Pellick Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Hverken Google eller søkeknappen på forumet har kunnet hjelpe meg her, så jeg spør i vei: Bilen min står pent parkert på tunet hjemme hos'n far og venter på at jeg skal ha råd til nye støtdempere og eksospotte. Bilen skal til EU-kontroll innen utløpet av måneden, men jeg har ikke råd til hverken kontrollen eller delene. Bilen skal jo uansett ikke brukes før den er fikset, så burde jeg avskilte den så lenge... eller rett og slett bare vente med kontrollen til kjerra er i orden :wonder Hva skjer når bilen ikke er kontrollert innen fristen? På forhånd takk :) Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Kan prøve å søke om utsettelse, eller bare vente, blir bare avskiltningsbegjæring, men er det lett for deg så lever skilt, så sparer du litt forsikring også... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Hverken Google eller søkeknappen på forumet har kunnet hjelpe meg her, så jeg spør i vei: Bilen min står pent parkert på tunet hjemme hos'n far og venter på at jeg skal ha råd til nye støtdempere og eksospotte. Bilen skal til EU-kontroll innen utløpet av måneden, men jeg har ikke råd til hverken kontrollen eller delene. Bilen skal jo uansett ikke brukes før den er fikset, så burde jeg avskilte den så lenge... eller rett og slett bare vente med kontrollen til kjerra er i orden :wonder Hva skjer når bilen ikke er kontrollert innen fristen? På forhånd takk :) du får automatisk 1 mnd utsettelse på avskiltningsbegjær.... når den mnd. er gått, kan dei komma å klyppa/kreve inn skilta når dei vil, og då koster det ekstra å få dei ut, viss du levere dei inn sjølv, må du ha den eu-godkjent før du får skilta tilbake igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 OK! Ikke lett å vite hva man skal gjøre, men hvis jeg ordner kjerra og får den godkjent innen altfor lang tid etter fristen så burde alt være OK? De kommer liksom ikke på gården og klipper skilt allerede 1.april regner jeg med? :) Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 De kommer ikke å henter skilta hjemme hos deg med mindre de har ett ekstra stort hat for deg... eller du parkerer på gata, kjører mye(gris) med bilen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpolo Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 kan jo bare skru av skiltene.... ikke noe å klippe da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Jeg ble stoppet av politiet med gamle bilen. Å dem sa jeg måtte vise dem. Men så tok clutchen kvelden. Snakket bare med biltilsynet, og det var helt greit at jeg ikke kunne komme. Så du får nok utsetelse. Bare å forklare dem at bilen ikke er kjørbar og at den står stille til du får reparert den. Burde holde det. Selv om det er litt 4kanta her i norge :P MVH Tom Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 ta skilta av sjøl å ha dæm hjemme i boden.så kan du fixe bilen når det passe! kom åver 1 år ette at æ skulle hadd eu,årna eu å hente oblatan 3 mnd før dæm nye kom i posten!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 rekne med at det er manuell... ikkje verre enn å levera inn skilta... fikse bilen, ha den på eu-kontroll som du tauer den inn på verksted med og hente skilta... så er alt nesten lovlig(tauing av avskilta bil er kanskje ikkje lovlig), og du har kanskje spart deg noken forsikringskr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Utsettelse pga av dårlig økonomi får du ikke, det står faktisk på sidene til vegvesenet, men kan hende du er heldig og treffer på normale folk. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-madeira- Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Jeg hadde avskiltningsbegjær på bilen min i over et halvt år uten at de gjorde noe. Bilen var i daglig bruk også.. Men hvis du tror du blir ferdig med bilen innen rimelig tid, så kan du jo bare ha skilta på. Som nevnt av andre, de kommer ikke opp i gården din å klipper skilta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Som nevnt av andre, de kommer ikke opp i gården din å klipper skilta. Jo faktisk, det har de begynt med de siste par-tre(?) årene. Grunnen til det er at det er lettere å "finne" bilen din hjemme enn i en tilfeldig teknisk kontroll langs landevegen. Dog vil jeg anta at dette kun blir praktisert i sentrumsnære strøk. Selv staten reiser vel ikke land og strand rundt for 900kr eller hva gebyret har steget til siden år 2000. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg