Gå til innhold

hodniss

Bruker
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hodniss

  • Bursdag 07/08/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Cortina mk1
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1966
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1500

Contact Methods

  • Bosted
    Grimstad

hodniss's Achievements

  1. Gammel post, men kan være greit å ha infoen her hvis noen søker. Kjært barn har mange navn... Stab/stabilisator stag kalles anti-roll bar, sway bar eller stabilizer bar på engelsk.
  2. Volvo hadde deler på lager! ;-) Flammefellen var potte tett så byttet den i første omgang, så god som ny! Litt for mye jobb å ta av boksen når det er så kaldt ute, får heller se til våren om jeg gidder å rense den. Tusen takk for all hjelp!
  3. Ok, sorry sorry Veishusventilasjons-Politi! Men hvor sitter flammefellen? Eller hvor er det mest sannsynlig at det har gått tett?
  4. Hvor sitter det på en standard B230A motor? Har søkt, men det er ingen som forteller hvor det sitter? På blokka, innsuget? Grunnen til at jeg spør er at det lekker mye olje fra toppen, spruter ut i torpedoveggen. Trodde først det var ventildeksel pakningen, men den så helt fin ut. Leste litt rundt og fant ut at det sannsynligvis er veivhusventilasjonen som er tett.
  5. Takk for svar! Den er koblet på det orginale ledningsnettet på 240'n. Der er en gul ledning med konstant spenning og en rød ledning som følger tenningen. Har kjørt litt med spilleren avskrudd, ser da at "standby lyset" kommer og går litt.
  6. Hei, Jeg har problemer med cd-spilleren min som skrur seg av og på (omstart/restart) hver gang jeg: - bremser - rygger - blinker - dimmer osv... Med andre ord gjør noe som helst. Er det mest sannsynlig jordfeil på cd-spilleren eller kan det være jordfeil eller annet sted? Det elektriske fungerer ellers bra. Takker for hjelp! /Gjerund
  7. Hvordan løsner man selvstrammings-mekanismen på bremsene bak? Det er så vanskelig å få av tromlene....
  8. Det er 2 bolter som fester servoen + en justeringsbolt. Justeringsbolten og den ene strammebolten er godt synlig. Den siste strammebolten sitter fryktelig knotete til, og du må bruke skralle med lang forlenger for å komme til. Har dessverre ikke bilde.
  9. hodniss

    biltema

    Jeg har også en billig vinkelsliper, funker greit den. Har kappet både karosseri og telgstein med den. Bare pass på at du kjøper en som er beregnet på 125 mm skiver, ikke 115 mm, da er det bedre utvalg på skiver. For kapping i stål liker jeg veldig godt tynne tynne kappeskiver, da går det som varm kniv i smør. Man må bare være litt forsiktig fordi de ikke tåler så mye. Kult at du begynner så tidlig! Stå på! Du kan vel kanskje ønske deg verktøy til Jul?
  10. Når jeg starter bilen går startmotor rundt og bilen starter opp, men den dør 2-3 sek etter oppstart. Jeg har skiftet bensinfilter, luftfilter og sjekket bensinpumpen. Jeg har lest i forumet at mange har hatt lignende problemer så jeg tror det er noe med forgasseren eller tilhørende vakumledninger eller elektronikk. Det kan virke som om bilen dør når autochoke slår seg av. Noen som vet spesifikt hva som kan være problemet? (F.eks hvilken vakumslange som kan gi slik oppførsel) Takker på forhånd for all hjelp!! Edit: Er det noen måte jeg kan tvinge choken til å stå på eller noe så jeg kan få kjørt den et sted jeg har tilgang på verktøy?
  11. Det står jo 16k på telleren, ikke 160k. Hvor mange ganger teller er gått rundt kan man jo bare tippe på...
  12. Ja, hvordan blir det med de caliperne? Virker ikke som om du vil selge noen deler.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår