Gå til innhold

tatt med promillr

Ranger emnet

lordofdeath

Anbefalte innlegg

ja det rettferdiggjør jo såklart det, spess hvis du meier ned 2-3 mennesker på turen.

Å kjøre i fylla rettferdiggjøres helt og fullt ut dersom det er nødrett som gjelder ja. For når man kjører i fylla treffer man minst 2-3 barnehager, noen babyer, og ender turen gjennom veggen i en førskole....

Hadde jeg eksempelvis vært på en hytte som ligger ensomt til på fjellet og faren min hadde fått hjerteattakk, hadde jeg selvfølgelig kjørt han ned til hovedveien selv om jeg hadde tatt et par øl. Så kunne ambulansen kjørt han resten av veien.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja det rettferdiggjør jo såklart det, spess hvis du meier ned 2-3 mennesker på turen.

hehe, du greier liksom ikke og overdrive litt eller.? loven før i norge var på o,5 i promille, og han var faktisk under det som var låv før.. så ha var jo liksom ikke sørpings på noe som helst måte, ja fyllekjøring med "høyere" promille er idiotisk, og det er ikke bra og ha det i det heletatt. men man kjører jo ikke ned alt som finnes selv om man har tatt seg 2 øl da.. i så fall vill ikke jeg se deg kjøre til vanlig.. nei det var ikke smart av han, og det skjønner han sikkert selv.. :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk i det hele tatt kan sitte her å forsvare promillekjøring burde være nok til å sidestille dere med de som faktisk gjør det.

Hvis det er din mening, så betyr det at du:

- Aldri har kjørt, eller kommer til å kjøre når du er trøtt.

- Aldri har kjørt, eller kommer til å kjøre når du har mye å tenke på, og kanskje er litt distrahert

- Du kommer alltid til å ha brillene på når du kjører bil, dersom du skulle få svekket synet litt.

Listen kunne vært lang som et vondt år, for det er uendelig mange faktorer som spiller inn når man kjører, og å kjøre med promille kan sammenlignes eksempelvis direkte med det å være trøtt. At du ikke klarer å forstå at verden ikke er firkantet kan jeg forsåvidt respektere, men loven skal ikke alltid følges til punkt og prikke. Det kan selv Politiet gå gode for. Og de aller aller fleste ville brutt loven for å gjøre det rette i situasjoner som krever at loven blir brutt.

Hadde du ikke reddet din far ved å bryte loven slik jeg ville gjort, er det jo kipt for faren din.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er din mening, så betyr det at du:

- Aldri har kjørt, eller kommer til å kjøre når du er trøtt.

- Aldri har kjørt, eller kommer til å kjøre når du har mye å tenke på, og kanskje er litt distrahert

- Du kommer alltid til å ha brillene på når du kjører bil, dersom du skulle få svekket synet litt.

Listen kunne vært lang som et vondt år, for det er uendelig mange faktorer som spiller inn når man kjører, og å kjøre med promille kan sammenlignes eksempelvis direkte med det å være trøtt. At du ikke klarer å forstå at verden ikke er firkantet kan jeg forsåvidt respektere, men loven skal ikke alltid følges til punkt og prikke. Det kan selv Politiet gå gode for. Og de aller aller fleste ville brutt loven for å gjøre det rette i situasjoner som krever at loven blir brutt.

Hadde du ikke reddet din far ved å bryte loven slik jeg ville gjort, er det jo kipt for faren din.

Det er helt riktig.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig kjedeli hvis trådstarter hadde kjørt på eller kjørt over noen.

Da hadde folk laget en fjær om til 10 høns da.

"mannen var så ful at han nesten ikke klarte å"

"mannen var full og meide kaldblodig ned dame med barnevogn"

Synes jeg ser for meg overskriftene i vg og dagbladet.

Konklusjon: Ikke kjør når du har drukket, har gjort det selv med motorsykkel en gang, og da var det faktisk en politipatrulje som kjørte hjem naboen som snudde inne på gårdsplassen min.

Da var jeg "litt" nervøs, og smekket igjen garasjeporten og ble værende der en god stund. Sikker på at hjertet hamret avgårde i 300 eller noe sånnt.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle promillegrensen ble jo senket pga det ble bevist at du blir for påvirket av selv så lite alkohol.. Du trenger ikkje å være konstant ruset for at du skal kjøre ned noen, det holder å være uoppmerksom i et sekund..

At folk kan kjøre i fylla er helt utrolig, og eg snakker ikkje om ekstreme tilfeller som hvis noen holder på å dø osv..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår