kenut Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Nå har 440 turboen min stått under snøen en stund. Tok den fram for noen dager siden. Bilen starter lett. Men når bilen kommer til 42 grader så stopper den. Begynner først å fjuske, så stopper den.. Og starter ikke igjen. Hvis jeg lar bilen bli kald så starter den igjen. Men stopper ved 42 grader igjen. Vil tro det er kondens eller noe. Noen som har opplevd det samme/har noen ideer? På forhånd takk for svar.. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 lite bensin, kondens i bensinen, kondens i fordeleren Hvordan er det den stopper? Harker den, eller er det slk at den stopper som om du skulle stoppet den selv? Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Fjusker første litt. så stopper den.. Når jeg rører gassen så går turtallet ned.. Men hvis jeg klarer å lure den over 2000 rpm så går den nesten reint:p Det jeg synes er det rareste er at den stopper på akkurat 42 grader.. Tror egentli helst at det er kondens i bensinen. For første hadde jeg full tank, så ble det kjørt en halv tank å bilen ble satt på plass igjen. er etter dette den har tullet. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Hadde kondensfjerner på tanken i dag.. Bilen fungerte først fint.. Men når den kom til noen og 80 grader stoppet den.. Jeg tok av pluggledningene og så at det var fuktig rundt pluggr 1. Det var også fuktig inni plugghetten.. Tok ut pluggen å så at det lå skit rundt hullet slik at den ikke var helt tett.. Gjorde rent men ville fortsatt ikke starte igjen.. Når den startet rett før så gikk den bare på 3 syllindrer under 2000 rpm. Noen som har en idè? Hvis jeg ikke fikk noen andre tips tenkte jeg å bytte plugger/pluggkabler.. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Hadde vel litt av det samme problemet med min etter motorvask. Var fuktighet rundt plugghetene, men hjalp ikke å blåse tørt. Måtte taue den igang, og så la jeg en takstein på speeden så den holdt seg på rundt 3000 rpm og lot den stå i 15 min å svive sånn, da funket den greit. Ville ikke gå under 2 - 2500 rpm da. Var tydeligvis fuktighet en plass, men aner ikke hvor. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Ok.. høres akkurat ut som min bil.. hadde av fordelern også i dag.. Tørt og fint.. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 det nytter ikke bare med kondensfjerner, må ha full tank bensin også Men kan anbefale en tropp rødsprit og full tank bensin. Bytt plugger og ledninger og ikke minst coil ledningen Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Funka faktisk.. I dag gikk bilen helt som normalt..:) Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.