s90r Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Husker ikke helt i farten, men har noe med oppbygging av statisk elektrisitet å gjøre, + at diesel er veldig agressiv mot det meste av plast og gummi-matrialer. Slanger må ha innvendig teflon-belegg,etz på sugesiden. På trykksiden av diesel-anlegg, så er det jo stål "åkke som". Trur ikke det finnes en vettu slange som tåler opp imot 20 000 psi.. :op Rart at det er samme tanken uansett om du har bensin eller diesel da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 jaja blir vel innsprøytning eller D6 med turbo på meg da;), eller muligens FT Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Rart at det er samme tanken uansett om du har bensin eller diesel da;) hehe, nei, det er ikke rart....det er fakta :op Aner ikke noe om oppbyggingen av disse tankene i 740'n, men er vel en grunn til at parafin (diesel) som regel oppbavares i stål-fat og ikke plastikkfat og... men det er uansett spekulasjoner :) Bare lært det i teorien på skolen. (Flybensin er veldig lik diesel) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 jaja blir vel innsprøytning eller D6 med turbo på meg da;), eller muligens FT Du kan jo evt prøve deg med en B5234T da...greit å få godkjent å greit å trimme videre på, forholdsvis greit å få dytta inn også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 hehe, nei, det er ikke rart....det er fakta :opAner ikke noe om oppbyggingen av disse tankene i 740'n, men er vel en grunn til at parafin (diesel) som regel oppbavares i stål-fat og ikke plastikkfat og... men det er uansett spekulasjoner :) Bare lært det i teorien på skolen. (Flybensin er veldig lik diesel) Det ER samme tanken på bensin og diesel! Plastikk! Ikke stål! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Du kan jo evt prøve deg med en B5234T da...greit å få godkjent å greit å trimme videre på, forholdsvis greit å få dytta inn også. mykje kobling av eletrisk da? prisen er på dessa motorene? Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 ps.. ganske utrolig rart at de fleste diesel biler har plasttank også :S Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 mykje kobling av eletrisk da? prisen er på dessa motorene? Litt kobling blir det jo selvsagt,priser er veldig avhengig av kontakter og hvor lenge å godt du leiter...kan være greit å bruke litt tid og søke i Sverige. Selve motorbyttet er diskutert i en del tråder her inne tidligere og kan lett søkes opp..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 som utdannet reperatør av tunge kjøretøy( heter det på fint), og i min jobb som mekaniker på buss/lastebil så kan jeg bekrefte at bussene på jobben min stort sett går med plast-tanker. Trykkslangene vi bruker er bestandig mot alle typer drivstoff ,men er kun en armert plastslange som vi har presset koplinger fra TESS på. så er ikke noe videre spesiellt med diesel-tank og trykk/retur-slanger i plast e.l. parafin er jo så å si det samme som lampeolje, og lampeolje blir jo levert på plastflaske... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 :hello: jeg har en v70 tdi. 2001 og jeg er sikker på at det er flere mil med ledninger i den så flytte den over i en annen bil.........lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 nei d ska bli b230et på dej du ;) Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet April 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2006 nei d ska bli b230et på dej du ;) HAHA ET en din? hehe ja fe no sjå, som sakt! økonomien so bestemme! hehe Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Sinsykt mange husstander har jo plast tank til fyringsolje/parafin trur ikke det er noe spesielt med det at det må oppbevares i ståltanker Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.