Solefald Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Heisann! eg kjøpte i desember en Volvo V40 1.8 Sport jubileums modell for 158.000. 2003 modell. er 122 hester. men eg har veldig lyst på meir guffe. den er vakker innvendig og utvendig. 16" felger etc, køyrecomputer.xenon helt fantastisk å køyre. noken som veit kor det går an å importere en brukt T3 (163hk turbo) eller T5 (200HK turbo). med chip så får du ca 205HK i en T3, med Steg 3 chip og trim på en T5 får du 259.. hos BSR og SCT =) bygge om motor til turbo kommer vel til å koste meir enn det smaka:P Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 kjapt regnet med 3 års bruksfradrag og ikke endring på vekt eller motorvolum (kun HK) så blir det ca 40000 kr i avgift for "endring i avgiftsmessig status" i tillegg kommer kostnad formotor, girkasse, bremser osv.. (og ev arbeid) Jeg vurderte å bytte til T4 på min 97-modell S40 1.8L, men da selv nesten uten omreg. avgift så blir det veldig dyrt.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 kjapt regnet med 3 års bruksfradrag og ikke endring på vekt eller motorvolum (kun HK) så blir det ca 40000 kr i avgift for "endring i avgiftsmessig status" i tillegg kommer kostnad formotor, girkasse, bremser osv.. (og ev arbeid) Jeg vurderte å bytte til T4 på min 97-modell S40 1.8L, men da selv nesten uten omreg. avgift så blir det veldig dyrt.. derfor eg tenkte at den 160hk motoren blir endel billigere avgiftsmessig... motor har eg lyst å prøve å få tak i fra tyskland eller noke sånt girkasse trengst vel ikkje å byttast.. bremser holder vel egentlig til den 160hk versjonen..men bremser har eg tenkt å oppgradere uansett.. arbeid er ikkje noke problem egentlig.. Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Det er en annen girkasse til 2,0l turbo. Så hvis du skal bytte til den må du bytte girkasse også. 1,6l, 1,8l og 2,0l vanlig går på den samme girkassen. Også er det en annen til 1,9 tdi, en forsterket til 2,0l turbo, og en enda kraftigere til t4en. Og bremsene må du ha noen sterkere, ellers kommer du nok ikke gjennom med bilen på eventuelle kontroller. Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Det er en annen girkasse til 2,0l turbo. Så hvis du skal bytte til den må du bytte girkasse også. 1,6l, 1,8l og 2,0l vanlig går på den samme girkassen. Også er det en annen til 1,9 tdi, en forsterket til 2,0l turbo, og en enda kraftigere til t4en. Og bremsene må du ha noen sterkere, ellers kommer du nok ikke gjennom med bilen på eventuelle kontroller. aha..hmm..dele bil går vel an å få tak i..fant en T4 i tyskland til 3000 euro..hehe..var stygg utvendig..men kan vere greit å bytte om motor, ta overhaling på den når er ute likevel... kva bremser anbefaler dokke? som er gode nok til å komme gjennom godkjenning med en T4 eller T3 motor... Tenkte å sette på senkesett da eg får lønning, ny grill, og augelokk.. nermer seg snart tid for å sette på sommer felgane:D Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Ville kjøpt greenstuff. Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 aha..hmm..dele bil går vel an å få tak i..fant en T4 i tyskland til 3000 euro..hehe..var stygg utvendig..men kan vere greit å bytte om motor, ta overhaling på den når er ute likevel... kva bremser anbefaler dokke? som er gode nok til å komme gjennom godkjenning med en T4 eller T3 motor... Tenkte å sette på senkesett da eg får lønning, ny grill, og augelokk.. nermer seg snart tid for å sette på sommer felgane:D Bremsene på den du har og en T4 er det samme. Girkasse trenger du ikke bytte, den du har passer rett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 eg tenker eg skal oppgradere bremser uansett, har dokke en link til noken som er veldig bra og tåler en 250hk+ ? Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V40RT4 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 S60R bremser men da må du bytte navene og.. "Bremsene på den du har og en T4 er det samme. Girkasse trenger du ikke bytte, den du har passer rett på." Feil bilene uten turbo har 263mm skiver og bilene med turbo har 281mm skiver. På diesel og turbo motorene står M56 kasse, på suge motorene står det en mye svakere gir kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 S60R bremser men da må du bytte navene og.."Bremsene på den du har og en T4 er det samme. Girkasse trenger du ikke bytte, den du har passer rett på." Feil bilene uten turbo har 263mm skiver og bilene med turbo har 281mm skiver. På diesel og turbo motorene står M56 kasse, på suge motorene står det en mye svakere gir kasse. Sjekk opp litt mere før du uttaler deg. 1996 - 1998 har små skiver foran, mens 1998 - 2004 har de store skivene. Dvs. samme som T4:fingers: Har ingenting å si om du bruker en M56 fra en sugemotor. De tåler omtrent det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V40RT4 Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 det jeg mente var at M56 kasse stod i turbo og turbo diesel bilene men det er IKKE m56 i suge motor.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 det jeg mente var at M56 kasse stod i turbo og turbo diesel bilene men det er IKKE m56 i suge motor.... M56 satt standard i 1,8 og 2,0 liter i 2003-2004, men 1,6 kom alltid med M3P kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V40RT4 Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 ok. blandet 1997 mod og 2003 mod. min feil.. godt d e helg!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 ok. blandet 1997 mod og 2003 mod. min feil.. godt d e helg!! :) Hehe.. Skål!cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 kva meir enn motor og ledningsnett trenger eg? Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.