Gå til innhold

Sperre, sveise eller kjøpe?

Ranger emnet


ibanez

Anbefalte innlegg

Sitter her og nesten gruer meg til snøen forsvinner, fordi

da får jeg jo ikke slædda ordentlig.. Må derfor gå til anskaffelse

av sperre. Da har jeg 2 valg, kjøpe brukt\sjekke huggern

eller sveise selv.

 

Kjøpe: Ville kanskje blitt det beste, men hvor mye koster det, og

hvor bør jeg sjekke for å finne?

 

Sveise: Har aldri sveiset før, men har et par kompiser som kan det..

Men da trenger jeg en liten howto, for dette er jeg blank på.

 

Kom med erfaringer, tips osv.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger ei til salgs på autoDB nå, orginal..den ville han ha 3lapper for. hvorfor ikke legge til en lapp og to å få ei "evighets sperre" i hus da heller..? (les truetrac)

ja, jeg ville (og har) kjøpt en truetrac.

 

dog. må man vite om komplikasjoner, som bla.a. tonehjul passer ikke, om du har el. speedo. Da må den dreies.

Videre må diffen shimses, du må ha aksling med rett utveksling, med mindre du vil bytte pinjon og kronehjul..

 

dvs. 3.73'-> bakaksel er lettest å montere i.

husk isåfall å kjøpe til DANA 30 REAR!! for å få rett preload!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisa sperre (esab- sperre) er vell det mest ugunstige med tanke på at det er 100% konstant sperre, sliter ekstra på driverk, og spiser dekk..

 

Du kan enten ta den helt ut og få deg true-trac sperre, eller enklest få deg en 1031 bakaksling med diff-brems..

 

Sistnevnte har jeg gjort, noe jeg er veldig tilfreds med ,funker kanonbra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg snakke for noen andre enn megselv, men jeg hadde valgt å sveise...

 

Jeg har akkurat hatt 240 b200k og det var ikke noe problem å kjøre med sveisa på den, kjørte over 7000 og ofte med full bil og noen ganger tilhenger... den tålet det meste :)

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår