Gå til innhold

cpeders

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om cpeders

  • Bursdag 06/02/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Jobber i butikk
  • Motor (eks 1.6)
    2,0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Så standard som det kan bli, en liten forsterker er det eneste ekstra.

Contact Methods

  • Bosted
    aust-agder

Profile Information

  • Gender
    Male

cpeders's Achievements

  1. Originale lykter til SLK. Litt usikker på årstall, da det er deler som bare har blitt slengt inn i garasjen. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48543975&searchclickthrough=true&searchQuery=slk%20lykter
  2. Selv om jeg nå kanskje er i fare for å virke ubrukelig, så spør jeg heller enn å gjøre noe dumt skikkelig dumt. Hvor fyller man på girolje på V40, (2000 mod. 1,6. Den med Renault girkasse) Skulle lagt inn ett bilde av hvor jeg trodde den kunne være. Men fikk ikke lov å laste opp.
  3. ADVARSEL! Husk også å sjekke systemet for setebeltelampa på Volvo. Sist helg var jeg sjåfør for ei brud på vei til kirka. Det var ikke noe pent syn, etter at en av slangene til lampa i taket som indikerer at du ikke har setebelte på, plutselig sprakk idet jeg tok av meg belte og skulle åpne døren for bruden. Med ett sprutet det olje i alle retninger inne i bilen, og det var ikke lengre noen hvit brud i baksetet.
  4. Venstre kjørelys er borte, er tilstede av og til. Har sjekket sikringer, og målt selve lyktkassa. Uten å finne noen feil der. Derfor... Har kjørelysene separate relèer, siden det er separate sikringer til høyre og venstre. Eller er det ledningbrudd, som jeg frykter mest. Går det evt ann å stjele strøm fra høyrelampa, eller fra kurvelysa som ikke er montert.
  5. Nå er det blitt en del trumfbonus til overs, så da var B&D boksen det jeg hadde mest bruk for der. Men er litt småskeptisk til hvor godt den fungerer. Men størrelsen så jo genial ut. Kan jo til og med klare å pakke den med på MCen og bruke den som mobillader og lampe i teltet. Kanskje det den vil ende opp som.
  6. Drar igang denne tråden litt igjen. Den ga(m)le audi80en min har ett litt humørsykt batteri. Så en gang eller to i året, finner den ut at i dag vil jeg ikke starte. Tenkte derfor på >en slik en.< Erfaringer med slike "sigaretttennerbokser"? Ikke det at akkurat audien har så mye elektronikk.
  7. Siden jeg nettopp har begynnt sommerferien, er jo bilene nødt til å bryte sammen. Volvoen venter på at "privat-mekanikeren" kommer hjem fra ferie. Og nå bråker bremsene på Audien mer en hva jeg føler det er trygt å kjøre med. Så da er spørsmålet. Er det en "enkel" jobb å bytte skiver/klosser på en -94 Audi 80 2,0? Er det som så mye annet: Demonter, og sett sammen i motsatt rekkefølge? Jeg er ikke noe mekanikker, men har helt grei teknisk forståelse. Noen som har ork til å lage en kjapp punktliste hvordan jeg går frem. nevne hva jeg evt. trenger av spesial verktøy. Og om det er noen farlige ting å passe på?
  8. Trøstelager. Case closed. MC-forumet svarte to fager kjappere.. :race
  9. Hei. Blir for tiden flau av å kjøre i volvoen. Når man tråkker inn klutsjen, så kommer det en skrikkelyd som ligner på en morragretten viftereim. Den kan til tider også virke litt ujevn i motstanden når jeg tråkker den inn. Noen som har kjennskap til dette? Nå er jeg ikke noe mekanisk geni, men har tenkt litt... Er det noe hydraulikk i sammenheng med klutjen? og en pumpe/reim overføring der i bildet? Det er 1,6 strikk-motoren
  10. cpeders

    Møkk....

    Endelig ett svar... :) Det er en 94. audi 80, 2,0 (ikke e eller s) og det stemmer, den var litt frossen, men tror ikke den var bunfrossen (hvis det skulle gi noen forskjell)
  11. cpeders

    Møkk....

    Lite respons her. hadde vært fint om noen kunne gitt meg noen tips om hvor jeg kan begynne å lete etter feil, før jeg sender spetakkelt på verksted og svir av en bag full av penger.
  12. Er det opprinnelig en 3D modell?
  13. cpeders

    Møkk....

    Jeg kom til skade for å fryse ned bilen min litt for mye her forleden. Og da startet det litt mer problemer. Termostatet har aldri gitt utslag så lenge jeg her hatt bilen (2 år). Men det har jeg ikke sett på som noe problem, siden vifta på radiatoren har startet når den skulle. Men etter at den ble fryst ned og deretter kokte. Så er plutselig kjøleveske lampa begynnt å blink, og det så kjapt som etter ca 1 mil normal kjøring. Når jeg da sjekker tempen under panseret, så er kjølevese slangene ikke særlig varme (sånn cirka som en allright kaffekopp) det virker som om trykket i kjøleveska er helt normalt. (ett lite "fizz" når jeg åpner lokket på kjøleveska) Så da spør jeg meg selv, har jeg tatt knekken på toppen og det som verre er? Noen her som kan gi meg ett forståelig svar på detta? Kanskje ta med at det er en 94. Audi 80
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår