Gå til innhold

Turbo Diesel

Ranger emnet

kleiven

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for å få litt mer fart på GTDn min? Den ladet 0.7 bar før jeg begynte å gjøre noe.

Jeg klemte den slangen på bilde for å ikke få max trykk showpic.php?type=normal&pic_id=393

Så skruvde jeg inn skruven på bilde showpic.php?type=normal&pic_id=391

+ skruvd noe på diesel pumpa. Lader nå ca 1.0 bar, ryker "litt" når jeg gir på :cool: men synes den ikke går noe bedre. Å så på høyere turtall så kan turbo trykke falle ned til 0,5 bar å så opp igjen til 1 bar osv.

Noen som har noen tips?

Å så blir motorn så veldig fort varm, helt opp til streken før rødfelte. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har jort anneledes er å sette på en strupeventil der du trykte sammen slangen (bilde 1) og byttet ut fjæren med en bolt (bilde 2) har da stabilt 1 bar

Jeg merket velldig stor forsjell når jeg jor dette.. merket mest når jeg stilte på diesel.. husk att det skal ryte "litt" når ladetrykket på er topp.. er ikke nåkk att det bare ryker når du gasser på lavt turtall

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har jort anneledes er å sette på en strupeventil der du trykte sammen slangen (bilde 1) og byttet ut fjæren med en bolt (bilde 2) har da stabilt 1 bar

Jeg merket velldig stor forsjell når jeg jor dette.. merket mest når jeg stilte på diesel.. husk att det skal ryte "litt" når ladetrykket på er topp.. er ikke nåkk att det bare ryker når du gasser på lavt turtall

hvor får jeg tak i sånn strupeventil da? er det noe jeg må bestille fra turbosjappe, ell er det noe jeg kan bruke som er lett få tak i?

Byttet ut fjøra med en bolt, å klemte slangen litt, lada 1,.6 bar å da torte jeg ikke mer, så trukke det skal gjøres mer en en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ikke mye mere nei.. bare når du gasse på som du sier.. fylte 80 lite forige mnd og da kjørte jeg 150min.. alså 0,53 på mila eller noe.. og jeg er ikke den som er lettest på foten akkurat yodude

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider