Gå til innhold

Nitjo

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nitjo

  • Bursdag 04/10/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Nitjo's Achievements

  1. Gode 190E var fin vogn å sladde med. Liker også manta'n med Esab sperre. Den er lett å holde ute, og noe mere velbalansert enn Ascona'n. Har også prøvd å sladde med Omega, som har en tendens til å komme værre på kontra'n enn selve sladden. Grufull vogn å sladde med. Den beste sladdebilen jeg har prøvd var en Ford Taunus. Sveisa sperre, 2,3liter og mye moment. akuratt nok power til å holde hjulspinnen i gang på 3a på våt asfalt. hehe. sladda godt den gode brune taunusen min. (brun med blå stripe, og ronny och ragge bulk i døra) Synd den ble spiker for noen år siden.
  2. Du får kjøpt glassfiber karosseri til å bygge slike replikaer. Bruker da VW 1600 understell. Veit om en slik jeg også... men fronten på den er noe anneledes. Kan være custom karosseri av den der da..
  3. Det er BOGE dempere fra merchedes. Sjekka de på badevekta. Det skal ca 20-27kg for å presse demperen sammen, og ca 20-22kg for å holde den stille. Usikker på hva vanlige dempere er. Er som sagt gass dempere, de har gjevnt trykk hele veien ned, så teorien min fra i stad stemmer ikke. hehe. (Prøv og feile metoden) Hørte med en engelskmann, og han sa at han hadde merket følgende på sine Koni da han justerte dem på max: Så han justerte de ned litt:
  4. Hva er de brakettene til? Ser jo ut som adapetplater til andre calipere. Stemmer det? Mulig å få nærblide? Kadett C caravan kan jo bli kult det. hva er det for noe styling du tenker på???
  5. GSI sperra passer i Ascona A akslingen ja. Men kanskje du må skimse litt pga annen utveksling... Evt så har jo Esab god sperrer. Billige også
  6. Er det noe mål for stivhet for dempere? tenker da badevekt og press på prisippet. Altså man ser antall kg som skal til for å presse sammen demperen. En demper vil ha forskjellige egenskaper, altså forskjell på hvor mye krefter som må til å få begynt å pressa ned, og om det blir tyngre å presse lengre ned. osv Er min oppfatning at gass vil bli hardere desto lengre ned man presser, men olje skal være helt gjevnt hele veien ned. stemmer dette? eller har jeg noen hull i teorien min???
  7. Flere påskenøtter. skal finne en pressening og slenge over bilen min, så kan dere gjette. Vinner'n får et påske egg spandert av meg.
  8. Jeg lurte på en ting. Om man tar dempere fra en relativt tung bil, og setter disse på en ganske lett bil med senke fjærer ol. Hvordan påvirker dette bilen. Er snakk om skikkelig harde gass dempere som skal på en 1000 kg bil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår