Gå til innhold

wunder-daniel

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om wunder-daniel

  • Bursdag 06/22/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Rekord
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Motor (eks 1.6)
    2.0S
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    flammelakkering, masse wunderbaum, terninger, sørstatsflagg, laksetrapp, revehale osv.
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Bosted
    Trysil

wunder-daniel's Achievements

  1. er gul og oransje som skal kobles sammen (de to tjukkeste) de tre smale ledninga er til pæra som sitter der. pass på å bruk tjukk nok kabel når du skal forlenge ledninga, jeg brukte for tynn første gang jeg kobla om det og da smelta plasten på kabelskoa
  2. det enkleste er å ta en weber 32/36 fra en granada 2-liter å sette på, den trenger du ikke å dyse om eller noen ting, men du må ha innsug eller adapterplate, pluss en overgang der du skal feste gasswiren.
  3. hvis det skulle vise seg at det var en feilproduksjon hadde nok volvo blitt så flaue at dem ville hysje det ned mest mulig, jeg tviler ikke på at 240 ble solgt i sovjet/estland på 80-tallet, vet at 240-serien bl.a ble solgt i øst-tyskland og nord-korea
  4. hvilken tidsperiode er det snakk om her? husker råning fra da jeg var liten på midten av 90-tallet, har spesielle minner av en mørk lilla opel ascona b uten støtfangere, med skamsota ruter og sjalusi i bakruta, og en ford granada med signalfarga vindusviskere, men det var da masse baum og sånn den gangen og
  5. er enig med dem over her, alle rånera jeg kjenner enten jobber eller går på skole, rånere kommer fra de fleste sosiale lag men vanligvis fra arbeiderklassen. jeg personlig syns at råning har blitt for utvanna de siste åra, det har egentlig mer til felles med raggare enn med tuning av japsebiler, de fleste kjører europeiske biler som er 15-30 år gamle, vanligvis volvo, opel og ford. når det gjelder det å råne er det ikke bare å stå uttafor bensinstasjonen og kjøre fram og tilbake på stripa, det omfatter også slædding, børning og anna herjing. rånere er oftest fra 18-23 år gamle og mange av dem driver med bil som en mer seriøs hobby senere
  6. tenkte jeg skulle få tak i en del bilder av mest mulig harry og risige rånebiler, så jeg har til inspirasjon på senere prosjekter, har du noen bilder liggende så legg dem ut her, og det skar væra EKTE rånetraller det er snakk om ikkeno jalla plastbiler:cool:
  7. vet om en sølvgrå en med vinyltak her, den har de gamle baklyktene fra før 79 eller når det var, mener den har USA-front
  8. typiske problemer med dem er først og fremst rust og enda mere rust, vanligvis i dempertårn, innerskjermer og kanaler. ellers så kunne det elektriske anlegget vært bedre, er litt problemer med dårlig kontakt osv. og den automatiske choken som henger seg opp, bortsett fra det er dem solide og hardføre biler
  9. kan absolutt anbefale rekord, at dem er stygge er jeg helt uenig i, greit nok at dem er litt lappeteppe etter at E1 fikk ny front men tøffe er dem, eneste problemet med dem er vel stort sett rust, tåler å bli herja med uten at dem har kjøreegenskaper som ei moelven-brakke (som f. eks volvo 240)
  10. japser fra 70-tallet er de desidert peneste bila jeg vet om, det jeg liker best er baklyktene, spesiellt dem på mazda 616/RX-2 fra etter 1975 og de fleste datsuner :thumb
  11. rekorden min er rimelig vinglete så at den blir stivere er vel egentlig en fordel :thumb
  12. enig når det gjelder speila. er tøfft med ascona uten fangere men det er rart at ingen sveiser eller i det minste sparkler igjen høla etter støtfangerfestene, blir mye penere da
  13. å sveise fast fjøra trur jeg ikke hjelper så mye, det sprekker nok opp med sånne belastninger. Skar kappe fjøren på rekorden min snart jeg og, skar få på noen 16" felger, men er litt usikker på hvor mange runder jeg skar kappe den skar bli skamlav værtfall
  14. tøff bil:thumb hvor får du tak i revehale hen? den gamle jeg har hengende i antenna begynner å bli litt sliten så jeg trenger en ny:D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår