Gå til innhold

Politiet har mye å gjøre på ja,tror de kjedet seg litt i kveld.

Ranger emnet


algaman

Anbefalte innlegg

Etter og ha hørt og erfart mye direkte uhøflige politifolk, som skal ta deg for noe uansett (og da sitter du liksom i saksa uansett) har jeg bestemt meg for at neste gang jeg blir stoppet så skal jeg ta opp hele samtalen på mobil telefonen..

 

Spørsmålet er: er dette lov? Jeg deltar jo tross alt i samtalen og er en direkte part i den, og da skal det jo være lov? Iallefall sånn det fungerer i pressen og diverse..

 

Eller må jeg innformere betjenten, og få denne persons godkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du forventer at folk skal oppføre seg perfekt, men har forståelse for at purken ikke gjør det?

 

forventer ingen ting, men er du ikke enig i at om man er hyggelig og imøtekommende så kommer man lengre enn å være frekk og dust ? Folk er ofte mot andre som folk er mot dem. og selvom motparten er dust så kan man prøve å være grei tilbake, dette går jo for både politiet og oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den mening at man må fortjene respekt for å få den, og hvis purken starter med å være uhøflige, så gidder ikke jeg å respektere dem.

 

Har også prøvd å få hjelp av dem et par ganger, det har dem aldri tid til, men å meningsløst stoppe ungdom hele tiden har dem tid til.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. du er ikke den første hårsåre personen her inne som skal klage på politiet fordi at dere blir stoppa. Det er mange som ikke tåler å blir stoppa av politiet, og en fjær blir til ti høns når de forteller videre.

 

Nå har det seg slik, at politiet stopper det meste uansett hvordan bil de kjører, når de er ute om natta. dette kan jeg skrive under på, for jegh ar blitt stoppet i en gammel 240, v70 04 model og v50 05 model.

 

men når hun spør om du har vært borti politiet før, og du presterer å si nei, så juger du jo faktisk til henne, og når hun så finner det ut, så er det forstålig at hun blir irritert.

 

Og med tanke på at dere var ute og kjørte så sent på natta som det virker som du var, og dere kjørte i 45-50 sona rundt flere bygg er mistenksomt.

 

Slutt å syt over det politiet gjør og vær heller glad for at de er der og gjør jobben sin!

 

 

skade skutt du tror jeg.. da har du ikke blitt stoppet nok av polititet da du kan komme sånt argument.. jobben til politiet er ikke og stoppe bilister hele tiden.. OG nei han jugde ikke.. misforståelse heter det.. polititet skal utgi en tjeneste, dem skal være høfflige og omgjenglige, så lenge dem ikke har motsatte bevis.. og vist du mener at alle snut der ute er det, så bor du nok litt for langt ute på bygda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, får vell svare litt jeg her og då.

 

Naztyboy: jaja.. du er ikke den første hårsåre personen her inne som skal klage på politiet fordi at dere blir stoppa. Det er mange som ikke tåler å blir stoppa av politiet, og en fjær blir til ti høns når de forteller videre.

 

Svar: Jeg skrev dette 15 min etter det skjedd, og det er så å si ordrett det som er blitt skrevet.

 

Naztyboy: men når hun spør om du har vært borti politiet før, og du presterer å si nei, så juger du jo faktisk til henne, og når hun så finner det ut, så er det forstålig at hun blir irritert.

 

Svar: Jeg var alltid hyggelig mot damen, smilende og blid er jeg faktisk alltid mot politi uansett hva de sier og gjør.(da jeg fikk bot for urinering på offentlig gate ble boten redusert til 500 fra 2000 for jeg var så medgjørlig og blid). Lyge mente jeg aldri å gjøre, men tenkte at damen mente andre ting enn ett par forenklete forelegg når hun sporte om jeg hadde vært borti poilitet. Imøtekommende og ærlig var jeg hele tiden utenom at jeg svarte nei for fort uten å tenke meg om.

 

Naztyboy: Kan være politidamen tok kontakt på en ordentlig måte, men han her oppfattet det som om hun var sur. Eller det bare er noe han sier for å starte med at det er politiets feil

 

Svar: Damen var direkte uhøflig fra første stund. Punktum finale enkelt og greit det var hun.

 

drQ: algaman:

Kan du med hånden på hjertet si at du overhodet ikke har vært borti politiet annet enn det du har nevnt?

 

Svar: Jupp, har aldri hatt noe med politiet å gjøre utenom det.

 

 

Jaja, fikk no svart på det meste no føler jeg.

Meningen med å skrive det her inne var at jeg har på følelsen av at det er flere som opplever lignende ting.

 

Og trynefaktoren deres som ikke holder mål i det hele tatt da jeg går ut av bilen og de ser at jeg er særdeles pent kledd og da var plutselig alt greit. Måtte ikke blåse en gang. Damen lyste faktisk på en spritflaske som lå i baksete som jeg hadde kjøpt til imorgen (lørdag) Men med en gang jeg kom ut av bilen, så var problemet over, ingenting gale, ingenting mer skjedde, da måtte jeg ha en fortsatt god natt. Hvor er tankegangen i slikt? Tviler på at de fikk en utrykning til noen andre steder og da de kjørte helt normal fart vekk derfra. Men men.

Naztyboy: Skjønner ikke hvorfor du skal være så sykt grinete. Helt unødvendig, men hvis du ikke tror meg så tror du meg ikke. Så enkelt og greit er det.

 

mvh André

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra en stripe gjennom sentrum nå, og jaggu var det kontroll der også (takk til møtende bilist som blinket 100 meter før kontrollen), jeg ble naturligvis vinket inn. Første jeg la merke til var at det var den samme gretne gubben av en operativ uteleder vi har her i Bergen som stod der sammen med de andre svartkledde. Jeg tenkte at nå skulle jeg få kjeft for ett eller annet.

 

Men den gang ei. Til min store overraskelse var han høflig og grei, og han dro noen morsomheter i det han skulle få meg til å blåse i promilletesteren og mens han sjekket førerkortet.Før han lot meg blåse spurte han om jeg hadde drukket noe farlig, og jeg dro en liten tørr vits selv og holdt opp en flaske Pepsi Max og sa at sålenge den ikke gav utslag så skulle det ikke være noe fare for det.

 

Jeg blåste naturligvis grønt, og da var det "Han her er jammen edru, gutter!" til kollegaene og han begynte å vinke meg videre. Fikk en "Ha en fin kveld og kjør med vett!" fra en annen svartkledd mens jeg sveivet opp vinduet, som jeg svarte med "Skal prøve". Resultatet ble et trekk på smilebåndet til betjenten idet han vinket meg ut.

 

Poenget: Er ikke vits i å dra alle under en kam. Selv om det er samme utelederen jeg har hatt dårlige erfaringer med før, var han i kveld grei og hyggelig. Jeg holdt en høflig og avslappet tone, noe som ble gjengjeldt med vennlighet fra polizeien sin side.

 

Jeg var også selvfølgelig kjapp med å rapportere kontrollen til Politiet.net

 

Ha en fin kveld videre happyhappy

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, får vell svare litt jeg her og då.

 

Naztyboy: jaja.. du er ikke den første hårsåre personen her inne som skal klage på politiet fordi at dere blir stoppa. Det er mange som ikke tåler å blir stoppa av politiet, og en fjær blir til ti høns når de forteller videre.

 

Svar: Jeg skrev dette 15 min etter det skjedd, og det er så å si ordrett det som er blitt skrevet.

 

Naztyboy: men når hun spør om du har vært borti politiet før, og du presterer å si nei, så juger du jo faktisk til henne, og når hun så finner det ut, så er det forstålig at hun blir irritert.

 

Svar: Jeg var alltid hyggelig mot damen, smilende og blid er jeg faktisk alltid mot politi uansett hva de sier og gjør.(da jeg fikk bot for urinering på offentlig gate ble boten redusert til 500 fra 2000 for jeg var så medgjørlig og blid). Lyge mente jeg aldri å gjøre, men tenkte at damen mente andre ting enn ett par forenklete forelegg når hun sporte om jeg hadde vært borti poilitet. Imøtekommende og ærlig var jeg hele tiden utenom at jeg svarte nei for fort uten å tenke meg om.

 

Naztyboy: Kan være politidamen tok kontakt på en ordentlig måte, men han her oppfattet det som om hun var sur. Eller det bare er noe han sier for å starte med at det er politiets feil

 

Svar: Damen var direkte uhøflig fra første stund. Punktum finale enkelt og greit det var hun.

 

drQ: algaman:

Kan du med hånden på hjertet si at du overhodet ikke har vært borti politiet annet enn det du har nevnt?

 

Svar: Jupp, har aldri hatt noe med politiet å gjøre utenom det.

 

 

Jaja, fikk no svart på det meste no føler jeg.

Meningen med å skrive det her inne var at jeg har på følelsen av at det er flere som opplever lignende ting.

 

Og trynefaktoren deres som ikke holder mål i det hele tatt da jeg går ut av bilen og de ser at jeg er særdeles pent kledd og da var plutselig alt greit. Måtte ikke blåse en gang. Damen lyste faktisk på en spritflaske som lå i baksete som jeg hadde kjøpt til imorgen (lørdag) Men med en gang jeg kom ut av bilen, så var problemet over, ingenting gale, ingenting mer skjedde, da måtte jeg ha en fortsatt god natt. Hvor er tankegangen i slikt? Tviler på at de fikk en utrykning til noen andre steder og da de kjørte helt normal fart vekk derfra. Men men.

Naztyboy: Skjønner ikke hvorfor du skal være så sykt grinete. Helt unødvendig, men hvis du ikke tror meg så tror du meg ikke. Så enkelt og greit er det.

 

mvh André

 

Hvis han ikke gidder tro deg så synes jeg egentlig han kan la være å svare.. blir for dumt dette.. Jobber du på elprice? :P Jobber på elkjøp jeg. Merker at folk er mye hyggeligere generellt når jeg har på meg jobbklærne til/fra jobb ;)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. du er ikke den første hårsåre personen her inne som skal klage på politiet fordi at dere blir stoppa. Det er mange som ikke tåler å blir stoppa av politiet, og en fjær blir til ti høns når de forteller videre.

 

Nå har det seg slik, at politiet stopper det meste uansett hvordan bil de kjører, når de er ute om natta. dette kan jeg skrive under på, for jegh ar blitt stoppet i en gammel 240, v70 04 model og v50 05 model.

 

men når hun spør om du har vært borti politiet før, og du presterer å si nei, så juger du jo faktisk til henne, og når hun så finner det ut, så er det forstålig at hun blir irritert.

 

Og med tanke på at dere var ute og kjørte så sent på natta som det virker som du var, og dere kjørte i 45-50 sona rundt flere bygg er mistenksomt.

 

Slutt å syt over det politiet gjør og vær heller glad for at de er der og gjør jobben sin!

 

Jatta jatta jatta, har du mange rein du? eatme

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke gidder tro deg så synes jeg egentlig han kan la være å svare.. blir for dumt dette.. Jobber du på elprice? :P Jobber på elkjøp jeg. Merker at folk er mye hyggeligere generellt når jeg har på meg jobbklærne til/fra jobb ;)

 

Konkurrenter asså, knall det. Men det er ganske menneskelig det egentlig når noen går pent kledd at de er mye hyggeligere mot enn enn hvis enn ikke har sårlige pene klær på seg og ser direkte fæl ut. Kor i landet jobber du på Elkjøp då?

 

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Har blitt stoppet endel ganger av politiet i bergen jeg også...Men det har aldri vært noen sur tone,og de har vært grei alle gangene.Aldri gitt meg bot selvom de kunne gjort det,og alltid snakket hyggelig og ønsket meg god tur videre etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurrenter asså, knall det. Men det er ganske menneskelig det egentlig når noen går pent kledd at de er mye hyggeligere mot enn enn hvis enn ikke har sårlige pene klær på seg og ser direkte fæl ut. Kor i landet jobber du på Elkjøp då?

 

mvh

 

Trondheim.. dere har ikke dukka opp her ennå ;) Er nok konkurrenter her foreløpig.. expert, siba, elkjøp, lefdal, obs elektro og smartclub mindre enn 300m ifra hverandre

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim.. dere har ikke dukka opp her ennå ;) Er nok konkurrenter her foreløpig.. expert, siba, elkjøp, lefdal, obs elektro og smartclub mindre enn 300m ifra hverandre

 

hehe, såpass, nei tror ikke nordover e 1. prioritert med det første, tror de har planer om å fylle på på østlandet i 1.omgang. så får vi se.. Kem som er "best" der oppe da?

 

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår