-
Innholdsteller
73 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Sharpshoot
- Bursdag 11/11/1973
core_pfieldgroups_99
-
Yrke eller sivil status
Maskinfører
-
Fylke
Nord-Trøndelag
Contact Methods
-
Bosted
Steinkjer
Sharpshoot's Achievements

Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Polo'n til samboer'n lekker litt kjøleveske, Har prøvd å lokalisere kilden, men har ikke tilgang på smørgrav for tiden. Men fikk lurt meg halveis under bilen i dag. Og dråpene kommer kommer fra bunnen av Veivhusventilasjonen på bildet jeg har lagt ved. Men jeg får ikke sjekket lengre opp grunnet mangelen på smørgrav, pluss at det er liiiiiit trangt å komme til. Langs registeret oppover kan jeg ikke kjenne noe fukt. Noen som har opplevd lignende lekasje eller har tips om hva det kan være? John
-
Sjekka litt på priser her i landet, og prisen for en ECU hos høgger ligger på 1500-1800. Så må man betale for å få verksted til å låse den opp om ikke den er demontert rett. Simco tar ca 3000+mva for det. de tar 6000+mva for å fikse den du har. Samme reperasjon i Sverige koster 2700 pluss frakt. Så jeg endte på ECU fra england. 1 års garanti og 3 dagers leveringstid. Kjappere også om du vi betale for det. Send en PM til han som har svart i tråden min ang prob problem med ECU'n. tipper han kan svare deg John
-
Har du en ECU liggende eller skal du bestille? jeg bestilte styringsenhet i England med Transponder og 2 stk nøkkelchip av den nette sum av 165 Pund inkl frakt hjem. Norsk MVA og tollbehandling kommer i tillegg. Det var plugg and play ifølge leverandør. Samme delenr på den jeg får som den som står i. John
-
Fikk feilkodene fra verkstedet nå: P0110 Tempføler luftinntak høy spenning P0351 Tenningsfeil syl. 1 P0131 oksygenføler område/ytelse P0100 MAF føler Høy spenning P1326 Bankeføler syl. 1 P1327 Bankeføler syl. 2 P1328 Bankeføler syl. 3 P1329 Bankeføler syl. 4 Så som jeg forsto så er det styringsenheten og evnt Luftmengdemåler'n
-
Takker for svar :) Er det noen grunn innstilling eller er det bare å prøve seg frem?
-
Som tittelen sier så er det vanskelig å få bilen i 1. gear. Alle andre gir går greit. Skal jeg få den i 1. gir må jeg løfte ringen. Dette er en 1.8 16v 5 trinns manuell Er det noen justeringer på girspaken eller er det bare å skifte plastforingene i overføringene?
-
Da er bilen transportert til merkeverksted. Så får en se hva dem finner ut av feilkoder. Har sjekket litt ang det med styreenhet. Valget står mellom å sende den til Sverige å få den reparert der for 2700 kr, Plug and play etterpå. Eller å kjøpe en fra England, litt usikker på om den må programeres, men skal sjekke ut det. Pris der er ca 1700 kr pluss mva på grensa. Så er det kun styringenheten er jeg ikke så bekymeret :-)
-
Ja, er ikke uenig. Pluss at det er mere kødd med bilen nå enn da jeg leverte den. Men har vært borte på jobb en periode nå så har kun hatt kontakt med dem på tlf. At det har tatt tid har ikke vært noen annen krise enn at dem har måttet låne meg en leiebil nå i helga. Men er mere spent på regninga.... :p en ting er sikkert er at det ikke blir dem flere ganger (og det er ikke basert på denne episoden, men også tidligere erfaringer)
-
Takker for tips :-)
-
Snakket litt med merkeverkstedet nå før helga. Hvor sender man inn styreenheten for reperasjon? De hadde ikke hørt om noe slikt. Er det ett alternativ å kjøpe på høggeri? Ser noen er dekoda, andre ikke. Hva koster det å dekode en enhet?
-
Bilen er nå på verksted. Dem leste av feilkoder når bilen kom på verkstedet, og som dere foreslo her så var det bremslysbryter'n. Bilen ble så parkert ute i påvente av ledig tid til å skifte bryter'n. Nå har den låst seg i park (noe som den gjorde tidligere også, men da var det bare å ta av batteriet i 5 min så var det greit, EPC lampa som kom fram når den låste seg) Bilverkstedet mener nå at bilen har frosset som gjør at den har låst seg :uhhmmwhat?: Syns det er liiiiit rart at girspaken/kassa har frosset men........ Blir spennende å se hva dem finner ut på mandag, dette skulle ta noen minutter å skifte pluss lese/slette feilkoder så dem beregna ca en time. Nå har den stått på verksted i 4 dager :p
-
Bremslys funker ikke og ABS lampa lyser med en gang en trår på bremsen. Motorlampa lyser konstant uansett. Så går ut ifra at bryter'n har tatt kveld. Skal skifte den når jeg kommerhjem fra jobb. Må man på verksted og nullstille feilkoder for å få bort motorlampa? Eller er det nok å koble fra batteriet ei stund?
-
14.5-14,55 var spenninga. Både belastet og ubelastet på 1000-3000 omdr
-
skal sjekke :-)
-
Hei I dag begynte det å lyse i dasjbordet på Polo 2002 1,4 til samboer'n. Det startet i går med at det kom varsel for lite frostveske (ca 0,5 liter) når hun parkerte bilen. I dag skulle vi i vei å handle frostveske. Etter å ha kjørt 6-7 km begynte ABS lampa og lyse, 2-3 km etterpå kom motorlampa, og 2-3 km etter det igjen kom EPC lampa. Ingen fusking eller noe unormalt med bilen bortsett fra nevnte lamper. Parkerte så på ei busslomme og stoppet bilen for så å starte den igjen. Da hadde bilen låst seg i Park (automat) ABS lampa lyste når bremspedalen ble aktivert. Motorlampe og EPC lyste når bilen startet. Tok av jordinga på batteriet i 10 min, da forsvant EPC lampa og det gikk ann å sette bilen i Drive igjen. Men de andre lampene lyste som før. Etter 10-15 min kjøring kom EPC lampa igjen. Litt rart att alt dette kom i løpet av 5-6 km. Bilen fusker ikke som sagt, går helt normalt på tomgang. Skal få lest av feilkoder, men er det noen som har noen tanker om hva det kommer av??
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.