Gå til innhold

brumlebil

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om brumlebil

  • Bursdag 08/15/1984

Contact Methods

  • Bosted
    trondheim

brumlebil's Achievements

  1. Hei. Har trøbbel med min astra g 1,8 2000 mod. Når jeg kommer inn mot lyskryss ol, og trykker inn klutsjen for å bare trille inn, smeller somregel turtallet ned i null og bilen dauer. Må kjøre med air conditionen på for å holde turtallet oppe slik at den ikke kveler. Noen som har formeninger om hva som kan være feil?? Har prøvd ny lambdasonde og bytta luftfilter, ikke gjort mer enn det enda. Ga forøvrig null effekt.
  2. I denne forbindelsen lurer jeg på hvor mann egentlig får kjøpt for eks en ny Z22SE motor, eller 2.0 turbomotoren for den saks skyld, og hva i all verden dette kan bli å koste?? :) Har også en litt slapp 1.8 L coupe.
  3. har en astra 1,8 16V bertone 01 med ca 115 gamp. Er det noe som helst muligheter til å få mer guffe i denne?? turbo, chipp, motorbytte osv.....hva er mulig?
  4. har hatt lignende problem på min astra, riktignok på høyre bakdekk. dette kom rett og slatt pga at bremsestemplet var kaputt. ville ikke slippe opp ordentlig etter bremsing. dermed blei klossene liggende og file på skiva, og det peip noe helt jævlig :)
  5. Køpte meg ett helt skrin med kaliperverktøy for 300 på biltema, funka som gull!!! Takker for hjelpa! :D
  6. Okey, har prøvd å skru stemplet med ei rørtang, skrudde mot klokka å stemplet kom utover, når jeg prøver å skru med klokka går det rundt, men stemplet går bare 1 cm inn, da vil det ikke lenger inn. Dette er jo ikke nok til å få calipern over klossene og skiva :) Any ideas??
  7. Visst d skal skrus å ikke presses så begynner jeg å skjønne litt mer ja. Er to hakk ovenfor hverandre på stemplet som i tilfelle kan se ut som feste for aktuelt verktøy. Da bli det å prøve med tang imorgen, funker ikke d, blir det en tur på biltema på mandag for å kjøpe en boks med "bremsestempelverktøy". Takker for hjelpen sålangt! :)
  8. halloisen. Astra G bertone 2001. bytta bremeseklosser bak. klarte ikke engang med brekkjern å få inn stemplet i calipern igjen etterpå. har ikke gått løs på andre siden enda. bakgrunnen for å bytte klosser var voldsomme ulyder fra høyre bakdekk(der jeg har bytta, å ikke får inn stemplet). tar det nesten forgitt at det ikke var klossene det var noe galt med, men calipern. for d skal være mulig å presse inn stemplet i calipern igjen slik at jeg får den på? skal også sies at stemplet sto litt sånn på halv tolv når jeg tok av calipern, det løsnet først å spratt ut når jeg rota med brekkviren. hva tror folk? gåen caliper?? eller skal stemplet være stein stokke hardt??
  9. hei, tenkte å bytte ut det orginale anlegge på min astra G. kunne noen vært grei å fortalt meg sånn ca hvordan jeg går fram får å fjerne beskyttelsesplatene som liogger over høytalerne, slik at jeg slipper å knekke og ripe opp ting. samme med diskantene, er de bare å plukke rett ut eller må plasten rundt bort?
  10. hei. kan noen fortelle meg noe om hvor mye drivstoff en 1998 eclipse 2.0 gs 16v med 145 hk bruker?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår