Gå til innhold

Hellor

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Hellor vant dagen sist August 5 2014

Hellor hadde mest likt innhold!

Om Hellor

  • Bursdag 08/21/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    GTi
  • Biltype (eks Audi)
    VW Golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bilstein gassdempere og Eibach fjærer (2cm) ellers helt original...
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar

Hellor's Achievements

  1. Alt er til salgs... Til rett pris ;-)
  2. For mange år siden la jeg ut en post her da jeg fikk tak i bilen... Mye har skjedd siden den tid... Nå er den på norske skilt og klar for moro.
  3. Disse felgene skal egentlig sitte på min GTi 16S Oettinger men siden den ikke er klar enda så jeg ingen grunn til at de ikke kunne testes ut på min sølvgråe... Og her er mine to skjønnheter "face to face" en høstdag ifjor...
  4. Jo det vil jeg absolutt tro, det er jo flere som har fått godkjent einsere med 16v motorer tidligere... Jeg bare innbiller meg at det er en enklere prosess enn å gå runde på runde med visinger hos Biltilsynet som alle vet kan mye mer om bil enn de som faktisk konstruerte bilen i utganspunktet...
  5. Har bare momset den inn siden jeg skal restaurere den i vinter så jeg trenger ikke skilter riktig enda... Regner med å ta den inn på motorhistorisk grunnlag. Har vært i kontakt med LMK som mente det ikke burde være noe problem. Den er i meget bra form, kun 4 eiere før meg og servicer er overholdt. Den går betydelig bedre enn en 1800 GTi men den har ikke det jevne draget som 1800 GTi'en har... Oettingern har ikke det samme bunndraget men når den passerer 5000 omdreininger så er det vill fest helt opp til 7500 omdreininger. Eksempelvis så er det ikke noe problem å gire ned i tredje gir i 120 km/t og pøse på... Artig bil! Det ligger et reisebrev på http://www.dav.no for de som er interessert
  6. Fikk bilen med hjem for et par uker siden. Turen opp igjen gikk veldig fint og vi la også turen innom Oettinger... Her er noen bilder...
  7. Ja og jeg er litt usikker på om det kan lønne seg å prøve den på den alternative metoden å regne ut engangsavgiften på (alternativ utregning av bruksfradrag) eller gjøre det på den vanlige måten. Hvis jeg taster inn verdiene som ligger til grunn for denne bilen så ser det ut til at jeg kan spare nesten 14000 på den alternative måten... Men vi får se hva som skjer... Inn skal den uansett ;-) Ja understellet skal være standard GTi anno 1982 men den ble levert med gule Bilsteindempere fra fabrikk visstnok... Uansett om de fortsatt sitter på eller ikke så blir de nok byttet ut tenker jeg... Nå nei du ;) Den må jeg nok også ha i garasjen... Så får jeg "elle" om hvilken bil jeg skal kose meg med når det er fint vær ;)
  8. Hva vil det si å registrere en bil på motorhistorisk? Er det noen restriksjoner som følger med hvis man velger å registrere den på denne måten?
  9. Hehe.. For å si det sånn... Jeg har alltid vært god til å jakte på ting jeg har skikkelig lyst på ;-) Den står i Marseillesområdet nå... Snart står den på Hadeland :-) Regner med å ta den med på noen treff på sensommeren før den blir kjørt inn for vinteren og "gått over" og klargjort til sommeren 08.
  10. Selvfølgelig skal den holdes helt original :) Den skal til og med shines ekstra slik at den blir helt smykke innvendig og utvendig... Moro!
  11. Jeg er nok litt gal men jeg har nå trått til med begge beina og skaffet meg en meget spesiell Golf 1 GTi. Under finner dere bilder av en Golf 1 GTi 16S Oettinger. Dette er en meget sjelden spesialutgave av Golf 1 GTi som ble laget kun for det franske markedet. VW i Frankrike ble bekymret over at Peugot, Renault osv laget GTi-modeller som var mye kraftigere enn deres 1.6 110 hesters GTi og Golf 1 GTi 16S ble levert med en 1.6 16 ventilers motor bygget av Oettinger. VW i Tyskland godkjente prosjektet og den ble solgt med garanti fra VW forhandlere i Frankrike. Det ble bare laget 1250 eksemplarer av denne modellen og min er nr 1080. Motor og drivverk ble levert av Oettinger. De satte en 16 ventilers topp på 1.6 motoren, lagde andre stempler, lettet og balanserte veiva, utvidet oljekapasiteten med en liter til, ny bunnpanne og modifiserte girkassa. Inni bilen så går speedometeret til 240km/t og turtelleren går til 8000 uten rødmerking!! Totalt yter hele pakka 136HK. Skjørt og byggere ble levert av BBS mens ATS leverte felgene. Jeg har vært så utrolig heldig og fått tak i en som jeg drar ned i begynnelsen av juli for å hente. Jeg gleder meg skikkelig og skal selvfølgelig gi dere flere bilder når jeg får den opp hit. Nyt bildene folkens :)
  12. Jeg skal hente en bil i Frankrike. Har tenkt å kjøre den fra selger i Frankrike og plassere den på et Autotog og ta bilen på toget til Hamburg, kjøre fra Hamburg til Kiel og ferje derfra. Hvis jeg skaffer franske eksportskilt, gjelder disse da helt til jeg kommer til Norge? Andre erfaringer med å hente bil i Frankrike mottas med takk!
  13. Nei, har egentlig lyst til på holde den så original som mulig. Vel, den er jo ikke helt original med Bilstein gassdempere og Eibachsenk men det er for å få den enda vakrere og bedre å kjøre at jeg har gjort dette... Ellers skal den holdes slik den er nå... Har lyst til å kjøpe 4 nye Snowflakes eller kanskje få tak i noen fine 15" BBS felger anno 1983 til den... Nå har den blitt satt i garasjen for vinteren og jeg savner den allerede... Får håpe våren kommer fort...
  14. En eldre tannlege på Elverum kjøpte den ny i januar 1984. Har gått oppi Østerdalen i alle år. De siste 15 har den ikke blitt vinterkjørt. Den har blitt tectylert og den er helt rustfri. Interiøret er prikkfritt og det er vel knapt noen som har sittet i passasjersetet eller baksetet... Morsomt å ha :)
  15. Heisann. Min første post her... Er en stolt eier av en meget fin 1984 modell Golf 1 GTi. Bare voksne eiere og helt original (vel, bortsett fra at den er sluppet ned 2 cm ved hjelp av Eibachfjærer...). Den har ikke blitt vinterkjørt de siste 15 årene og alle servicer er fulgt... Skal bli min veteranbil dette.. Prøvde drturbo sine Ronal felger på GTi'en min i helgen og synes den ble ganske så tøff... Har lagt ved et bilde av hvordan den ser ut original også... Enjoy!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår