ArraKiss Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Hallois! Driver å skal lære meg dette bilstereo faget en gang for alle, men jeg knoter sånn.. Har hentet sammen et konkret eksempel så dere kan forklare meg HVORDAN det skal koples for best mulig lyd! DRIT i hva slags merke etc. jeg har valgt.. jeg vil bare lære... Jeg har 2 stk Rockford Fosgate 10" 4ohm SVC elementer som skal koples på en Rockford Fosgate P6001bd med 300w x 1 4ohm RMS/ 600w x 1 2ohm RMS. HVORDAN skal jeg kople disse to elementene på denne forsterkeren så det låter best mulig og ikke brenner i filler noe :D Trenger ord for ord beskrivelse! Jeg fant forresten en liten How-To på rockford sine sider, men hvilket alternativ skal jeg velge? http://www.rockfordfosgate.com/rftech/wiringwizard.asp?WoofQty=2+woofers&WoofImp=Single+Voice+Coil+-+4+ohms Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Her er et tips. Du bør koble forsterkeren i 2 ohm fordi dette gir elementene mest effekt. Det er likvel noen som velger å koble dette i 8 ohm fordi de ikke har nok strøm i bilen. halverer man motstander altså ohm, dobles strømforbuket. http://www.rockfordfosgate.com/rftech/wiringwizard.asp?WoofQty=2+woofers&WoofImp=Single+Voice+Coil+-+4+ohms Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Jeg hadde parallellkobla elementene på forsterkeren Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Ok, forklar med ord... alternativ 1 eller 2 på den linken? Og hvilken av dem er parallellkobling forresten? Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Du bør gå for alternativ 1. Bilde 1:Parallellkobling Bilde 2:Seriekobling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Ok, takker folkens... :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg