Gå til innhold

themsen

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Jetta GL 1,8
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Motor (eks 1.6)
    1,8

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sørnorge

themsen's Achievements

  1. Ja var inne der..men koster jo peng å bruke d forumet.. ;( Menmen.. uansett. Har på denne motoren bygd om fra elektronisk tenning til stift tenning.. Det skal ikke være noe i veien for å gjøre dette? Det virker som det går noe galt med hjernene. Bilen sviver litt med en hjerne som virker, men så etter en stund er alt daut... Den jager masse mens den sviver. Jeg bruker en luftmengdemåler fra en omega. Kan dette være grunnen til at det ikke fungerer?
  2. themsen

    Hjerne 2,2i

    Jeg prøver igjen.. har fått til bilen nå.. viste seg at hjernen var gåen.. fikk lånt en for å teste... Men spm. er da.. er det noen som har en hjerne, eller vet om noen som har?? håper på svar denne gangen...
  3. Hei alle sammen. Nå håper jeg virkelig noen kan hjelpe meg. Holder på å bygge en bil ascona B. Har satt i en 2,2i. Fra før av stod det en forgassermotor. Sikker en 1600 eller noe. Problemet er, jeg er rett og slett ikke sikker på hvor alle ledninger fra hjernen skal kobles inn. Det er greit nok med de som det er kontakter på, men er jo noen løse ledninger. Blandt annet en grønn og hvit, sort og rød, sort og en helt rød om jeg ikke husker helt feil. Har forresten satt i en vanlig stift fordeler, men regner ikke med det skal ha noe å si. Jeg får gnist på pluggene. Men lurer altså litt på disse ledningene. Og en annen ting. Skal "tur`en" fra bensinpupa inn på toppen, der med den "klokka" som sitter der eller i bunnen hvor det ikke er noe slags vakuumklokke? Er litt grønn akkurat her. Så håper dere kan hjelpe meg litt. Den vil altså ikke starte nå. Så kom gjerne med noen tips på hva som er viktig å få koblet til.. :) På forhånd takk.. :) kom gjerne med tips til noen som kan dette også, så kan jeg ta en telefon...
  4. Så bilen din fungerte etter dette? Jeg har også bestillt begge deler nye nå, så satser på at det blir bedre da..??
  5. Ladetrykk Audi 1,8T -------------------------------------------------------------------------------- Hei. Jeg har en Audi 1.8T 96 mod. som er chippet hos autopower. I det siste syntes jeg den har begynt å gå elendig. Idag sjekket jeg turbotrykket, å det viste seg at jeg hadde helt rett. Ligger på 0.5-0.6. Etter chipping lå det på 0.8-0.9. Jeg har drivet å testet litt.. Har prøvd å koble fra LMM den gikk dårligere da, ca. 0.3-0.4 ladetrykk. Så jeg avskriver den i første omgang. Men dersom jeg drar ut vakuumslanger som går ned til resirk. ventilen ble det ikke mye merkbare forskjell?? Jeg lurer på om det kan være magnet ventilen som er gåen? Har dere noen forslag der ute, begynner å bli ganske tom for ideer... (Begklager dårlig formulert spm. håper dere forstår) Håper på hjelp,.
  6. themsen

    Motorbytte

    Jeg skal bytte motor. Har en 2,3-16v motor som skal inn i merca mi etter planen. Den jeg har nå, er en 2,3 l. 91 mod... Er ledningsnettet samme, eller må hele dritten ut... ? Er det mye jobb å få dette til.. Ligger d f.eks en guide ute på nettet.... Thomas
  7. takk for tipsa..har du et bilde eller noe som viser hvor varmkjøringsregulatoren sitter?..
  8. Hei. Jeg har lenge nå prøvd og finne ut hva som er galt med startvanskene når motoren er kald. Men en gang jeg vrir om nøkkelen, så starter den å går i 2-3 sek(2000-3000rpm), før den stopper igjen. Dersom jeg prøver lenge, og enda lengre så starter den etterhvert. Jeg kan ikke holde noe gas på den, da stopper den med en gang. Men når motoren er varm/halv varm, så starter bilen og går som en klokke. Kan det være bensinpumpen som er dårlig? Jeg hører at den starter men den stopper igjen noen sekunder etter at jeg har skrudd på tenningen. Men den må jo virke litt, ettersom jeg kan kjøre med bilen og alt virker greit når bare den er varm? Men det kan jo hende at det er fordi den ikke gir nok bensin når bilen er kald? Noen som har peiling på dette, er veldig irriterende når det ikke fungerer som det skal. Tar jo snart knekken på starteren hvis det forsetter slik. Håper på litt hjelp her folkens..
  9. Det er noen småfeil med motoren min. Jeg trenger noen tips her til hva som kan være galt. Når bilen er helt kald, starter den ganske greit. Men den er VELDIG høy på tomgangen de 3-4 første sek.(tomgangsreg. ?) Når den etterhvert bilr varmere, hender det at den begynner å jage veldig mye... (falsk luft?) Jeg har sjekket litt forskjellig, men er ikke sikker.. Den er også feil justert med CO/Luft... Noen som har idè hva som er vanlig innstilling på denne typer motor. Sjekket den med en CO måler igår, og da var den 8,3 :) Når bare 4,5 er tilltatt på eu-kontroll må dette fikses..Men problemet er at dersom jeg skrur co`skruen for mye ned, vil den ikke starte når den er kald, det kommer ikke bensin. Hvordan skal strålen fra dysene se ut hvis jeg tar ut en og starter bilen. Og tilsutt, hvor mye trykk skal bensinpumpen gi... ?
  10. Hvilken lammel er det egentlig dere mener?.. For meg så det ut som det var forskjell på pinjongen fra 8v vs. 16v..
  11. Jeg har en 8v Gti kasse liggende, men passer denne til en 16v Gti.. ? Spørsmålet her er egentlig; Hvilke girkasser passer til 16v Gti?
  12. Hvor mye skal du har for 16v kassa? Jeg bor i mandal. Kan komme å hente den ...trenger den FORT...
  13. themsen

    grenrør

    hvordan ser den orginale manifoilden ut?..
  14. themsen

    grenrør

    Noen som vet hvor jeg kan skaffe grenrør til Golf 2 GTI 16 v? Eller om noen har dette liggende.. Er ikke lett å få tak i...trenger også en radiator.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår