Jump to content
Bilforumet.no

FredrikSolem

Bruker
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

About FredrikSolem

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 06/11/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL BIL BIL.... Ja å litt Bil da!!
  • Modell (eks S4)
    Civic Vti
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Vekter
  • Motor (eks 1.6)
    1,6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ALT!!

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    Fredrik-Syphon
  • Bosted
    Trondheim
  1. Bilen har kun rullet 145.000 så synes det er tidlig med kjede bytte uten at jeg vet intervallene. Den er konekjørt.
  2. To feilkoder. Ryktes nå at det er tull med kjedet. Dette fant jeg på et annet forum og dette er også vært symptomene på denne: Det er kjede, men kjedet har hatt litt problemer dessverre, feilen var vel egentlig ikke kjedet, men overfølsom motorstyring på differanse mellom kam og veiv føler, symptom, bilen stopper uprovosert under kjøring, starter som oftest helt fin igjen. Det er altså ingen reim som må skiftes, men det har forekommet på ett fåtall biler(meg bekjent) at kjedet har måttet blitt skiftet pga slakk så motorstyringa registerer feil og motoren stopper.
  3. Hei Snedig problem. Bilen har tidligere hatt vakkel i kam sensor og dårlig batteri. Kjøpte ny kam sensor og nytt batteri og bil startet tvert i garasjen. Kjørte hjem å parkerte utenfor. Morgenen etter ca -8 grader så tenner ikke bilen. Starteren snurrer som den skal men bil tenner ikke. Jeg trillstartert bil og bil starter tvert. Kjører en runde og alt er normalt. Kjører hjem og parkerer, skrur av tenning. Prøver å starte og den starter lett. Tar kveld og om morgenen etter -7 grader så er det det samme. Startmotor surrer og motor går rundt men tenner ikke. Utrooooolig snedig. Noen som vet?
  4. Disse har stått på bilen kun kort tid. Bilen ble bremset i april, men skal nå selges. Bilen har kun rullet 50-100 km med disse dysene, så de er som nye!! Disse er TOP FEED. Prisen er 3500,- Send mail til fredriksolem@hotmail.com hvis intr.
  5. Selger en mer eller mindre ny HKS TWIN IGNITION (FORDELER). Denne kommer også med en plug and play ledning til MKIV Supra... sikkert flere typer denne passer på. Ellers så passer selve uniten på alle biler med fordeler! Vet ikke hvor mange km denne har sittet på bilen.... 50-100 km... Litt om enheten: The HKS Twin Power is by far the best ignition amplifier on the market. It provides the best and most consistent spark available. It is not the cheapest but it is the best! This does not include the optional installation harness. The Twin Power Ignition Amplifier is an easy-to-install ignition upgrade that continuously monitors the charge condition of the coil to allow the system to recharge to its maximum capacity without overcharging. The Twin Power provides optimum spark duration and voltage output resulting in crisper throttle response & more horsepower. It is a combination of CDI (Capacitive Discharge Ignition) and Transistor ignition in one package. The CDI segment is effective at producing high voltage, but only for a short time period, like most performance ignitions on the market. Therefore, the Transistor segment controls current to the coil (impedance matching circuit) & promotes a longer spark duration. The combination of the CDI & Transistor system creates higher RPM horsepower & lower RPM throttle response. SEND MAIL TIL Fredriksolem@hotmail.com DERSOM DU ER INTR. 4000 inkl frak!
  6. Selger en MINIMALT brukt MAP ECU 2... Denne er som NY LES MERE PÅ http://www.mapecu.com Send mail til fredriksolem@hotmail.com The MAP-ECU2 replaces voltage and frequency based air flow meters with Manifold Absolute Pressure (MAP) based load sensing (Speed Density). Voltage types include the spring door flap and hot wire types used by numerous manufactures. Frequency based units are commonly known as Karman Vortex Frequency air flow meter as used by Mitsubishi™ or DSM vehicles and some other manufacturers. This MAP-ECU2 combines the functionality of other manufacturers Air Flow Converters and Vane to Pressure Converters into the one unit, plus more. It is supplied with a blank table for professional engine tuners who have the experience to customise the configuration. Many base tables are available for popular vehicles. The MAP-ECU2 tables are programmed using a 2D Table Mode or the 3D Graph Mode. Both views allow real-time editing of the MAP-ECU2 Fuel, Timing, Auxiliary Injector and O2 Adjust configuration. The MAP-ECU2 combines the functionality of the MAP-ECU with full Timing control, OEM Air/Fuel Ratio Adjust, Auxiliary Injector control and Electronic Boost Control (requires the purchase of the Powerhouse Racing MAP ECU2 Boost Solenoid Kit on this page). It also has many on-board functions that usually require the purchase of secondary piggyback controllers such as: # Increase Horsepower and Torque with No Restrictions # Improve Gas Mileage or Power by alterations of OEM Air Fuel Ratios # Able to Use OEM ECM # Daily Drivability remains with Adaptation with the MAP ECU and the OEM ECM # Able to have 2 Settings for Performance/Fuel - Change on the Fly # Displays RPM, Boost, Throttle Position, Airflow, Timing Adjust, Auxiliary Injector Duty, Boost Control Duty, etc. # Fine Tuning Resulting in the Best Performance and Drivability # Adapts to Wideband Sensors and Controllers # NOS features - Two Programmable # Electronic Boost Controller # Launch Control # Fuel and Speed Cut Removal # Speed Adjust Allows to Make Changes when you Make Changes to your Wheel Size or Gearing # Shift Light # VTECTM alterations # Used for both Boost and Naturally Aspirated Vehicles # Full Timing Advance and Retard Controls - Knock Sensor Input # Read Boost up to 35 PSI The MAP-ECU2 has a built in serial port which is connected to an Industry Standard PC running Microsoft(™) Windows2000(™) or WindowsXP(™). Configuration and monitoring is accomplished using MAP ECU's proprietary graphical user interface. The graphical user interface allows real-time configuration and monitoring of the MAP-ECU, even while running the vehicle on a Dyno, etc. SELGES 5000,-
  7. 2 lapper! Godt under halve prisen! Fredrik
  8. MINIMALT brukt wastegate selges (50-100 km)! Kom med bud! Send mail på: fredriksolem@hotmail.com Fredrik
  9. Du finner nok ikke bare LHD på ebay nei.... Ebay er en verdensomspennende auksjonsside, så her finner du alt fra japan til island... Så om en en danske legger ut sin jspec supra på ebay så finner du den der.... men ikke alltid like lett og søke på ebay... Fredrik
  10. Hei! Noen som vet om denne? Fikk bare et kort glimt av den.... Lurer på hvordan farge han hadde på bilen sin... Mvh Fredrik
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.