Gå til innhold

FredrikB

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FredrikB

  • Bursdag 10/15/1986

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Vernepliktig slave for Norge

Contact Methods

  • Bosted
    Trysil

FredrikB's Achievements

  1. Min oppfatting av at mange som er nye i drifting foretrekker bmw 3-serie(dem litt eldre)... Mest pga at drifting er dyrt og skal du starte med en s15 eller en gt-t skyline så bør du være ganske godt økonomisk sikret! For du kommer til å ødlegge bilen, igjen, igjen, igjen og igjen....
  2. KN/kon filter+varme=bajs! det som gir effekt i meget små mengder er et COI system, da luften blir avkjølt. Jeg monterte et pipercross filter og et forlenget stainless rør på min 1.5l civic en gang i tiden, og det ga faktisk endel mer (en forventet) effekt. Merket ikke store forskjellen på varme dager heller! Men ingen tvil om den likte seg best på seine høst kvelder med kjølig luft... Og dessuten hørtes det ut som det var et beist av en monster motor som satt i den!
  3. Innpress er vel det viktigste utenom at felgen passer på sirklen sin. Ettersom det ikke er "lov" å forandre hjulbredden mer en pittelitt, så bør du ikke overskride innpresset noe særlig. Du kan også miste litt kjøre egenskaper pga det og i værste fall kan felgen skrubbe bordi kaliperen din.. Og da har du et problem. Du bør også tenke på at bremsene avgir jævla mye varme, så hvis du skal kjøre mye på bane(eller tilsvarende satsing på "sperret?!" området) så bør du tenke litt på at innerkanten av felgen ikke ligger for nærme kaliper/skive. Har sett folk med rødglødende felger og punkterte dekk pga det før.
  4. Det er fortsatt en ting du bør være litt OBS på og det er om det ting som kanskje ligger der du vil legge eksosen nærmere som kan smelte/reagere dårlig med sterk varme. Mest trolig er det en grunn til at det er sånn, men hvorfor ikke prøve. Er noe dritt med eksosanlegg som skraper nedi =/
  5. Greia med oljekjøler er det samme som med en intercooler, den skal kjøle ned noe med minst mulig motstand. Har du en overdimmensjonert oljekjøler så vil du aldri oppnå en optimal temperatur på oljen din, er oljen for kald blir det altså for tykk og mister egenskapene sine fullstendig! Men du slipper jo at olja koker.... :P Og om en kjøler fra en lastebil/buss kjøler mer eller mindre kommer nok mye ann på hva den er ment å kjøle. Antageligvis er nok den eneste store forskjellen mengden olje som flyter igjenom på en tidsenhet. Men på en IC vil du jo ha minst mulig motstand og mest mulig kjøling for å ikke miste trykk. Men det var nok off topic.... En oljekjøler kan i teorien brukes som IC! Men er det smart? Nei... Dårlig flow og mye fjøsmekk for å få det til å funke antar jeg. Og han vil antakeligvis miste effekt pga nettopp det.
  6. Å montere en turbo i en 1.6l motor av ny utgave er null problem (men, ikke tro det er lett:P) Du får garantert kjøpt helt greie "bolt-on" kit som gir sånn grei effekt økning! Vet ikke hvor mye bhp du har nå, men la oss si 130 ca, så vil du få på en Honda 1.6l motor greit kunne få 40+ bhp med ny IC og turbo. Men turbo er ganske dyrt, må regne med å punge ut ca 40k for IC, bolt on turbo og elektronik. Skal du ha verksted til å utføre monteringen kan du slenge på noen 1000lapper ekstra. Men hadde jeg vært deg ville jeg holdt meg til N/A tuning, gir kanskje ikke sammen effekt økningen, men er mange ganger mer driftsikkert og enklere for "vanlige" folk å montere/vedlikeholde. Vurderte en gang i tiden å gå til innkjøp av noe Greddy bolt-on greier, men fikk klar beskjed av noen svensker at hvis du skal ha turbo så regn med et X antall timer skruing og banning+++ Men har du pengene så kjør på! Og husk at ikke overdimmensjoner deg helt! Skal du ha stor turbo så må kvaliteten på de fleste andre delene i motoren øke proposjonalt!
  7. Mulig jeg tenkte feil å... samme det:P Var bare en ting tenkte, som sikkert ikke stemmer:P Liker ikke å tenke, mye bedre å bare vite! =D
  8. Korriger meg om jeg tar helt feil nå! : Men har du lavere komp så "suger" vel motoren til seg ting lettere? Så hvis du har forgasser så vil det (kan jeg tro) bli hardere for motoren på værtfall innsugs delen. Føler at dette ble helt feil, men man lærer så lenge man lever! Dessuten var det bare en teori..
  9. Nå kjenner ikke jeg bilen din og hva du har gjort med den. Men er den orginal sånn stortsett så skal det nok tvilsomt ha noe med det å gjøre. Det er fordi turboen skal få spolet ned, kjølt seg ned og få olje at du lar turbo biler gå 1-2 min på tomgang. Men vi har hatt det samme problemet på en bil her på jobben. Man fant vel igrunn ikke ut helt hva det var, men tror det var noe med at dysene(M/tilbehør) ikke helt fikk med seg at bilen var AV og dæsja innpå litt ekstra drivstoff. Og da blir det jo "våt" og bilen er tungstartet! Men kan være masse annet for den del, alt fra dårlig spenning i starteren til mer alvorlige ting.
  10. Hei! Jeg har lenge tenkt på tanken med å bytte en D15B2 motor mot noe litt større i min Civic DXi. Kjøre messig er bilen i utmerket stand! Men pga militær tjeneste måtte jeg desverre avskilte solstrålen min D= Men nå som jeg begynner å bli ferdig med dette skitet og jeg fortsatt har bilen så har jeg lest og tenkt seriøst på å bytte motor i den. Alle vet jo at D15B2 motorn i den sutter hardt. Jeg har sendt en forespørsel til et amerikans firma på pris og litt info. Derfor spør jeg dere her om dette er helt feil eller kan det gå?: - Jeg har lest at bytte fra B til B-serie er vanligst, vanskelig fra D til B ? - Stemmer ledningsnettet sånn omtrent overens fra en USDM til en EUDM modell? - Og sist men ikke minst, er det gjennomførbart med norske vei regler som de er i dag?
  11. Tid til arbeid har jeg, penger derimot =/ Men hva kan være så mye arbeid med det? Vet av erfaring at sliping etc er tidkrevende/kjedelig! Men at det er dyrt? Er jo snakk om å kjøpe pussepapir og sparkel. Sveisingen er vel den eneste store kostnaden?
  12. Jeg lurer litt på om det er mye slit med å modifisere bilen til et litt smoothere utseende. Da med tanke på "skilt-luke" bak, lister etc ... Mest med tanke på sveising og sparkling!
  13. Det skal være slitasje markering på klossene. Hvis du har slitt dem helt ned sånn at du ikke har kan se de små "rillene" tilsvarende som på sykkelbremser må du skifte snarest! Men har du 0,8 cm igjen på begge sider er det mer en nok:P da er det nok inget problem
  14. Har en Civic Coupe 1.5l DXi 1992 modell som jeg vuderer sterkt å lage prosjekt bil av i vinter. Motoren holder ikke mål og skal byttes ut, er det noen med erfaring fra dette området som er villig til å fortelle litt om problemer jeg kan treffe på og evnt andre ting som kan være kjekt å vite? Og gjerne litt med omreg osv. Har hørt at det skal gå greit med alt papir arbeidet hvis jeg kan bevise at samme type bil har blitt konvertert før. Og at alt såklart er i forskriftsmessig stand. Motoren som sitter i nå er jo en B15D2 motor om jeg ikke husker helt feil, og jeg vil ha i en motor fra enten er VTi, SiR eller EX/ES på 1.6l og Vtec... Og ettersom jeg skal N/A tune den vil jeg også ha en motor med DOHC. Har ikke sånn utrolig mye peiling på motorswap i Hondaer. Så trenger litt start hjelp =D
  15. Samme som skjedde med bilen min høres det ut som. Er mest trolig ikke noe større problem en at klossene dine er utslitt. Det skal ikke være så vanskelig å se, men ta å ta dem ut hvis du er usikker. Bremsene mine røyk i 160 rett før en sving, var ganske ekkelt da helt plutselig det kom stygge lyder og bremsekraften sank=/
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår