikke korleis det funker...er fra øystese,kvam.odda ja,noe liv der borte da?:rolleyes:

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har følgende liggende:

KOMPLETT turbokit til 2.0 liter primera, har stått på SR20DE før og er bygd av Nissan Norge

NYE 360 dyser (originalt 200sx) som passer rett inn i sr20de fuelrail

brukte sr20det stempler

.

Var jeg deg ville jeg brukt turbokittet og kjøpt en tilleggssprutså skulle det være ok.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vert morro og prøve då.

Men om eg får det til er ein anna ting :P

Liker virkelig godt prosjektet ditt iallefall.

Om eg først begir meg ut på dette så er det jo knappe 2 timers kjøring til øystese om du vil stå fram med litt hjelp kanskje. Hehe

Nei her inne er det lite liv for tida du.

Er vel på tide og begynne med rust sveisinga på bilen.

Noe liv Ute i Øystese då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har følgende liggende:

KOMPLETT turbokit til 2.0 liter primera, har stått på SR20DE før og er bygd av Nissan Norge

360 dyser (originalt 200sx) som passer rett inn i sr20de fuelrail

brukte sr20det stempler

.

Var jeg deg ville jeg brukt turbokittet og kjøpt en tilleggssprutså skulle det være ok.

Oh, det hørtes slettes ikke dumt ut!

Hvor mye må jeg ut med for noe sånt da?

Og hva sier biltilsynet til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha 10 høvdinger for turbokittet. Jeg ville stillt trykket fra 0.55 som det er nå til 0.4 bar og kjørt med originale dyser for å gjøre det enkelt.

Anngående godkjenning er dette godt mulig men det er uansett ikke noe problem å kjøre uten. Det gjorde jeg i to år og det gikk fint me eu kontroll, forsikkringsoppgjør og alt

Dyser og stempler går sammlet for 2000,-

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg kunne montert dette uten at det hadde blit problemer med eu godkjenning?

Skal ha den på godkjenning når skiltene skal på igjen ser du.

Men hvordan blir det med dette kittet når jeg har Di og ikke DE?

Er det mulig og få sett et bilde av kittet også? så jeg ser hvilke deler som er med og hva jeg trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som kan være forsjelln er på oljetrykkgiver bak motoren men vil tro at denne er lik som SR20DE siden det er samme årsmodell.

Kan ordne bilder senere ja, men du trenger ingenting. ALT er inkl, til og med slangeklemmer og muttre

Kan ikke si sikkert om du klarer eu kontroll siden det sikkert er et eller annet nøye verksted som kan pekke på det, men jeg har hatt bilen på merkeverksted og div andre plasser og aldri hørt noe

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vert morro og prøve då.

Men om eg får det til er ein anna ting :P

Liker virkelig godt prosjektet ditt iallefall.

Om eg først begir meg ut på dette så er det jo knappe 2 timers kjøring til øystese om du vil stå fram med litt hjelp kanskje. Hehe

Nei her inne er det lite liv for tida du.

Er vel på tide og begynne med rust sveisinga på bilen.

Noe liv Ute i Øystese då?

Oki,takker!ja du kan altids ta en tur,om det er noe spes du lurer på så bruker eg msn( ole_idolet@hotmail.com)! Du må ikke sikfte innmaten men er lurt om du du kjøyrer på mye trykk,er folk som har kjøyrt på orginal innmat og topp med over 300hk...om du bruker di innsuget så koster en styreenhet for ekstra dysene ca 8000k kansje billigere brukt!selv synest eg dette blei for dyrt og gikk over til DE,kosta meg 2500 for hjerne,ledningsnett og innsuge!har ikke fått testa det ennå,men oddsen er på min side...:)

eGtTurbo: meinte 200sx hadde 370cc dyser eg..?:confused: samma det..

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider