Gå til innhold

roncash

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om roncash

  • Bursdag 08/10/1969

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og Motorsport
  • Modell (eks S4)
    Zafira A -Escort mk2
  • Biltype (eks Audi)
    Opel- Ford RS
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 -2000
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Rallyspec
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Ler

roncash's Achievements

  1. hvilken motor er det snakk om her da?
  2. Dette er et problem på 1.8 xe1 motorn ihvertfall. har kommet flere innom på jobb med dec samme symptomene. Personlig så mener jeg at man kan bruke ECU med annet nummer enn det som står i bilen. Så fremt man tar med chip fra nøkkel, transponder-ring og Ecu fra samme bil. Diagnose utstyret er kun et verktøy/hjelpemiddel, som har mulighet til å lese og slette feil i elektonikken Når det leses ut feil som feks indikerer på dyse nr 1. Denne skiftes og systemet viser samme feil , så kan denne reparasjonen bli en kostbar affære. Systemet kan vise feil på Coilpack, luftmassemåler, lufttempføler etc, og det er aldri en selvfølge at dette stemmer. Man kan selvfølgelig med egnet utstyr, feilsøke og teste en del til man blir blå å grønn, men i mange tilfeller som blandt annet dette, er det temperatursvingningene som aktiverer feilen.
  3. Har sendt motorstyringshjernen til Cartech i UK , de skal ta ut info'n fra den og legge det over på en tilsvarende. Da kan jeg bruke den nye uten å skifte transponder og nøkkelchip. Venter i spenning på at jeg få pakke i posten :D Dette vil koste under 2K
  4. Gjorde ny forsøk og monterte på nytt hjernen i Zafiran idag. Demonterte også coilpacken og rengjorde å glødet opp pluggene. kopplet opp Bosch diagnosen og slettet feilkode for injector syl no 1 , feil tilstede. Startet opp bilen, og den gikk helt uten feil..helt til den var driftsvarm, da kom motorlampa og bilen gikk pånytt på 3 sylindre. Dette er jo etter min erfaring en ganske vanlig feil ved coil, at feil ved coil dukker ofte opp ved normal driftstemperatur !? Det dukket da opp en ny feil under ABS system : 4244 motorstyring ER-verdi MMI/DKG ? Demonterte hjernen uten å kobble av batteripol, kan det være feilen?
  5. Har ECU'n tilhørende bilen ja. Usikker på om jeg bestiller fra England, hadde håpa å få tak i her på bjerget. Er jo masse styreenheter der ute, problemet er at jeg er usikker på om alle styreenheter fra 1.8xe1 motorer kan brukes, uavhengig av GM nummer. Siemens nr 5WK9 1705 og 1706 går jo igjen på ECU boksene, variasjonene er GM nummer . Mener at det skulle gå bra så lenge riktig transponder og chip tilhørende ECU også skiftes. Hadde et håp om at noen her inne hadde erfaring/viten om dette.
  6. [ATTACH]35662[/ATTACH] 2000 zafira 1.8xe1 Bilen rykket voldsomt og var håpløs å kjøre med . La og merke til at speedometer ikke fungerte. Tok så en diagnose, og fikk en drøss med feilkoder, luftmengdemåler,tempføler, injector syl no 1, hastighetsføler.m.fl, mener det totalt var 11 feilkoder totalt. Bilen gikk i nødmodus og ville heller ikke gå på mer enn 2500 omdr i turtall. Skiftet luftmassemåler, og ble da kvitt alle feil... Etter ei stund, begynnte bilen å gå på 3. Leste så av feikoder igjen, og injector syl no 1 kom opp. Skiftet så ut dyse no1, og bilen gikk helt fint.. etter ca 15 minutter gikk den på nytt på 3 sylindrer. Virker som at problemene starter når bilen blir varm, for når motor er kald starter den og går stort sett på 4 syl. Hjulager venstre foran må skiftes da ABS/hastighetsføler/speedometer er defekt, mener at denne ikke burde ha innvirkning på motorstyring. Har funnet ut at det er 3 styrenheter som går igjen GM90569370 GM90560476 GM90582539 Sistnevnte ECU GM90582539 står montert i bilen min. Noen som har erfaring med skifte av motorstyringsenhet(ECU), og om de går å bruke ECU med annet nr inkusive transponder og nøkkelchip om en annen. Mener at dette bør gå,og at innsprut/følere bør være like på en 1.8xe1 motor. Opel Vectra B og Astra G/F har samme motor, og da bør vel styrenhet mm fungere tross at de har andre GM nummer
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår