Gå til innhold

ford1

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ford1

  • Bursdag 11/05/1957

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Hund - Bil - Data
  • Modell (eks S4)
    Sportage
  • Biltype (eks Audi)
    Kia
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Operatør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    vestlandet

ford1's Achievements

  1. Fant tilfeldigvis sprekk i liten vakumslange mellom innsug motor og torpedovegg i går. Skiftet denne og det hjalp betraktelig, men fortsatt "ubetydelig" ujevn gange. (TKarlsen var jo inne på noe her ) Etter prøvetur med flere stopp/start gikk bilen rimelig fint helt til jeg kom opp i 60-65 km/t. Da fikk jeg motorlyset på og følgende feilkoder: P0301 og P0171 P P0171 er vel luftmassesensoren - men hva er "P0171 P" ??? Tenkte jeg skulle rengjøre luftmassesensoren, men med hvilket rengjøringsmiddel ? Dette er jo ganske delikate saker som en bør være forsiktig med. Vurderer å bruke elektronikkrengjøring. Noen som har forslag
  2. Har nå sjekket luft-tilførsel slange fra luftfilter til innsuget som ser ut til å være tett og fint. Tror ikke det kommer falsk luft der i alle fall. Har også tømt bensintanken og silt bensinen, ca 30 liter hvorav 4-5 dl bunnfall/vann ble fangsten. (Ikke antydning til rust i bunnfaller.) Fortsatt samme problem med feiltenning på sylinder 1. (P0301) Regner med jeg må gå videre og begynne med innsprøytningsventilene Noen som har kunnskap/peiling på slikt ? Eller er det andre ting jeg bør se på ?
  3. Takk for godt innspill. Skal sjekke dette i dag. Er slangen og slangeklemmene i orden må det vel være tett nok vil jeg tro. Vet ikke hvor mye/lite falsk luft som kan forårsake slike problemer, men det blir jo aldri brukt noen form for tetningsmidler ved montering av denne slangen ?
  4. Min Sportage 2001 mod. Bensin, er lite samarbeidsvillig for tiden. Får diagnose på "feiltenning sylinder 1" Har skiftet plugger, pluggledninger og coiler - Men samme problem/diagnosefeil. Tenkte derfor å "gå løs på" drivstofflinja. Skiftet bensinfilter i dag, noe som viste seg å være nødvendig da det gamle filteret inneholdt en brun væske som knapt nok luktet bensin (Kanskje jeg nå skal tappe av bensintanken for å forsikre meg om at det er ren bensin der.) Videre tenkte jeg å ta fatt på innsprøytningventilene, noe som ser ut for å være en "større" jobb. Noen som kan komme med gode forslag til feilretting. Ser det er forskjell på innsprøytningventilene i forhold til hvilken sylinder de skal stå i. (Hvorfor vet jeg ikke.) Det er vel også mulig å teste innsprøytningventilene - men hvordan ? Dette hadde jo hvert en fordel før en event. må kjøper nye. Er jeg inne på rett vei for å løse problemet ? Og/eller er det andre ting jeg bør se på ? Bilen ble EU-godkjent Oktober 2015, men ikke verd å legge ut store kostnader på da det vil bli for dyrt ved neste EU-kontroll. Vil derfor prøve å ordne dette selv
  5. <!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:DoNotOptimizeForBrowser/> </w:WordDocument> </xml><![endif]-->Diverse bildeler med mer til salgs.[ATTACH]24073[/ATTACH] Ford Sierra Instruksjonsbok, Ford Sierra 1982 til 1993 Gjør det selv håndbok "Haynes"(Svensk) Speil, Vindusvisker-motorer, Antenne/Varmerute-Enhet Bakrute, Armlener, Askebeger, Baklykter, Blinklys-lykter, Hovedlykter, Multibrytere, Brytere, Lasteholdere, Klokke, Vindu-sveiver, Div.innvendige Deksler, Dashboard/Innstrumentpanel, Grill, Sikkerhetsbelter, Nakkestøtter, Solskjermer, Jekk, Kjøleveske-tank, Servoveske-tank, Oljepåfyllingslokk, Diverse Følere, Diverse Slanger, o.s.v. Ny/ubrukt OBDII Feilkodeleser m/brukeveiledning og softweare, leser og sletter feilkoder.
  6. Takk for svar, ser ut for å stemme det du skriver. Har nå selv ødelagt en av disse koblingene, og satt på vanlige slangeklemmer istedet. (Det enkle er ofte det beste :-))
  7. Og så var det selvfølgelig samme type "merkelige" plast-koblinger/ muffer på bensinfilteret også. Nei, takke meg til gode gamle slangeklemmer. :-)
  8. Har ett problem med skifte av brenstoff-rør på min Kia Sportage 2001 mod. Helt framme ved/under motoren, går bensinrørene over til fleksible slanger. Hvor rør og slange er sammenkoblet er det originalt brukt noen "merkelige" plast-koblinger/ muffer. Har ikke sett noe lignende tidligere, og lurer på hvordan jeg "åpner" dem for å ta ut det gamle bensin-røret, for så å sette inn nytt. Noen som kjenner til dette og kan gi meg ett hint. :m'm: [ATTACH]23507[/ATTACH]
  9. Sierra 93 mod. 2 liter DOHC Hvor finner jeg følerne for kjølevannstemp. på motorblokka, og hvordan kan jeg skjekke at de virker. wtf?
  10. Takk for hjelpen, men vet du hvor følerne sitter og event. hvordan jeg kan skjekket dem.? :web
  11. Har en Ford Sierra 93 mod. 2.0 l bensin (DOHC) Skiftet tidliger termostat da temperaturmåler begynte å vise noe høyt nivå. Hørtes også ut for å være luft i kjølesystemet. Etter skifte av termostat viste temperaturmåler noe lavt nivå. (igjennomspylte/skiftet samtidig kjøleveske/vann) Har kjørt med noe lav temperatur på motoren noen måneder nå, og det høres fortsatt ut som om det er luft i kjølesystemet. Så her en dag da jeg skulle starte en kald bil, viste temperaturmåleren topp temp. (nåla for maks til værs, med kald motor.) Kan det ha noe med følere i motorblokka ? Har hørt det finnes to slike, men har ikke funnet dem ennå. Det må vel være noe elektrisk eller ??? :drive2
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår