alex_460SE Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 har kjøpt meg en volvo 460 SE 2.0 injection, 1996 modell. da jeg kjøpte den visste jeg om at det var en vannlekasje som forrige selger mente var vannpumpa. når jeg i dag tok en titt under bilen så jeg et hull i pumpa. det var ikke et rust hull, men et jevnt ovalt hull. skal det sitte en slags frost plugg eller kanskje bare en vanlig propp her? noen som har vært borti dette? på forhånd takk. Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Er ikke sikker på hvordan det er på akkurat din bil. Men enkelte biler har et hull som det skal drype av når pumpen begynner å bli moden for utskifting. Er det stor lekkasje? Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_460SE Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 hullet sitter på oversiden av pumpen, bare så det er nevnt. relativt stor ja. hullet er ikke det største jeg har sett, men det spruter ganske bra opp der. Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Bytt pumpen, koster 3-400 kr. Aluminum som den er laget i ruster ikke, så hvorfor det hullet er der er uvisst, men er en smal sak å bytte en slik pumpe, litt arbeid men går fint:) Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_460SE Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 smal sak? snakka med et verksted som ga meg en pris på 4300 kr for bytte av vannpumpa og reima. de mente det var jævlig mye jobb å bytte den. men uansett. det hullet skal jo ikke være åpent. det er noe som skal sitte der, en slags frost plugg eller en propp av noe slag? er det noen som vet om noe som skal sitte der? noen som har en 460 som kunne sett på sin vannpumpe ovenfra og sett om de ser en slags propp deR? eller eventuelt et hull da. Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Er nok inspeksjonshullet tror jeg, kommer det vann ut så er simmering gåen, skal ikke komme vannu uansett utafor den flate delen på pumpa... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Ok, la meg sette opp ett lite regne stykke. Demontering av dynamo: 10-20min Demontering av servo: 10-20min Demontering av vannpumpe: 10-20 min Da ender du opp på mellom 30 min og 60 minutt, alt avhengig av hvor erfaren du er. Har du AC pumpe blir det vanskeligere. Ta av høyre forhjul og dekselet som er på siden der så er det lettere å komme til pumpen. 4300 kr høres mye ut synes jeg. Det er jo 3825 kr for bare arbeidet, men skifte av vannpumpen bør ta ett par timer, litt lengre om du har AC pumpe. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_460SE Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 er ikke AC på den nei. ja,det høres mye ut. prisen var med med ny,/bytte av reima også da. men allikevel. men uansett. hvis noen vet hva som skal sitte i det hullet hvor det spruter opp vann, så slipper jeg kanskje å bytte den? Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Er ikke detta renault-motor som du må av med registerreima får å bytte pumpa da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_460SE Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 jo,stemmer det. derfor jeg hadde tenkt å bytte reima, hvis jeg først må bytte hele pumpa. men grunnen til at jeg la ut tråden her var fordi jeg helst vil slippe å bytte det nå pga penger. hadde det bare vært en liten plugg eller propp som skulle tettet hullet, så ville alt vært mye greiere! Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 etter hva jeg kan se så skal ikke register reimen bort nei. Ikke i følge VADIS For pumpen drives ikke av registerreim, men av dynamo, servo reimen. legger ved bilde med forklaring: Edit: feil bilde, la ved for 1.8 motoren, ikke 2.0.. men er fikset nå. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_460SE Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 takk! men fortsatt. noen som vet hva slags propp som sitter på toppen av pumpa? Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Er ingen tropp som skal sitte i toppen. Er det hull må du bytte pumpa, Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.