Gå til innhold

Rune-a

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Rune-a

  • Bursdag 04/27/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Rune-a's Achievements

  1. Sorry, glemte å poste det =) - Lite brukt Garrett T25 int wg Turbo (210hk): 4685- inkl mva. - SPA turbo manifoil (Kan du kontrollere at manifoilen er riktig): 3985- inkl mva. ELLER - Sveise turbo flensen på den originale manifoilen: Ca 2000- - T25/T28 Olje slange kitt med missing link, olje retur og levering med div flenser og pakninger: 1985- inkl mva. - Passende intercooler kitt med rørene, silicone slanger og klemmer: 4985- inkl mva. - Sandwich adaptor: 450- inkl mva. - Flensløs downpipe: 985- inkl mva. - Downpipe flens: 400- inkl mva. - Div silicone slanger (Spjeldhuset og turboen): 400- inkl mva. - Bensin trykksregulator: 985- inkl mva. - Manual boost kontroller: 595- inkl mva. Totalt: 17470- inkl mva. Vi kan gi deg en samlet pris på: 16985- inkl mva. Da har du alt som trengs for å installere et turbo kitt i bilen din. Det er best å holde hk under 200, for da trenger du ikke oppgradere int deler i motoren, stemplene og råder for eks. Bensin pumpe klarer 200hk, samme som bensin filteret, fuel rail, clutch osv.
  2. Har nå snakket med Nordic import, og dette tilbudet kom de med. inkl. god hjelp til installering. Selv synes jeg det så litt dyrt ut, i forhold til andre steder jeg har sammenlignet med. Hva tror dere som har peiling?
  3. Hmm, ut i fra alt dette kan det virke som om det vil være en bedre løsning å ta en f.eks 1.8 eller 2.0 motor fra en lancer og smette rett inn. Har undersøkt litt og sett at de visst nok skal gå rett inn. Ser at det ligger en lancer evo på finn også, hadde vært moro å prøve å smette inn en 4g63. Men da må jeg bytte kassa og alt sammen, hadde sett lyst på å bare bytte motoren =)
  4. Slangeoverganger, rør, eksosanlegg, annet filter, dette var jeg klar over. Resten var nyttig å vite =) Det er elektronisk motorstyring i bilen, kan jeg levere den til noen som "fikser sånt" og justere opp trykket elektronisk? Intercooler trodde jeg ikke at jeg -måtte- ha, men kan vel være lurt. Men har sett mange snakker om turbomanifold. Hva er det? Inneholder disse turbo-kittene alt man trenger stort sett? Takk!
  5. Okey, nå har jeg undersøkt litt mer her. Og ettersom jeg har fått med meg så er det ikke en turbo til hver bilmodell, eller et kit til hver bil. Så det er rørene og slikt som kanskje er best å bygge selv, også kobler man det på en turbo. Men hva trengs for å bygge ut til turbo motor? Dette har jeg kommet meg fram til: -Nytt grenrør, med "uttak" til turboen. -Vekk med luftfilteret og inn med..? -Turboen selvfølgelig. Må man ellers fikse noe? Kobler man turboen inn mellom det normale luftinntaket og luftfilteret? Hvor kobler man eksosen tilbake fra turboen igjen? Inn i det nye grenrøret? Håper på svar, trenger litt hjelp her EDIT: Kom over dette nuh, hadde dette vært idèelt? T3 Turbo Kitt m/ Ext Wastegate og Dump Ventil | FINN torget
  6. Okey, er det de fleste sier, så velger å spare pengene.. Da kommer neste spørsmål, går det 18" på bilen orginalt? Uten å valse... Forresten, ang. turbo. Det er en "sugemotor" som du sier, men er helt klar for å spytte litt penger inn i en turbo, om det finnes noe kit, eller noe som passer til bilen, uten de alt for store modifikasjonene. Problemet er at jeg ikke aner noe om turbo, størrelse eller lignende. Så om noen kan peke ut noe som passer, eller har erfaring med det på colt hadde det vært fint.
  7. Hei! Noen som vet om det funker med 18" på Colt 1.6 '93? Har nemlig bestilt meg felger med dekk: 225/35/18 (ET42). Har planer om å bredde den, men får jeg brukt disse felgene før jeg valser? Rune
  8. Hei! Noen her på forumet som valser, eller vet om et sted i Oslo jeg kan få det gjort? Rune
  9. Halla! Jeg har nettopp skaffet meg en Mitsubishi Colt 1.6 (113hk), og den går for så vidt greit nok til at jeg bor midt i Oslo. Men har lyst til å hente ut litt mer hester. Jeg vurderer i første omgang åpent luftfilter og effektanlegg. Også evnt. turbo (lite peiling på turbo). Har sett både på Remus sitt effektanlegg (Simco AS) og vært i kontakt med Svendsen eksos. Vil det være stor forskjell om jeg kun monterer bakre del (Remus) eller om jeg får Svendsen eksos til å komponere noe egenprodusert inkl. bytte/fjerning/tuning av katalysatoren? Noen som har noe erfaring eller aner om det er noe særlig å hente på dette? (Vet man kan bytte motor, og hente mye der, men tror ikke det er noe jeg skal begi meg ut på)
  10. Heisann! Har nettopp ordnet meg CVL-6K, som jeg tenkte å montere i siden av midtkonsolen på passaten min. Har sveiset og kappet egen midtkonsol, så det er godt feste og plass. Noen som tror det blir for lavt? Snakker knehøyde. Uansett så trenger jeg en forsterker til disse to. Og bare disse, jeg har forsterker til resten. Resten: RF t10001bd på 2 x pioneer 3004spl. 3-veis 6x9" pioneer i hatthyllen. Ellers så har jeg et komponentsett fra pioneer med 2" diskanter i dashporet og 13 cm i dørene. Takker på forhånd for alle svar =) BTW. Her er info om de: http://www.cadencestore.com/ProductCart/pc/caraudio_detail.asp?idcategory=49&idproduct=97
  11. hehe, ok =) Vet aldri.. Kjekt å ha i forhold til reklamasjoner og sånt.. Er det 2006 modellen? Kan vi ikke si 4800,- inkl. frakt da? Har sendt den mail med navn, adresse og tlf. =)
  12. Har du kvittering på den? Er ikke veeeeldig nødvendig, men kjekt å ha.. Kjøper den for 4500,- på dagen... Kontakt meg på aspvik@gmail.com MVH Rune
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår