Flekseren_e Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Den stopper av og til, plutselig kom lambda lampa på. og går ujevnt på tomgang, samt at den drev å røk fælt noen ganger. noen som vet hva som må gjøres?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Den stopper av og til, plutselig kom lambda lampa på. og går ujevnt på tomgang, samt at den drev å røk fælt noen ganger. noen som vet hva som må gjøres?? velkommen hit... :) Først og fremst kan du anvende søkefunksjonen, så ville du mest sannynlig ha funnet ut hva som er feilen og som gjør at bilen blir slik... for å være sikker på at du blir kvitt problemet, og at bilen skal fungere optimalt igjen, så fjern den eksterne dumpen du har montert, og la den orginale sitte der... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Bra du kom med et innlegg uten og svare på spørsmålet hannes. Elsker sånt! På mange 940 så kan man få prøblemer med tomgang etc kun ved å bytte til åpent filter. Hjernen måler hvor mye luft motoren bruker å den tror motoren bruker luften du slipper ut i dumpventilen. Den vil da bruke mye mer bensin, gå dårligere å best av alt. stoppe så fort du er i et kryss. Noen vet jeg har fått dette til og fungere ved å sette på en dumpventil med 2 trakter ( en i friluft og en i returen). Men de merket noe forskjell på motoren da også. Jeg hadde en løsning på dette på min 940. jeg husker bare ikke hva jeg gjorde. men tror jeg monterte dumpventilen på retur røret. ellerno. en annen løsning en kammerat gjorde var å kjøpe et lokk som tettet igjen den orginale dumpventilen. Men dette kan variere fra bil til bil hva den liker og ei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Bra du kom med et innlegg uten og svare på spørsmålet hannes. Elsker sånt! På mange 940 så kan man få prøblemer med tomgang etc kun ved å bytte til åpent filter. Hjernen måler hvor mye luft motoren bruker å den tror motoren bruker luften du slipper ut i dumpventilen. Den vil da bruke mye mer bensin, gå dårligere å best av alt. stoppe så fort du er i et kryss. Noen vet jeg har fått dette til og fungere ved å sette på en dumpventil med 2 trakter ( en i friluft og en i returen). Men de merket noe forskjell på motoren da også. Jeg hadde en løsning på dette på min 940. jeg husker bare ikke hva jeg gjorde. men tror jeg monterte dumpventilen på retur røret. ellerno. en annen løsning en kammerat gjorde var å kjøpe et lokk som tettet igjen den orginale dumpventilen. Men dette kan variere fra bil til bil hva den liker og ei. Våkn opp!! Han fikk jo et svar av meg som ville ha gitt han eksakt svar på det han spurte på, det hadde han fått hvis han hadde anvent søkefunksjonen og da ville han ha funnet MANGE tråder om akkurat dette problemet! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Problemer med dumpventil, Jeg forstår det som at han vil ha den på. ikke fjerne den! Det tror jeg han skjønner selv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Problemer med dumpventil, Jeg forstår det som at han vil ha den på. ikke fjerne den! Det tror jeg han skjønner selv! Men hvis det ikke virker, så er det jo bedre å gi faen i den. Kjør kun med den orginale ventilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 min var også litt sånn.. da hadde luftmengdemåleren på luftfilteret detti av... jeg har ikke noe dumpventil :( :shake Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Hei! Helt enig s90r, har selv prøvd dump på min 230fk. Funket ikke i det hele tatt. Vet egentlig ikke hva som gjør det, men kan det være at man tømmer cooler'n for luft så motorer ikke får nok luft? Bare lurer. Er bedre at motoren funker 110, enn å kjøre med dump. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Jeg har skrevet hva som gjør at det ikke fungerer. Hvorfor sier dere han skal kutte den ut hvis han vil ha den? Han kjøpte den sikkert ikke for pynt? han tar den nok av etter 2uker men la gutten ha det litt moro først. Kjøp deg et lokk som tetter for den orginale returventilen. begynn med det å forsk deg litt ut å test hva som fungerer for deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Åpen dump på LH2.4 er ikke mulig.. samme hvor mye du kødder så går det ikke.. kan få det til at den går på tung-gang men da FUNGERER ikke dumpventlen på riktig måte.. Bruk orginal eller uten en dritt.. ikke tull bort pengne på noe som alldri blir no sukse.. Åpen dump fucker opp Veihusventlasjon om den ikke er riktig chimsa for og nevne det.. ;) Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Jeg har skrevet hva som gjør at det ikke fungerer. Hvorfor sier dere han skal kutte den ut hvis han vil ha den? Han kjøpte den sikkert ikke for pynt? han tar den nok av etter 2uker men la gutten ha det litt moro først. Kjøp deg et lokk som tetter for den orginale returventilen. begynn med det å forsk deg litt ut å test hva som fungerer for deg Må du ha det inn med teskje? Åpen dump sammen med LH2.4 er som å tippe i lotto, skal MYE til før det går din vei, men plutselig så er du heldig å kanskje får det til... Har selv prøvd 4 forskjellige dumpventiler på min FT, alle har vært åpen dumpventil, INGEN har fungert optimalt... bilen stoppa, røyk svart og lukta bensin, lambda lampa lyste, og det smalt og stod stikkflammer ut av potta, men hvis trådstarter vil ha den sånn, så be my guest, er ikke å anbefale fra min side ihvertfall... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Hei! Dattera mi har en 230ft, samme problemet der. Hun skal fjerne den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Må du ha det inn med teskje? Åpen dump sammen med LH2.4 er som å tippe i lotto, skal MYE til før det går din vei, men plutselig så er du heldig å kanskje får det til... Har selv prøvd 4 forskjellige dumpventiler på min FT, alle har vært åpen dumpventil, INGEN har fungert optimalt... bilen stoppa, røyk svart og lukta bensin, lambda lampa lyste, og det smalt og stod stikkflammer ut av potta, men hvis trådstarter vil ha den sånn, så be my guest, er ikke å anbefale fra min side ihvertfall... Må DU ha det inn med tskje? Er du dum ellerno? sorry, men du tar vell et hint når den første åpne dumpventilen fucker opp? så tester du 3 til? Hva er galt med deg da? Må du pisse på 4forskjellige strømgjerder før du tar et hint? Det skal ikke mye før det går hans vei. Begynn med å kjøpe " dumpventillokk" hos pedersen racing. han tar inn til begge 940 turboene. les mer om det på pedersenracing. Må le jeg as. 4 forskjellige dumpventiler haha, ta et hint etter den første a :D ikke dumpventilen som fucker opp da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Krishell: Skjønner visst ingenting du? Jeg skjønner da at det funka på min og kammeraten min sin etter at vi triksa og mikset litt. men gjør som mange svensker. prøv en " dobbeldump" , ene tuten er retur den andre er ut i lufta. Drøss med svensker som kjører med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 Jeg skjønner da at det funka på min og kammeraten min sin etter at vi triksa og mikset litt. men gjør som mange svensker. prøv en " dobbeldump" , ene tuten er retur den andre er ut i lufta. Drøss med svensker som kjører med det Hvorfor kjøre med dumpventil hvis det ikke virker? Fordi du tror du er tøff med den? Hvis noe ubetydelig ettermontert dritt på bilen min ikke virker som det skal, så fjerner jeg det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.